20-ąjį kartą parodoje dalyvaujančios bendrovės stende nematyti žmonių pertekliaus, atvirkščiai – prie trijų čia demonstruojamų automobilių tylu. Galbūt pirmiausia dėl to, kad „Tata“ į Ženevą atsivežė tik koncepcinius, ne jau esamus, modelius: sedaną „E-Vision“, didesnį visureigį H5X ir krosoverį 45X.
Indai trimis koncepcijomis stengiasi pademonstruoti, kaip prabangūs automobiliai galėtų atrodyti jų akimis. Interjeruose gausu natūralaus medžio apdailos, šis derinamas su vilna, oda, tekstilės audiniu, o apdailai naudojamas plastikas, guma, metalas papuošti „Tata“ logotipo raštais.
Į prabangą pažvelgė išradingai
Priėjus arčiau apima jausmas, kad automobiliai kažkur matyti, ypač – kompaktiško visureigio dydžio H5X. Automobilis primena populiarųjį „Land Rover Range Rover Evoque“ ir, pasirodo tai ne šiaip sutapimas – visureigio gamybai panaudota ta pati platforma. „Jaguar Land Rover“ įtaka juntama žvelgiant ir į kitus modelius, tačiau labiausiai dėmesio vertas yra būtent kompaktiškas visureigis.
„Jis maždaug 90 proc. baigtas, tad norima jau šių metų gale turėti automobilį prekyboje“, – tikina „Tata“ stende esantys ženklo atstovai, tačiau neišduoda, kas iš dabar jame esančių elementų išliks.
O stebina viskas: pradedant akiai neįprastais žibintais, kuriuose LED šviesos diodais sukurtos įvairios projekcijos, padedančios parodyti posūkio signalą ir pan., baigiant automobilio interjeru.
Pastarasis, beje, neįprastas europiečio akiai. Pavyzdžiui, apatinė sėdynės dalis čia minkštos odos, o viršutinė – storos vilnos. Durų apdailai panaudotas ne tik metalas, bet ir medis, guma, plastikas ir ryškiaspalvė tekstilė.
Nors visureigis kompaktiškas, erdvės jame ganėtinai daug. Be to, „Tata“ kaip reikiant pasistengė kurdama prabangos įspūdį. Pavyzdžiui, H5X gale sėdinčiam keleiviui išradingai suteikta galimybė ištiesti kojas, mat priešais esančios priekinės sėdynės centrinė dalis gali būti nulenkta ir šitaip suformuoti padėkliuką kojoms.
Turi šansą
Daug detalių apie „Tata“ sukurtus koncepcinius automobilius nėra žinoma. Tik tiek, kad, pavyzdžiui, H5X visureigiui planuojamas dyzelinis variklis, o „E-Vision“ bus elektra varomas prabangus sedanas.
Nežinoma ir tai, ar „Tata“ kūriniai apskritai pasieks Europos rinką. Indai ne kartą bandė pristatyti čia savo vieną ar kitą modelį, tačiau įnorių kupiniems europiečiams įtikti sunku, nelengva įveikti ir „Euro NCAP“ iškeltą automobilių saugumo kartelę. Visgi panašu, jog šįkart „Tata“ išties turi nemenką šansą.