Internautai tariasi atskleidę paslaptį: kur keliauja neparduotos mašinos ir kiek jų yra?

Internete užvirė diskusija, kur keliauja neparduotos naujos mašinos. Vieno „Facebook“ vartotojo teigimu, jos „pakišamos po presu“ užuot pardavus pigiau. Tačiau tai nėra tiesa. Šios srities ekspertų ir pardavėjų teigimu, nėra automobilių, kurie galiausiai nebūtų parduodami.
Akcijų savaitgalis Vilniaus „Akropolyje“
Asociatyvi nuotr. / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

20 mln. neparduotų naujų mašinų?

Vyras savo „Facebook“ paskyroje pasidalijo nuotraukomis, kuriose tariamai matomi stovėjimo aikštelėse išrikiuoti nauji neparduoti automobiliai.

„Apie tvarią gamybą... Įvairių šaltinių teigimu, dabar visame pasaulyje yra susikaupę apie 20 mln. naujų neparduotų automobilių ir pagal „tvarų“ stambių korporacijų susitarimą, kad nekristų kainos, visi tie automobiliai vietoj to, kad būtų parduoti pigiau, bus pakišami po presu ir sunaikinami...

Ekrano kopija iš „Facebook“
Ekrano kopija iš „Facebook“

Štai jums ekologija, tvarumas, godumas ir beprotybė viename. Tas daroma jau apie 20 metų...

Naujo automobilio gamybos savikaina, įvairių šaltinių teigimu, yra nuo 5 tūkst. iki 14 tūkst. eurų, o jums už kiek parduoda?“, – samprotavo internautas.

Senos nuotraukos

Nors šios nuotraukos nėra sufabrikuotos, iš jų tokių išvadų daryti negalima, nes kadrai yra seni. Kai kurios fotografijos buvo padarytos dar 2009 m. krizės metu.

Viena iš nuotraukų buvo iliustruotas 2009 m. publikuotas straipsnis, kuriame Atlantoje dirbantis automobilių prekiautojas pasakojo apie savo patirtis. Per pirmus keturis tų metų mėnesius 60 proc. jo mažmeninės prekybos pelno esą buvo gauta iš transporto priemonių, parduotų už 4,5 tūkst. JAV dolerių ar mažiau, o ne iš naujų ar beveik naujų automobilių.

Šią nuotrauką taip pat galima rasti 2009 m. britų dienraščio „The Guardian“ publikuotoje galerijoje pavadinimu „Didėjančios neparduotų automobilių atsargos visame pasaulyje“. Tuomet gamintojai visame pasaulyje mažino gamybos apimtis, nes mašinų atsargos išaugo iki neregėto lygio. Dėl mažėjančios paklausos sandėliavimo aikštelėse ir prieplaukose susidarė didžiulis neparduotų automobilių skaičius.

„Getty Images“ svetainėje nurodyta, kad nuotrauka buvo padaryta 2008 m. spalio 1 d. Šerneso (Jungtinė Karalystė) atviroje automobilių saugojimo aikštelėje.

„Laikomi importuoti automobiliai, kurie laukia pristatymo į pardavėjų salonus. Rugsėjį naujų mašinų pardavimas JK sumažėjo 21 proc.“, – teigiama nuotraukos aprašyme.

Kitą nuotrauką galima rasti taip pat 2009 m. rusų portale publikuotame pranešime apie žemę netoli Sankt Peterburgo oro uosto, kuri, pasak įrašo, buvo užversta neparduotais importuotais užsienio automobiliais.

Pardavėjai esą teigė turintys per daug mašinų ir tuo metu išnaudojo visas laisvas teritorijas, užstatydami jas tūkstančiais automobilių.

Šie pranešimai, iliustruoti aptariamomis nuotraukomis, atspindėjo situaciją, su kuria 2009 m. susidūrė automobilių pardavėjai. Tačiau tai buvo laikinas reiškinys, kurį sukėlė pasaulinė ekonominė krizė.

Automobilių niekas nenaikina

Kaip nurodo rinkos tyrimų bendrovė „J.D.Power“, nėra tokių atvejų, kad automobilis nebūtų galiausiai parduodamas.

Visų pirma dauguma pardavėjų savo darbuotojams siūlo pinigines paskatas, kad automobilis būtų parduotas. Šie savo ruožtu pirkėjams bando pritaikyti didesnes nuolaidas.

Gamintojai taip pat yra suinteresuoti, kad pardavėjai parduotų turimas transporto priemones ir galėtų jų pagaminti dar daugiau. Dėl to jie taip pat sukuria skatinamąsias priemones.

Neparduotus automobilius taip pat galima išnuomoti kaip pakaitinius, kuomet mašina remontuojama. Be to, mašina gali būti perduodama darbuotojams kaip darbo automobilis. Tokiu atveju naujas automobilis tampa nauja naudota transporto priemone ir gali būti parduodamas su didele nuolaida.

Tam tikromis aplinkybėmis prekiautojai apsimaino automobiliais. Pavyzdžiui, su pardavėjais iš kitos vietovės, kur tas modelis yra populiaresnis.

Paskutinis variantas, kuris lieka nepardavus automobilio, – jį parduoti automobilių aukcione.

Tokius pačius būdus, kaip panaudojamos ar parduodamos naujos mašinos, nurodo ir transporto priemonių interneto parduotuvė „CarEdge“. Pasak vieno jų atstovo, per 42 darbo metus automobilių versle jis nėra matęs transporto priemonės, kuri galiausiai nerastų pirkėjo.

Teiginys, kad automobiliai yra sunaikinami vietoj to, kad būtų parduodami pigiau, yra neteisingas. Visų pirma neparduotas transporto priemones siekiama parduoti pigiau, o vėliau gali būti imamasi kitų priemonių.

Jokių patikimų šaltinių, patvirtinančių, kad pasaulyje šiuo metu yra apie 20 mln. naujų neparduotų automobilių, 15min nepavyko rasti.

Gera žinia pirkėjams

Kaip rašoma „Forbes“ straipsnyje, JAV mažmeninės prekybos automobiliais pramonė ruošiasi aktyviam pavasario pardavimų sezonui, o nuolaidos didėja dėl svarbios priežasties – neparduoti nauji automobiliai ir sunkvežimiai pradeda kauptis pardavėjų aikštelėse.

Tai – gera žinia pirkėjams, nes dėl didesnės pasiūlos grįžo nuolaidos ir lengvatos.

„Parėjusiais metais automobilių pramonė pradėjo atkurti įprastesnes atsargas po to, kai nuo pandemijos pradžios labai trūko naujų transporto priemonių“, rašoma straipsnyje.

Didžiąją 2023 m. dalį naujų automobilių kainos mažėjo. Nuo 2022 m. spalio mėn. naujų transporto priemonių kaina sumažėjo 1,4 proc., o nuo 2022 m. gruodžio mėn. – 3,5 proc., nurodoma svetainėje nasdaq.com.

Taip pat teigiama, kad, jei automobilių kainos atitiks pastarojo meto tendencijas, tikėtina, kad 2024 m. jos toliau mažės.

Kaip nurodo „Fortune“, šių metų pirmą ketvirtį naujų transporto priemonių pardavimai JAV išaugo beveik 5 proc., nes pirkėjai liko rinkoje, nepaisant aukštų palūkanų normų. Tačiau per pirmuosius tris šių metų mėnesius elektromobilių pardavimų augimas sulėtėjo, mat pagrindiniai pirkėjai baiminosi riboto nuotolio ir įkrovimo stotelių trūkumo.

Slaptasis „Tesla“ parkas

Kompanijos „Tesla“ pirmo ketvirčio grynosios pajamos sumažėjo 55 proc., nes mažėjantys pasauliniai pardavimai ir kainų mažinimas sumenkino elektromobilių gamintojo pajamas bei pelno maržą, rašė „Los Angeles Times“.

„Quartz“, remdamiesi „Tesla“ duomenimis, nurodo, kad per pirmąjį 2024 m. ketvirtį elektromobilių gamintoja pagamino 46 561 transporto priemone daugiau, nei pristatė klientams.

Kaip savo straipsnyje atskleidė Vokietijos dienraščio „Bild“ portalas, Brandenburge iš tiesų yra slaptas „Tesla“ automobilių sandėlis, o vietos gyventojai dėl jo „verda iš pykčio“. Ši slapta vieta yra buvęs VDR kariuomenės karinis oro uostas.

Kaip nurodo „Bild“ žurnalistas, kiekvienas, kuris prie įėjimo į aerodromo muziejų paklaus apie automobilius, sulauks policijos grasinimų. Pamatęs šią slaptą stovėjimo aikštelę iš kitos pusės, žurnalistas nurodė, kad čia greičiausiai telpa iki 5 tūkst. automobilių, tačiau vietos beveik nebėra. Dėl to mašinos gabenamos ir į tolimesnį miestą.

15min verdiktas: melas. Nauji automobiliai nėra sunaikinami. Visų pirma, jei automobilis nėra parduodamas, jam pritaikomos nuolaidos, vėliau imamasi kitų būdų, kad būtų randamas pirkėjas. Kaip nurodo ilgamečiai automobilių pardavėjai, nėra automobilio, kuris nėra galiausiai parduodamas.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, ja siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis