Kaip tapti nesąžiningu perpardavinėtoju, užburiančiu pirkėjus gražiomis pasakomis, nukreipiančiu dėmesį nuo pagrindinio dalyko – realios automobilio būklės. Pateikiame Martyno „patarimus“ su komentarais, kaip nepakliūti ant perpardavinėtojų, kurie kartais nežino tiesos apie peršamą automobilį, jauko.
„Patikimos“ nuotraukos ir keičiamos telefono kortelės
Viskas prasideda nuo automobilio įkėlimo į skelbimų portalą. Tam reikės šiek tiek pinigų ir gražių nuotraukų bei aprašymo. Fotografuokite tik nuplautą automobilį. Nefotografuokite plovykloje, nuvažiuokite į didelę aikštelę. O dar geriau, prie to automobilio markės atstovybės ir nufotografuokite ten, net jei jūsų automobilis autorizuotame servise niekuomet ir nebuvo aptarnaujamas. Pirkėjui atrodys, kad fotografuota aptarnavimo metu.
Nufotografuokite ten, net jei jūsų automobilis autorizuotame servise niekuomet ir nebuvo aptarnaujamas.
Kiekvienam automobilio pardavimui įsigykite po naują telefono numerį, kad nesulauktumėte pretenzijų ar papildomų klausimų po automobilio pardavimo. Pardavę automobilį, numerį paturėkite dar kelias dienas ir tada išmeskite.
Paaiškiname gudrybę: automobilis prie atstovybės iškabos tikrai atrodo solidžiai ir daugeliui potencialių pirkėjų gali sukelti teigiamas emocijas – neva pardavėjas patikimas.
Tačiau būkite kritiški, paklauskite pardavėjo, kodėl fotosesijai pasirinko tokią vietą. Ir ar gali pagrįsti teiginius, kad automobilis aptarnautas šiame servise?
Būkite ramūs ir tuo atveju, jei perpardavinėtojas pakeitė telefono numerį ir su juo nepavyksta susisiekti dėl paslėptų defektų. Svarbu pasirašyti tvarkingą pirkimo-pardavimo sutartį, o tada už visus gedimus ir nekokybišką automobilį pardavėjas turės atsakyti pagal Civilinio kodekso 6.333. straipsnį. Pareigūnai automobilį pardavusį nesąžiningą verteivą ras ir be telefono numerio.
Kaip fotografuoti saloną, ką reiškia „sėdi ir važiuoji“
Kadangi sėdynės pratrintos, nefotografuokite sėdynės kampo. Telefonu pirkėjui paklausus apie sėdynių būklę, pasakykite, kad „salono būklė gera, tik vairuotojo sėdynė šiek tiek patrinta.
TAIP PAT SKAITYKITE: Svarbu perkant naudotą automobilį: kokias paslaptis atskleidžia salonas?
Visuomet talpindami automobilio skelbimą rašykite, kad automobilis geras ir investicijų nereikalauja – „Sėdi ir važiuoji“. Toje pačioje eilutėje paminėkite techninės apžiūros galiojimo laiką – „TA iki ....“. Visi supranta, kad jūsų puikios būklės automobilis techninės apžiūros savo eiga nepraeis, todėl vienu pagrindinių argumentų lieka techninės apžiūros galiojimo laikas. Jei iki techninės apžiūros liko mažiau nei 6 mėnesiai, techninės apžiūros kozirio nebemeskite.
Būtinai prirašykite, kad vairavo moteris (jūsų žmona), nufotografuokite galinę sėdynę su kėdute vaikui, taip sukeldamas „šeimos žmogaus“ įvaizdį ir pirkėjo pasitikėjimą.
Rūdžių nėra, arba yra minimaliai. Būtinai sakykite, kad „labai geros būklės kėbulas, na bet mašina juk ne nauja. Kaip tokių metų tai būklė labai gera“. Jei pats tvarkote kėbulą pardavimui, kad kėbulo defektai taip nelįstų į akis, naudokite laiko patikrintas priemones – „Makroflex“ putas, taip pat dideles skyles užkimškite skudurais, tuomet stiklo audiniu viską nugruntuokite medžiagomis iš „Maximos“ ar „Senukų“, o paskui nudažykite balionėliu. Kėbului tvarkyti užtruksite pusdienį, savikaina bus apie 30 eurų, o automobilio vertė pakils bent šimtu.
Patarimas pirkėjui: tokiu būdu paslėptų defektų neįgudusi akis gali ir nepastebėti. Jeigu jums rūpi, ar automobilis yra buvęs dažytas, gruntuotas ir pan., vykdami apžiūrėti automobilio su savimi turėkite dažų sluoksnio matuoklį.
Kaip privalumą dar telefonu būtinai įvardinkite: pakeistos žvakės, tepalai ir filtrai, visi diržai, įtempėjai, vandens pompa ir visos kaladėlės su diskais. Nesvarbu, keitėte ar ne, pirkėjas iškart galvos kad esate atsakingas vairuotojas ir negalite apgauti.
Kaip privalumą dar telefonu būtinai įvardinkite: pakeistos žvakės, tepalai ir filtrai, visi diržai, įtempėjai.
Patarimas: reikalaukite įrodymų. Žiūrinėjant skelbimus, galima susidaryti įspūdį, kad visi parduodami automobiliai yra puikios techninės būklės.
Beveik visuomet teigiama, kad pakeistos minėtos automobilio detalės, tačiau retai pardavėjas gali pateikti įrodymų, kad šie darbai iš tikrųjų atlikti. Geriausias įrodymas, be abejo, serviso sąskaita.
Būkite itin kritiški ir aklai netikėkite pardavėju, nebent jis parodys sąskaitas-faktūras, čekius, ar kitus, remontą įrodančius popierius.
Kosmetika, kvepalai ir variklio „daktarai“
Automobilį reikia tinkamai paruošti: išsiurbliuokite, nuplaukite. Išmeskite senus popierėlius, ištraukite viską iš daiktadėžės ir iš po sėdynių. Skirkite tam kelias valandas, kad net pačiam taptų gaila jį parduoti. Būtinai pakabinkite „Wunder-baum“ kvapuką. Į variklį ir degalų tiekimo sistemą įpilkite „daktarų“ ir kitų priedų, kad variklis dirbtų geriau ir nedūmintų.
Patarimas: naudokitės Civilinio kodekso teikiama apsauga. „Daktarai“ yra tikras išsigelbėjimas pardavėjams, bandantiems parduoti automobilį su gyvenimą baigiančiu varikliu. Kad į variklį buvo piltas dopingas, išaiškėti gali tik po kurio laiko. O gali nutikti ir taip, kaip nutiko šiam skaitytojui, kuris pasinaudojęs savo teisėmis susigrąžino visus pinigus už nupirktą nekokybišką automobilį.
Sakykite tai, ką pirkėjas nori girdėti
Kad ir kokį variklį turi jūsų parduodamas automobilis – visada nurodykite tokias degalų sąnaudas: apie dyzelinį variklį sakykite, kad greitkelyje ryja 6, o mieste iki 8 litrų. Benzininiam – kad variklis automagistralėje vartoja 6, o mieste iki 8 litrų, o jei variklis su dujomis – automagistralėje 8, o mieste iki 10 litrų dujų. Pirkėjas visuomet nori tuo tikėti.
Jei pirkėjas prašo, kad automobilis būtų neužvestas (tikrins kaip vedasi ir dirba šaltas), būtinai jį užveskite kelios valandos prieš atvykstant pirkėjui, įsitikindami, kad viskas eisis kaip iš pypkės. Tik nešildykite variklio per daug, kad iki patikrinimo spėtų atšalti. Jei nutiks taip, kad atvykus pirkėjui jis pamatys, jog automobilis buvo užvestas (tą gali išduoti ištirpęs sniegas prie duslintuvo ar ant kapoto), sakykite, kad būtinai turėjote važiuoti.
Stenkitės, kad automobilio apžiūra įvyktų tamsiu paros metu. Pirkėjas nepamatys labai daug defektų.
Stenkitės, kad automobilio apžiūra įvyktų tamsiu paros metu. Pirkėjas nepamatys labai daug defektų. Tuo metu kai pirkėjas apžiūrinės kėbulą ir tūpčios aplink automobilį, rūkydami komentuokite, kad šią vietą žmona brūkštelėjo, ar radote kai palikote automobilį mašinos aikštelėje.
Dėl matomo nekokybiško dažymo sakykite, kad vos nusipirkęs buvote nuvežęs pas meistrą, ir per visą tą laiką neišlindo rūdys. Žmogus norės tuo tikėti, nes defektų vis dar nesimato.
Patarimas: stenkitės daryti atvirkščiai, negu ironiškai siūlo Martynas. Nevažiuokite tamsiu paros metu, o kėbulo defektai gali būti puiki proga koreguoti kainą pirkėjo naudai – pasinaudokite tuo. Pasinaudokite informacija, kad vienos kėbulo dalies perdažymas kainuoja mažiausiai 60 Eur.
Nesureikšminami bildesiai
Važiavimo metu girdimus automobilio defektus aiškinkite paprasčiausiomis smulkmenomis, kurių remontas labai pigus, tiesiog neturite tam laiko. Važiuoklės bildėjimą aiškinkite „gal koks šarnyras truputį kliba“, o prasto variklio darbo ar pulsacijų priežastimi įvarykite „gal koks laidas, gal žvakė jau į pabaigą“.
Patarimas: nevertinkite pašalinių garsų patys. Nuvežkite specialistams į servisą patikrai. Šie, pravažiavę jūsų automobiliu, galės kompetetingai įvertinti kiekvieno pašalinio garso priežastį.
Nesąžiningo elgesio viršūnė: per naktį sukeistas akumuliatorius, išimta vaistinėlė
Būna taip, kad automobilis apžiūrimas iš vakaro, o perkamas kitą dieną. Tai jums suteikia laiko papildomai pasiruošti. Pagerinkite santykius su draugais – viską, kas įmanoma, sukeiskite, paimdami iš jų blogesnį ir duodami jiems geresnį (jei nereikia pačiam).
Įdėkite prastesnės būklės akumuliatorių, žemesnės klasės magnetolą, galite sukeisti kolonėles į blogesnes iš užpakalinės automobilio palangės. Parduodami visuomet pasiimkite gesintuvą, vaistinėlę, trikampį ir domkratą, įdėdami neveikiančius ar pasibaigusio galiojimo. Jei neturite atsarginio rato, įdėkite nuo kitos mašinos, kuri galbūt dėl skylių skaičiaus iš vis net netinka tam automobiliui. Su atsarginiu ratu pirkėjas jaučiasi saugiau. Šie dalykai nesumažina automobilio kainos, o kai reikia įsigyti pačiam – kainuoja.
Patarimas: fiksuokite suktybes ir panaudokite derybose. Priešingai nei teigia autorius, nepilnai sukomplektuotas automobilis irgi gali būti derybų esmė. Nėra vaistinėlės? Derinkite kainą. Nėra avarinio sustojimo trikampio? Dar derinkite kainą – juk norėdami dalyvauti eisme šiuos dalykus turėsite nusipirkti iš savo kišenės.
Būtinai sulauksite klausimo – kodėl parduodate? Atsakinėjant naudokite klasikinius atsakymus – „Reikia didesnės mašinos“, „Nusipirkote kitą mašiną“, „Emigruojate“ ar tiesiog „Reikia priešingos nei turite – benzininės arba dyzelinės, nes nemokamai gaunate degalų iš darbo“.
TAIP PAT SKAITYKITE: 7 dalykai, kuriais vis dar tiki automobilius perkantys žmonės
Priešnuodis nuo visų šių apgavysčių – pagal „Regitros“ pavyzdį užpildyta pirkimo-pardavimo sutartis, kurioje nurodomi visi buvę eismo įvykiai, rida ir automobilio techninė būklė. Kaip ir minėjome, pirkėją visada gina Civilinio kodekso 6.333 straipsnis. Teisme pardavėjas turės atsakyti už nuslėptus defektus.