Tikrai, elektromobilių poveikis aplinkai nėra visiškai nulinis. Juk elektrą irgi teikia kažkaip gaminti. Tačiau šiuo atveju kalbame tik apie tiesiogines emisijas, kurių elektromobiliai tiesiog neturi. Tai labai svarbu didžiausiuose miestuose, kenčiančiuose nuo vietinės oro taršos.
„Toyota Mirai“ oro neteršia. Tiesą sakant, gamintojas teigia priešingai – „Mirai“ orą valo. Ir nors tai skamba kaip rinkodarinė nesąmonė, iš tikrųjų nesunku suprasti, kodėl gatvėse, kuriomis pravažiuoja „Mirai“, yra bent šiek tiek švaresnės.
„Mirai“ turi vandenilio kuro elementą. Iš kelių „Mirai“ degalų bakų atkeliaujantis vandenilis jame susijungia su deguonimi iš aplinkos oro. Taip sukuriama elektros energija, kurią automobilis naudoja savo kelionėms, ir vanduo, kuris grąžinamas į aplinką. Tam, kad vandenilio kuro elementas dirbtų efektyviai, jam reikia skirti švarų orą. Taigi „Mirai“ filtruoja orą, kuriuo kvėpuoja.
Pakeliui į „Mirai“ kuro elementą orą filtruojamas PM2.5 dalelių filtru, tada elektrostatiniu popieriumi ir dar vienu cheminiu filtru. Tai yra būtina tam, kad kuro elementas tarnautų ilgai ir patikimai, nes reakcijoje dalyvauja tik deguonis ir oras. Kietosios dalelės tiesiog liktų vandenilio kuro elemente, trumpindamos efektyvų jo gyvavimo laiką.
Tai viskas taip gražu – „Mirai“ išvalys miestų orą? Na, ir taip, ir ne. Taip, automobilis filtruoja orą. Ir ne, nes šiuo metu didžioji vandenilio dalis nėra gaminama labai švariai. Be to, „Mirai“ automobiliai yra reti, nuvažiuoja nedaug ir sunaudoja nedaug oro. Kitaip tariant, tai vis tiek yra marketingo kalba.
Be to, galima spėti, kad pačiuose nešvariausiuose pasaulio miestuose „Mirai“ nesijaus labai patogiai – savininkams tuos filtrus reikės keisti dažniau.