Į finalinį septynetuką pateko šie automobiliai (abėcėlės tvarka):
- BMW 320i
- Kia cee‘d
- Opel Mokka
- Renault Clio
- Subaru BRZ-Toyota GT 86
- Volkswagen Golf
- Volvo V40
Septynetuke daugiausia vokiškų automobilių – net 3. Du atstovauja japonų gamintojams, po vieną – švedų, prancūzų ir korėjiečių.
Be išrinktojo septynetuko į jį pretendavo dar 12 konkursui pristatytų automobilių. Taigi, šiemet jame varžėsi ne tik rekordinis skaičius – 38, bet ir geriausiųjų septynetuką pretendavo net 19 automobilių, arba lygiai pusė.
Tai dar vienas šio renginio rekordas, nes niekada anksčiau per visus 16 metų, kai rengiami tokie konkursai, komisijos nariai nebuvo paminėję tiek pretendentų į renginio finalą.
Po keletą komisijos narių balsų pelnė „Dacia Lodgy“, „Citroen DS5“, „Ford B-Max“, „Ford Focus“, „Hyundai i30“, „Honda CRV“, „Kia Optima“, „Lexus GS 450H“, „Mercedes Benz A“, „Peugeot 301“, „Škoda Rapid“ ir „Volkswagen Up!“ automobiliai, tačiau žiuri narių simpatijų neužteko, kad jie iš šio septynetuko išstumtų varžovus ir užimtų jų vietą.
Susumavus visų dešimties komisijos narių simpatijų barometro parodymus paaiškėjo didžiausi orakulai, delegavę į finalininkų septynetuką po šešis automobilius. Tai Valdas Valiukevičius, Gediminas Petryla ir tik šiemet komisijos narių gretas papildęs interneto portalo DELFI Auto rubrikos redaktorius Tadas Markevičius.
Daugelio vertinimo komisijos narių nuomone, septynetukas, kurį šįmet iš rekordinio 38 automobilių skaičiaus išrinkti buvo itin sunku, didelių netikėtumų nekelia.
„Septynetuke labai skirtingi, skirtingų klasių automobiliai, atspindintys skirtingus žmonių poreikius bei skonius, - sako vertinimo komisijos narys ir šio projekto autorius Valdas Valiukevičius. – Tad atrodytų, jog komisijos nariams teks tarpusavyje įrodinėti skirtingas tiesas. Kadangi komisijoje dirbu nuo pirmojo konkurso, turiu nuojautą, kad narių nuomonės sutaps ir geriausias metų automobilis bus išrinktas vieningai, o dėl antros, trečios ir kitų vietų nuomonės skirsis. Žinoma, apie tai plačiau prabilsiu tik sekmadienio vakarą.“
Sprendimo ieškojo bandymuose
Septynis konkurso finalininkus komisija įvardijo tik išbandžiusi visus 38 renginiui pateiktus naujausius automobilius.
Koks nelengvas ir atsakingas darbas išrinkti geriausius iš geriausiųjų, įsitikino ne tik komisijos naujokai, bet ir baigiamojoje bandymų stovyklos fazėje dalyvavę konkurso svečiai.
„Per dieną pasėdėjęs prie 5-6 automobilių vairo taip ir neįstengiau suvokti, kaip vertinimo komisija pakelia tokią naštą, - kalbėjo konkurse dalyvaujančius automobilius vienodu „Continental“ „apavu“ aprūpinančio koncerno pardavimų Baltijos šalyse, Baltarusijoje ir Kaliningrade vadybininkas Donatas Barcys.
Kitu, „neetatiniu“ automobilių bandytoju tapo dar vieno renginio partnerio - AB DNB banko projektų vadovas Arūnas Lekavičius. Šįmet bankas įsteigė naują - „Jaunimo metų automobilio 2013“ – nominaciją, o norėdamas atrinkti į ją verčiausius pretendentus nemenką automobilių lenktynių patirtį turintis A. Lekavičius pats asmeniškai išbandė nominacijos kriterijus atitinkančius automobilius ir padėjo sudaryti galutinį pretendentų dešimtuką, kuris dabar labai populiarus socialinio tinklo Facebook specialioje „Rink jaunimo metų automobilį“ programėlėje.
Dar vienas renginio partneris – ADB „ERGO Lietuva“ – visiems konkurso dalyviams paruošė specialius transporto priemonių kasko draudimo pasiūlymus, skirtus drausti naujus automobilius.
„Nugalėtojui taikysime 15 proc. nuolaidą transporto priemonių kasko draudimui bei dovanosime visoje Europoje galiojantį pagalbos kelyje draudimą, o nominantams pasiūlysime 10 proc. nuolaidą draudimui ir galimybę įsigyti visoje Europoje galiojantį pagalbos kelyje draudimą už specialią kainą, - sako „ERGO Lietuva“ Civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo departamento direktorius Audrius Pilčicas. - O visi nauji automobiliai, nepriklausomai nuo laimėjimų, sulauks išskirtinių sąlygų draudimui, pvz., net iki 5 metų nebus taikomas keičiamų dalių nusidėvėjimas, o padangų sugadinimai bus apdrausti net ir atsitikę ne eismo įvykio metu.
Orbitoje – per 400 naujų automobilių
Šiemetinis Lietuvos žurnalistų autoklubo tradicinis renginys – jau šešioliktasis Lietuvos metų automobilio konkursų istorijoje.
Įskaitant ir šiemetinį, konkursuose iš viso varžėsi 408 naujausi automobiliai, įvairiais metais kėlę didžiausią tiek specialistų, tiek eilinių automobilininkų susidomėjimą.
Žinant, jog kiekvienas komisijos narys su kiekvienu konkurso automobiliu bandydamas jį nuvažiuoja po 100 kilometrų, nesunku suskaičiuoti, kad per 16 metų kiekvienam vertinimo komisijos nariui vien bandomais automobiliais teko sukarti vidutiniškai po 50 tūkstančių kilometrų.
Jei šį skaičių padauginsime iš dešimties (tiek žmonių sudaro vertinimo komisiją), paaiškės, kad bendrai nuvažiuotų konkurse bandomaisiais automobiliais kilometrų skaičius visiškai priartėjo, o galbūt netgi perkopė pusę milijono.
Iš visų 408 konkursų dalyvių į finalinius penketukus (vėliau – septynetukus) buvo atrinkti 92 automobiliai, pretendavę į pagrindinę – „Metų automobilio“ nominaciją.
Iš šių beveik 100 pačių geriausių automobilių svarbiausiąjį titulą kol kas pavyko laimėti tik 15.
Daugiausia – 4 kartus tokio įvertinimo susilaukė įvairių modelių „Ford“ gamintojo automobiliai. 3 kartus geidžiamiausiąjį titulą buvo paveržę čekiški „Škoda“, 2 kartus – vokiški „Volkswagen“ automobiliai.
Po vieną kartą Lietuvos metų automobiliais nominuoti japoniški „Mazda“ ir „Subaru“, prancūziškas „Peugeot“, vokiškas „Mercedes“ ir korėjietiški „Huyndai“ bei Kia modeliai.
Antroji pagal svarbą renginio nominacija – „Tautos automobilis“, kuri įsteigta nuo antrojo konkurso, surengto 1998 metais ir kurios laureatą tradiciškai renka visos Lietuvos gyventojai.
Pradedant trečiuoju metų automobilio konkursu buvo įsteigta dar viena garbinga ir geidžiama „Metų visureigio“ nominacija, dėl kurios varžosi bekelės galiūnai.
Prieš metus, atsižvelgiant į naujausias tendencijas visureigių rinkoje, nominacijų galeriją papildė ir „Miesto visureigis“.