Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Iš „Michelin“ istorijos: greičiausiųjų klubo nariai žino, kokias padangas rinktis

Automobilių gamintojai mėgsta varžytis: kas pagamins greitesnį modelį, kas sukurs stabilesnį, o kurio kūrinys greičiau įveiks vieną ratą Niurburgringo „Nordschleife“. Tos varžybos yra nesibaigiančios, bet čia tobulėja ne tik automobilių gamintojai, taikydami vis naujas ir tobulesnes technologijas.
„Porsche 911 GT2 RS“
„Porsche 911 GT2 RS“ / Gamintojo nuotr.

Didžiulę reikšmę čia turi ir padangos, kurių varžybose į priekį akivaizdžiai išsiveržė vienas gamintojas – „Michelin“. Šio prekės ženklo padangas ant automobilių montuoja kone visi rekordų siekiantys gamintojai.

Puikią progą įsitikinti padangų reikšme visas automobilistų pasaulis turi pastaraisiais metais, kuomet vyksta intensyvi kova dėl greičiausio priekiniais ratais varomo hečbeko titulo tame pačiame „Nurburgring Nordschleife“ žiede.

10 AG ir 13 sekundžių

Greičiausias priekiniais ratais varomas hečbekas Niurburgringe ilgą laiką buvo „Renault Megane“. 2008-aisiais speciali 123 kg už standartinę lengvesnė „Megane R26.R“ modifikacija užfiksavo 8 min. 17 sek. vieno rato įveikimo laiką. Tai buvo rezultatas, geresnis už metais vėliau užfiksuotą „Porsche Cayman S“ ar kiek anksčiau – „Lexus IS-F“. O tarp priekiniais ratais varomų hečbekų tai buvo visiškai nerealus pasiekimas.

2011-aisiais prancūzai nusprendė, kad tokio rekordo – negana, tad naujos kartos „Megane RS 265 Trophy“ „nukirpo“ 10 sekundžių. Geriausias rezultatas – 8 min. 7,97 sek.

„Renault Sport“ inžinieriai jau ramiai miegojo ant savo laurų, kol į jų poilsio zoną trenkė ispaniškas žaibas. 2014-aisiais „SEAT Leon Cupra 280“ tapo pirmuoju priekiniais ratais varomu hečbeku, „palindusiu“ po 8 minučių riba: jo rezultatas – 7 min. 58,44 sek. Nemažai prie to prisidėjo ir naujausios padangų technologijos – SEAT buvo „apautas“ šviežiausio modelio „Michelin Pilot Sport Cup 2“ padangomis.

VIDEO: SEAT Leon ST CUPRA breaks Nürburgring Lap Record for estates

Prancūzai supyko, tačiau neilgam. „Renault“ užteko kiek patobulinti esamą automobilį (pridėti 10 AG, „Akrapovič“ išmetimo sistemą, „Ohlins“ amortizatorius, „numesti“ 100 kg bei užmontuoti tas pačias naujausio modelio „Michelin“ padangas), kad SEAT pasiekimas tebūtų laikinas 3 mėnesius trukęs ispaniškas sapnas. 7 min. 54,36 sek. – „Renault Megane 275 Trophy R“ įrodė, kad greičiausius „karštuosius hečbekus“ kuria šiauriniai Ispanijos kaimynai.

VIDEO: Renault Mégane R.S. 275 Trophy-R Nürburgring Nordschleife lap record (full version) #UNDER8

Netrukus į rekordo medžioklę prisijungė „Honda“ ir „Volkswagen“, tad šiandien geriausias „Civic Type-R“ rezultatas yra 7 min. 43,8 sek. – pasiektas, vėlgi, su tomis pačiomis „Michelin Pilot Sport Cup 2“.

VIDEO: Honda 2017 Type R – VBox Nürburgring lap record footage

Automobiliai per 10 metų tikrai nepatobulėjo tiek, kad taip smarkiai greitesni. Naujausias „Honda Civic Type-R“ rezultatas yra geresnis už tą, kurį 2010-aisiais pasiekė „Nissan GT-R“, 2009-aisiais – „Audi R8“, 2004-aisiais – „Porsche 911 GT3 RS“. Tai nereiškia, kad naujas „Civic“ yra geresnis automobilis už kitus, minimus šioje pastraipoje. Jeigu ant jų visų užmontuotume vienodas padangas, „Civic“ greičiausiai liktų paskutinis – tokią didelę reikšmę turi tie keturi automobilį su keliu jungiantys lopinėliai.

Aukštesnė rekordų lyga

Priekiniais ratais varomų hečbekų pasispardymai gali atrodyti mėgėjiškai, kai kalba pakrypsta apie greičiausius automobilių pasaulio kūrinius ir jų pasiektus rekordus. Pavyzdžiui, „Koenigsegg“ ar „Bugatti“ gamintojams Niurburgringo ratai – tik smėlio dėžė. Jie varžosi tokiose rungtyse kaip 0-400-0 – kuo greičiau įsibėgėti nuo 0 iki 400 km/val. ir vėl sustoti iki 0.

VIDEO: Koenigsegg Agera RS 0-400-0

Geriausias pasiekimas šioje sferoje – 37,28 sek. Tokį rezultatą pasiekė „Koenigsegg Agera RS“, išvystantis 1 360 AG ir 1 370 Nm.

Gamintojo nuotr./„Koenigsegg Agera R“
Gamintojo nuotr./„Koenigsegg Agera R“

Panašius techninius duomenis dar 2010-aisiais demonstravo „Bugatti Veyron Super Sport“ – 1 200 AG ir 1 500 Nm. Jis netgi bėgėjasi greičiau iki 100 km/val. (2,5 sek.) ir pasiekia didesnį maksimalų greitį (431 km/val.). Tačiau tokio įspūdingo 0-400-0 rezultato savo laiku nepasiekė dėl elementarios priežasties – pastaruosius 7 metus padangų technologijos tobulėjo labai sparčiai ir tiesiog atsirado galimybė sustoti kur kas greičiau.

Gamintojo nuotr./„Bugatti Veyron Super Sport“
Gamintojo nuotr./„Bugatti Veyron Super Sport“

Tapo kone tradicija, kad visų pastaruoju metu pasiektų rekordų autoriai yra su „Michelin Pilot Sport Cup 2“ padangomis. Ne tik priekiniais ratais varomų hečbekų, 0-400-0 rekordininkų, bet ir absoliučiai geriausio pasiekimo Niurburgringe autoriaus – „Porsche 911 GT2 RS“ – ratai buvo su „Michelin“ padangomis.

Gamintojo nuotr./„Porsche 911 GT2 RS“
Gamintojo nuotr./„Porsche 911 GT2 RS“

Automobilių gamintojai netruko pastebėti šią tendenciją, tad šiandien sportiškos „Michelin“ padangos yra standartiškai montuojamos ant daugelio greitų automobilių. Tai ir superautomobiliai kaip „Ferrari 488 Pista“, hiperautomobiliai „Rimac Concept Two“ ar sportiniai modeliai „Porsche 911 GT3“. Ar idealus prabangos ir sportiškumo miksas kupė pavidale – „Mercedes AMG GT“. Ar sportinė sportiško automobilio versija – BMW M4 GTS.

AFP/„Scanpix“ nuotr./„Mercedes AMG GT“
AFP/„Scanpix“ nuotr./„Mercedes AMG GT“

„Žemiškesni“ automobiliai taip pat iš gamyklos išrieda su sportiškais „Michelin“ – pavyzdžiui, „Ford Focus RS“ ir kiti modeliai. Tokią įvairovę užtikrina padangos universalumas – „Pilot Sport Cup 2“ gaminama įvairiausių išmatavimų, o skersmuo svyruoja nuo 17 iki 21 colio.

BMW nuotr./„BMW M4 GTS“
BMW nuotr./„BMW M4 GTS“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?