Į 15min redakciją parašęs laišką skaitytojas teigia, kad vos neužkibo ant sukčiaus kabliuko, tačiau prisiminė švedišką ir lietuvišką automobilių registrus. Patikrinęs norimo pirkti „Volkswagen“ duomenis pirkėjas netruko įsitikinti – rida atsukta.
Suklastota automobilio rida jau nieko nenustebins – tokių parduodamų automobilių antrinėje rinkoje dešimtys tūkstančių. Tačiau šioje istorijoje įdomesnė detalė – pardavėjo žioplumas.
Kaip teigia anonimu panorėjęs likti skaitytojas, pirmas dalykas, užkliuvęs už akių – automobilio kaina. (Parduodamo automobilio skelbimą rasite paspaudę čia). Už 2009 metų pabaigoje pagamintą „Volkswagen Passat“ prašoma palyginti nedidelė 3000 eurų suma.
Pardavėjas neslepia ir aprašyme nurodo, kad „Passat“ turi pusašio guolio, liaudyje žinomu pavadinimu granata, defektą. Tačiau apie atsuktą ridą – nutyli.
Skaitytojas tikrąją ridą išaiškino labai lengvai. Apsilankęs Švedijos automobilių registro tinklalapyje Transportstylesen, jis pamatė tikrąją, dvigubai didesnę automobilio ridą – automobilis yra įveikęs daugiau nei 363 tūkst. kilometrų.
Pardavėjas automobiliu besidomintį žmogų patikino, kad yra pirmas savininkas Lietuvoje ir pats užregistravo jį mūsų šalyje. Tuo įsitikino ir 15min skaitytojas, patikrinęs Transekstos duomenų bazę.
Ir ką jūs manote? Lietuvos techninių apžiūrų įmonių asociacijos duomenų bazėje įrašyta, kad šis „Passat“ – atlikęs techninę apžiūrą, o jos metu buvo nuvažiavęs daugiau nei 380 tūkst. kilometrų.
Kokia išvada? Pardavėjas, parsivaręs automobilį iš Švedijos su 366 tūkst. kilometrų rida, automobiliu Lietuvoje nuvažiavo daugiau nei 14 tūkst. kilometrų ir tada nusprendė pakoreguoti automobilio ridą. Jis net nepagalvojo, kad atsukęs ridą po techninės apžiūros atlikimo, paliko ridos atsukimo įrodymą Transekstos duomenų bazėje. Panašu, kad jam dar reikia daug ko išmokti. Arba būti sąžiningu pardavėju ir neužsiiminėti tokiomis nesąmonėmis.