Šis iššūkis skirtas paminėti „Toyota Corolla“ modelio penkiasdešimtmečiui. Būtent 1966 m. nuo konvejerio nuriedėjo pirmasis „Corolla“ modelis. Kadangi jis parduodamas visame pasaulyje, panašiai vadinasi ir lietuvių kelionė – „Around the top of the world“. Ji prasidėjo viename labiausiai į rytus nutolusių Rusijos taškų, Vladivostoke, ir baigsis tik Los Andžele – vakarinėje JAV pakrantėje. Kelionės metu bus pervažiuota visa Rusija, Europa bei JAV.
Kelionė bus suskirstyta į tris dalis. Pirmoji – 10 tūkst. kilometrų nuo Vladivostoko iki Vilniaus.
Po Uralo išbandymų važiuoti paprasčiau
Pasak Vitoldo Miliaus, didžiausią įspūdį šio etapo metu paliko maždaug 300 km ruožas važiuojant per Uralo kalnus.
„Labai retai tenka važiuoti tokiomis ekstremaliomis sąlygomis, kai lietus pila kaip iš kibiro, o tuo pat metu ant kelio pilna sniego. Jokiom lempom tokios gamtos užtvaros neperšviesi – matomumas tragiškas, o eismas labai intensyvus“, – sakė Vitoldas.
Nerašytos taisyklės
Todėl, kirtus Europos ribą, važiuoti tapo kiek paprasčiau. Žinoma, tenka perprasti Rusijos vairuotojų eismo taisykles.
„Vienuose regionuose eismas kontroliuojamas griežtai, o kituose policijos beveik nesimato. Todėl turime prisiderinti prie bendro srauto. Nes keliai tik dviejų juostų ir ne visur lygūs. Net kai kurie vilkikai važiuoja 100 km/val. O bendras srautas – iki 130 km/val. Jei važiuotume tik 90 km/val., visiems trukdytume“, – aiškino subtilybes Vitoldas.
Vis dėlto šį rytą netoli Tatarstano sostinės Kazanės lietuvius pareigūnai sustabdė. Reido metu tikrino visų vairuotojų blaivumą. Taip pat atkreipė dėmesį į tai, kad lietuvių padangos nedygliuotos (neva prastos). Nes Rusijoje dėl kelių kokybės dygliuotos laikomos patikimesnėmis.
Tačiau Vitoldas tvirtina, kad jų „Toyota“ apauta „Continental“ padangomis, kurios puikiai tiko besikeičiančioms oro sąlygoms – nuo sniego ir ledo bei speigų iki šlapdribos ar sauso asfalto.
Komplimentai Rusijos vairuotojams
Vitoldas taip pat negailėjo komplimentų Rusijos vairuotojams:
„Mes tik youtube.com matome daugybę paradoksalių situacijų, nes rusai turi daug filmuojančių registratorių. Iš tiesų blogi vairuotojai tokiuose keliuose neišgyventų. Įsivaizduokite mūsų Molėtų plentą, kuriuo juda ir kamazai, ir daugybė lengvųjų automobilių. Ir kad reikia nuolat lenkti. Be gerų padangų ir vairavimo įgūdžių Rusijos keliuose vairuotojai neišgyventų“.
Lietuvių kelionę galite sekti šiame žemėlapyje: