Didesnio pravažumo automobilių populiarumas Europoje auga labai sparčiai, atitinkamai didėja ir jiems skirtų padangų poreikis.
Vokietijos technikos priežiūros draugijos (GTÜ) kartu su Europos automobilių klubu (ACE) atliko krosoverių padangų testus Vokietijoje, prie Hanoverio esančiame autodrome, ir Švedijos šiaurėje, Laplandijoje. Testų automobiliu tapo „Ford Kuga“, kurį bandytojai „apavė“ 235/55 R17 dydžio padangomis.
Ir ant asfalto, ir ant sniego
Jungtiniuose GTÜ ir ACE bandymuose, kuriuos organizacijos kartu atlieka nuo 2010-ųjų, padangoms sukuriamos visos žiemą pasitaikančios oro ir kelio dangos sąlygos: nuo sauso asfalto ir keliolikos laipsnių teigiamos temperatūros iki neigiamos ir storo sniego dangos.
„Contidrom“ autodrome padangos buvo bandomos ant sausos bei šlapios dangos, matuojamas jų stabdymo kelias ir valdymo savybės. Švedijoje buvo sukurtos išskirtinės žieminės sąlygos, užtikrinta žema oro temperatūra ir sniego danga.
Susumavus visus rezultatus, pirmoje šių bandymų vietoje atsidūrė naujausias „Dunlop Winter Sport 5 SUV“ padangų modelis, surinkęs 203 taškus, o antroje liko „Goodyear UltraGrip Performance Gen 1“ (199 taškai).
Iš visų bandytų padangų vienintelės „Dunlop Winter Sport 5“ sulaukė įvertinimo „Labai rekomenduojamos“, o „Goodyear UltraGrip Performance Gen-1“ bandymo organizatorių buvo įvertintos kaip „rekomenduojamos“.
Abiejų organizacijų bandytojai pažymėjo, jog šie padangų komplektai buvo puikūs visose kategorijose, tačiau „Dunlop“ pasiekė išskirtinių rezultatų stabdymo ant šlapios dangos teste, o „Goodyear“ skleidžia itin mažai triukšmo.
Lyderiai – tie patys
Vokietijos automobilininkų klubas (ADAC) kartu su Šveicarijos keliautojų klubu (TCS) ir Austrijos mobilumo klubu (ÖAMTC) atliko kelių dydžių žieminių padangų bandymus, tarp jų buvo ir kompaktiškų didesnio pravažumo automobilių padangos, kurių išmatavimai 215/65 R16 H.
Tarp testuotų 16-os skirtingų padangų modelių geriausiai, kaip ir GTÜ bei ACE bandymuose, pasirodė „Dunlop Winter Sport 5“.
Nuo nugalėtojo nedaug atsiliko ir antrą vietą pasidalijo „Goodyear UltraGrip Performance Gen 1“, „BF Goodrich g-Force Winter 2“ bei „Nokian WR D4“.
„Dunlop Winter Sport 5“ neturi jokių silpnybių vertinant jų saugumą, užtikrina nedideles automobilio degalų sąnaudas ir dyla lėtai“, – teigiama ÖAMTC testo išvadoje.
„Goodyear UltraGrip Performance Gen 1“ gavo aukščiausius balus degalų taupymo ir komforto srityse bei buvo pavadintos rekomenduojamomis dėl pasirodymo ant sausos, šlapios dangos bei ledo.