Jau nuo gegužės pradžios į Vilnių atvažiuoja nauji lenkiški autobusai, pagaminti bendrovėje „Solaris Bus&Coach S.A.“. Iš viso jų sostinėje bus 150, savivaldybės bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) juos įsigijo už 40,5 mln. eurų.
Atnaujinti pažadėta ir troleibusų parką. „Solaris Bus&Coach S.A.“ gamina Vilniui 41 troleibusą, kurie kainuos 15,8 mln. eurų.
Autobusai dar gaminami
Kaip 15min informavo savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovai, iš viso Vilniaus gatvėmis nuo rugsėjo 1 d. darbo dienomis kursuos 188 troleibusai ir 400 autobusų, o savaitgaliais ir šventinėmis dienomis – 107 troleibusai ir 234 autobusai.
„Tęsiant rekordinį, didžiausią sostinės istorijoje viešojo transporto atnaujinimą, rugsėjo pradžioje mieste važiuos 171 naujas autobusas. Naujieji autobusai atvyksta partijomis – nuo rugpjūčio mėnesio beveik kiekvieną savaitę autobusų parkas papildomas naujomis viešojo transporto priemonėmis, kurios etapais išleidžiamos į gatves. Planuojama, kad visi 250 naujų autobusų pagal šiuo metu vežėjo ir gamintojo suderintą viešojo transporto priemonių pristatymo grafiką sostinę pasieks per šį rudenį.
Taip pat jau greitai vilniečiai galės išbandyti ir naujuosius troleibusus. Jų Vilniuje iš viso važiuos 41 – tikimasi, jog visi jie bus pagaminti ir atvažiuos dar šiais metais“, – teigė „Susisiekimo paslaugų“ atstovai.
Šis atnaujinimas tik pirmas etapas, miestas planuoja dar vieną, kurį įgyvendinus mieste važinės dar modernesnis viešasis transportas. Šiuo metu VVT ruošiasi konkursui, kuriame ketinama įsigyti nebe dyzelinius, o elektrinius, dujinius ir hibridinius autobusus.
Pirks hibridinius ir elektrinius
Apie tai savo „Facebook“ paskyroje paskelbė VVT Stebėtojų tarybos narys ir valdančios Liberalų sąjūdžio frakcijos seniūnas Vincas Jurgutis. Jo teigimu, „jau labai greitai turėtų būti paskelbtas pirkimas“.
Kaip V.Jurgutis sakė 15min, VVT šiuo metu ruošiasi skelbti pirkimo konkursą. „Preliminariais skaičiavimais, numatyta pirkti 70 hibridinių ilgų, triašių autobusų ir 5 mažesnius elektrobusus, kurie numatyti aptarnauti maršrutą Senamiestyje. Taip pat bus perkami gamtinėmis dujomis varomi autobusai, o kitais metais laukia dar vienas gana žymus troleibusų atnaujinimo etapas. Yra galvojama įsigyti troleibusus su autonomine rida, kad gedimo atveju netrikdytų eismo, apvažiuotų kliūtis ir pan.“, – kalbėjo V.Jurgutis.
Įgyvendinus šituos planus seniausi Vilniaus mieste važinėjantys autobusai būtų 2013 metų. Naujuosius pirkinius VVT planuoja savo lėšomis, tiesa, kiek tiksliai jų prireiks, dar bus tikslinama.
Bendrovė tikina, kad 2017-ieji buvo sėkmingi – pelnas sudarė 2,6 mln. eurų. Pagrindinė finansinės būklės gerėjimo priežastis – gerokai sumažėjusi savivaldybės skola įmonei. Vilniaus miesto savivaldybė 2017 m. grąžino įmonei iki 2015 m. susikaupusias skolas, o tai sudarė galimybes nusipirkti 150 naujų autobusų.