„Koenigsegg One:1“ buvo pristatytas dar 2014 metais. Tai – 1360 kg sveriantis superautomobilis, su vieno megavato galią turinčiu 5 litrų V8 varikliu. Nors „One:1“ be problemų gali legaliai važinėti keliais, jis geriau jaučiasi lenktynių trasose.
Agresyvus aerodinaminis profilis padeda labai greitai įveikti posūkius, vairuotojui padovanodamas įspūdingus prisiminimus. Na, bent jau padovanotų, jei kas nors šiuos automobilius naudotų – jie trasoms yra ir per brangūs, ir per reti.
Nepaisant Ženevos automobilių parodoje pristatyto prototipo, „Koenigsegg“ pagamino šešis tokius automobilius. Tuomet jie kainavo po 2,8 milijonus dolerių ir, žinoma, buvo parduoti dar prieš pasirodydami visuomenei. 2016 metais vienas jau buvo parduodamas kaip dėvėtas už 5 milijonus dolerių, o pernai pasirodė dar vienas, įkainotas net 7,3 milijonais dolerių. Ir tai yra visiškai normalu, nes šie automobiliai yra labai retos kolekcinės vertybės. Tačiau aukcionų organizatorius „Bonhams“ taip kažkodėl nemano.
„Bonhams“, kuri ir organizuos rugsėjį Ženevoje vyksiantį aukcioną, nurodė, jog tikisi mėlyną gražuolį „Koenigsegg One:1“ parduoti už 1,8-2,3 milijonus dolerių. Tai nėra pradinė suma, o prognozė. Net automobilių nesuprantantys žmonės sutiks, kad tai – juokinga suma. Žinoma, tokios prognozės reiškia nedaug – pasiūlymai greitai perkops šią sumą. Tačiau „Koenigsegg“ suskubo reikšti nepasitikėjimą.
Aukcionų namai nuvertino „Koenigsegg“ markės automobilį ir švedai iš karto paskelbė, kad „Bonhams“ vertinimai yra neverti pasitikėjimo. „Koenigsegg“ susisiekė su „Bonhams“ ir pateikė eilę įrodymų, kad automobilis vertas daugiau, tačiau vertinimas nebuvo pakeistas. Net sunku suprasti, kodėl, tačiau gali būti, kad taip bandoma pritraukti daugiau potencialių pirkėjų.
„Koenigsegg“, kuri bandys nusipirkti savo gamybos automobilį, mano, kad „Bonhams“ elgiasi nesąžiningai. Potencialūs aukciono dalyviai liks nusivylę, kai supras, kad „One:1“ nuo pat pradžių nebuvo jų nosims. „Bonhams“, galbūt, bando pritraukti daugiau dėmesio aukcionui, tačiau „Koenigsegg“ pykdo ta juokinga kaina, prilipdyta ant vieno iš įdomiausių markės automobilių.
Tokie gamintojai kaip „Koenigsegg“, „Pagani“, „Bugatti“ ir kiti, gaminantys tik pačius prabangiausius, kelis milijonus kainuojančius modelius, nenori matyti pigiai parduodamų savo gamybos automobilių. Išskirtinumas yra vienas iš svarbiausių šių automobilių pardavimo garantų. Todėl „Koenigsegg“ ir pyksta, matydami juokingai mažus skaičius, nors visi puikiai supranta, kad automobilis bus parduotas tris-keturis kartus brangiau nei dabar yra įvertintas.