AEB sistemos apginkluotos specialiais radarais ir vaizdo kameromis, kurie ir siunčia vilkiko kompiuteriui duomenis apie priekyje esančius objektus, jų greitį, dydį. Sistemos sugeba atskirti judančias ir stacionarias kliūtis ir nesukuria avarinių situacijų dėl to, kad jums prieš nosį staigia manevravo koks nors drąsus lengvasis automobilis. Kartu su kitomis sistemomis tokiais atvejais sunkvežimio greitis mažinamas, bet nekertama per stabdžius, rašo trucker.lt.
AEB pagrindas – radaras ir vaizdo kamera, kurie nustato ir stebi priekyje esančias transporto priemones. Jei sistema nustato, kad sunkvežimis gali susidurti su kita transporto priemone važiuodamas esamu greičiu, vairuotojas įspėjamas šviesos ir garso signalais. Jei vairuotojas nereaguoja, sistema pradeda švelniai stabdyti. Jei ir šios priemonės nepadeda, sistema aktyvuoja maksimalų stabdžių darbą ir sustabdo sunkvežimį.
Gudrios elektroninės pagalbininkės „mato“ ar vairuotojas yra pasirengęs stabdymui ir kontroliuoja šį procesą, jei, tarkime, pernelyg greitai artėjama prie kliūties. Jos įvertina ar vairuotojo koja jau spaudžia stabdžio pedalą ar ji vis dar yra užgulusi akceleratorių. Jei ir toliau visai nereaguojama, sistema stabdo autotraukinį automatiškai, prieš tai įvertinusi likusį iki kliūties atstumą, kelio sąlygas, greitį ir kitus parametrus.
Šios sistemos nereikėtų painioti su nuolatinio greičio palaikymo sistema Adaptive Cruise Control (ACC), nes pastaroji padeda išlaikyti saugų atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio, o kita pagalbininkė – Lane Departure Warning (LDW) įspėja, jei vilkikas paliko savo eismo juostą. Tiesiog, kartu veikdamos šios trys sistemos gerokai padidina kelionės saugumą.