Populiariausi Ispanijoje automobiliai – „Renault Megane”, „SEAT Leon” ar „Peugeot-308” kainuoja nuo 18 iki 20 tūkst. eurų. Litras benzino – 1,4, dyzelino – 1,35 euro. Kasmetė techninė apžiūra atsieina 50-80 eurų, o garažo nuoma dideliame mieste – nuo 100 iki 300 eurų mėnesiui. Nepigu ir palikti automobilį gatvėje – tai kainuoja nuo 1,5 iki 2,20 euro valandai. Dar 90 eurų sudaro metinis mokestis už kelius. Tokios sumos ispanams tampa nepakeliama našta.
Nenuostabu, jog nuo krizės pradžios – 2008-ųjų – ispanų, važinėjančių viešuoju transportu, padaugėjo 35,5 proc. Tokius duomenis pateikia Nacionalinis statistikos institutas.
Aplinkosaugininkai šioje situacijoje mato vien pliusus – jų teigimu, oro tarša šalyje per šį laikotarpį gerokai sumažėjo. Gerokai mažesnės ir transporto spūstys didžiuosiuose miestuose. Pasak „Greenpeace“ atstovų, tokia situacija padeda kurti šalyje geriau subalansuotą transporto modelį.
Populiariausia viešojo transporto rūšis Ispanijoje – autobusas. Toliau seka metro. Šiuo metu didžiuosiuose miestuose daug kur tiesiamos tramvajaus linijos, nors šios transporto rūšies, kaip morališkai pasenusios, Ispanijoje buvo atsisakyta dar praėjusio amžiaus šeštajame dešimtmetyje. Dabar šiuolaikinio tramvajaus, dar vadinamo „lengvojo metro“, linijos tiesiamos ten, kur anksčiau buvo planuojamas metro. Transporto specialistų teigimu, šiuo metu metropoliteno plėtra šaliai kainuotų pernelyg brangiai.
Kelionė už važiavimą bet kuria viešojo transporto rūšimi kainuoja vienodai; pavyzdžiui, Madride vienkartinio bilieto kaina – 1,5 euro. Už dešimtį kelionių tenka mokėti pigiau – bilietas kainuoja 12,2 eurų. Mėnesinio bilieto kaina – 54,6 euro.