„Nauji automobiliai puikiai perkami ir už standartines kainas, tačiau nuolaidos – puikus būdas greitai ištuštinti sandėlį prieš pasirodant naujam modeliui ar atnaujinti užsistovėjusią ekspoziciją. Vienu metu Lietuvoje būna bent 1 000 modelių, parduodamų pigiau nei kainoraštyje, o iš jų maždaug trim šimtams taikomos didesnės nei 15 proc. nuolaidos“, – teigė automobilių išpardavimų skelbimų portalo Motorsniper.lt vadovas Nerijus Alška.
Nuolaidos – kai reikia greitai parduoti
Išskyrus kelias itin populiarias išimtis („Porsche Macan“, „Toyota C-HR“ ar „Volkswagen Arteon“, kurių geriems pardavimams kainodara beveik neturėjo įtakos), daugelis automobilių atstovų nuolaidoms teikia didelės reikšmės.
„Gamintojas nori, kad automobiliai salone ilgai neužsistovėtų, tad ilgiau užsibuvusiems taikomos nuolaidos – kartais kelių šimtų, kartais tūkstančių eurų. Tai inicijuojame ne tik mes, atstovai, bet ir pats gamintojas prisideda. Tuomet automobilis tampa tikrai patrauklus“, – sakė „Opel“ atstovybės „Žaibo ratas“ komercijos direktorius Vilandas Burnys.
Vienu metu būna bent 1 000 modelių, parduodamų pigiau nei kainoraštyje, o iš jų maždaug 300 taikomos didesnės nei 15 proc. nuolaidos.
Jis pridūrė, jog pigiau parduodami modeliai vis tiek yra nauji, tik kelis mėnesius pastovėję salone – jų pagaminimo data bus senesnė nei užsakomo ir pagal individualius poreikius gaminamo automobilio.
Salonų ekspozicijų modelius dažniausiai užsako atstovybės darbuotojai ir, anot V.Burnio, kartais elementariai „nepataikoma“ parenkant spalvą ar įrangą. Už standartinę kainą žmonės mieliau komplektuoja automobilius patys, tačiau kai atsiranda galimybė sutaupyti vieną kitą tūkstantį eurų, nepatogumai pamirštami.
„Kai užsakai naujos spalvos, kurią matei tik kataloge, automobilį, kartais būna, kad konkrečiam modeliui ji nelabai tinka ar tiesiog neįtinka daugumai pirkėjų. Dažnai jie išbūna ekspozicijoje kelis mėnesius. O spalva juk yra vienas iš pagrindinių išvaizdos elementų: kai žmonės perka sau automobilį, jie žiūri, kaip atrodys juo važiuodami. Į kai kurias vidaus detales gali pro pirštus pasižiūrėti, bet išorė – svarbi“, – pasakoja „Žaibo rato“ atstovas.
Visgi jis pridūrė, kad tokie dėsniai galioja privačiam sektoriui. Įmonių perkami automobiliai dažniausiai ne tokie įvairūs: iš anksto sutariama dėl dizainą atitinkančios spalvos, įrangos ir kainos.
Ne tik automobiliui, bet ir įrangai
Motorsniper.lt vadovas N.Alška akcentavo, kad didelę vertę automobilių pirkėjai pajunta ne tik išpardavimų metu, kai konkretūs modeliai parduodami keliolika procentų mažesne kaina, bet ir tada, kai nuolaida suteikiama siūlant papildomą įrangą.
„Gamintojų atstovai kartais siūlo papildomos įrangos paketus už specialią kainą. Nors už automobilį tuomet sumokama keliais šimtais eurų daugiau nei už turintį standartinę įrangą, tokių paketų vertė gali siekti kelis tūkstančius. Be to, turintį geresnę įrangą automobilį vėliau ir parduoti yra paprasčiau“, – pasakojo N.Alška.
Jis pridūrė, kad automobiliai retai perkami spontaniškai, kur kas dažniau transporto priemonės įsigijimas šeimos biudžete numatomas mažiausiai prieš kelis mėnesius. Todėl pamačius trumpojo periodo ar vėliau numatytą taikyti akciją apsimoka transporto parko atnaujinimą vienu kitu mėnesiu paankstinti ar atidėti, juk taip gali būti sutaupyta nemaža suma pinigų.