Pirmą kartą „Maserati Alfieri“ koncepcinis modelis buvo pristatytas 2014 metais, ir tai įvyko Ženevos automobilių parodoje. Išskirtinį „2+2“ koncepcinį automobilį gamintojas pristatė minėdamas savo šimto metų jubiliejų, o naująjį modelį pavadino vieno iš Maserati šeimos brolių – Alfieri – vardu. Šio koncepcinio modelio dizainas buvo sukurtas Turine, „Stile“ centre, kurio ambicingų dizainerių grupei vadovavo Marco Tencone. Šių metų Ženevos automobilių parodos dizaino apdovanojimuose „Maserati Alfieri“ buvo pripažintas geriausiu praėjusių metų koncepciniu modeliu.
„Idealių apimčių ir dailių proporcijų sportiniai automobiliai jau seniai tapo neprilygstamu Italijos automobilių dizaino išskirtinumu, o „Alfieri“ modelyje dar šiuolaikiškesni dizaino elementai pritaikyti nepriekaištingai. Viso to rezultatas – klasikinis itališkas sportinis automobilis, kuris tuo pačiu yra absoliučiai modernus“, – sakė apdovanojimus surengusio pagrindinio pasaulyje automobilių dizaino kanalo „Car Design News“ redaktorius Owenas Ready.
„Alfieri“ modelis dar labiau išplės „Maserati“ asortimentą ir atspindės prekės ženklo istorinę prigimtį. Jeigu „Quattroporte“ ir „Ghibli“ modeliai paskatino manyti, kad „Maserati“ tampa vis daugiau orientuotas į sportiškus, aukštos klasės keturių durų sedanus, „Alfieri“ privers prisiminti, kad „Maserati“ visų pirma yra lenktyninių automobilių prekės ženklas. „Alfieri“ sukurta pailga forma ir tipiškas 2+2 Itališkų automobilių stilius buvo būdingas ir legendiniams „Maserati“ lenktyniniams modeliams – 1957 m. laidos „3500 GT“, 1959-ųjjų „5000 GT“ ar 1969-ųjų „Indy“.
„Alfieri“ yra sukurtas pagal „GranTurismo MC Stradale“ važiuoklę, tačiau bazė tarp ašių yra 24 cm trumpesnė (viso 2700 cm), todėl įgauna sportinio automobilio proporcijas. „Alfieri“ yra 4590 mm ilgio , 1930 mm pločio ir 1280 mm aukščio.
Iš išorės „Alfieri“ modelis turi ilgą, žemą nosį, kuri primena ilgaamžius „Maserati“ automobilius. Priekinės grotelės yra vertikaliai perskirtos į dvi įgaubtas dalis ir sudaro įspūdį, tarsi jos būtų pakibusios ore. Priekinėms lempoms– bi-xenon-LED technologijos – agresyvios išvaizdos suteikia charakteringai šviečiantys „antakiai“. Specialiai „Alfieri“ koncepciniam automobiliui dizaineriai sukūrė ir ratlankius, ir jie skiriasi dydžiu – gale montuojami 21 colio skersmens, ant priekinės ašies – 20 colio skersmens. Ratlankių dizaine „Maserati“ istorijos žinovai taip pat įžvelgs šešto dešimtmečio lenktyninių modelių naudotą stilistiką bei „Maserati“ ženklo – Neptūno trišakio – dizainą.
Po pailgos formos kėbulu slypi „Maserati GranTurismo“ platforma. „Alfieri“ koncepciniame modelyje įdiegtas 4,7 litro „Maranello“ V8 variklis, išvystantis 460 AG prie 7000 rpm ir 520 Nm esant 4750 rpm, kuris suteikia neįtikėtiną traukos jausmą. Dėl specialaus išmetimo sistemos išdėstymo automobilis ne tik įspūdingai akseleruoja, bet ir skleidžia užburiančiai malonų garsą. Tiesa, kol kas koncernas dar sprendžia, kokie varikliai bus siūlomi serijinės gamybos modelyje.
Viduje „Alfieri“ taip pat pasižymi šimtmetį plėtojamu „Maserati“ autentiškumu. 2+2 vietų salonas pasižymi minimalistiniu paprastu dizainu, prietaisų skydelis „švarus“, organiškas, dviejų spalvos tonų dizaino, o jo centre TFT ekranas. Įvairios apdailos detalės ir dizaino elementai liudija, kad „Alfieri“ yra modernus automobilis, tačiau tęsia „Maserati“ istoriją. Pavyzdžiui, salono grindų medžiaga primena oksiduotą plieną, o tai buvo būdinga 1950-ųjų metų laidos lenktyniniuose automobiliuose.
„Dizaino formos ir elementai, galingi varikliai ir techniniai parametrai paverčia „Alfieri“ unikaliu koncepciniu automobiliu, verto geriausio 2014 m. dizaino apdovanojimo. Tikime, kad šis modelis, pradėjus jo serijinę gamybą, sulauks didelio pasisekimo“, – sakė „Maserati“ prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Lukošiūnas.