„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Išsiaiškinkime: kodėl visureigiai tapo krosoveriais, o hečbekai – visureigiais?

Automobilių kėbulų tipai pastarąjį dešimtmetį atrodo tarsi pabuvę veikiančioje skalbimo mašinoje – visi susipainioję ir susimaišę ly mišrainė. Visureigiai tapo krosoveriais, hečbekai – visureigiais, vienatūriai – didesnio pravažumo automobiliais, ir t.t. Kai kurie gamintojai netgi atranda savo segmentus, tad šiame straipsnyje trumpai juos paaiškina „Autogidas“.
„Maserati Levante“
„Maserati Levante“ / Vytauto Pilkausko nuotr.

Šiandien visi gamintojai kuria didesnio pravažumo automobilius. Net ir „Bentley“ turi „Bentayga“, „Maserati“ – „Levante“, o „Lamborghini“ – „Urus“. Apie automobilį su aukštesne prošvaisa prakalbo netgi „Rolls-Royce“, tiesa, jie griežtai nevadina jo visureigiu, o tik „Phantom“ su aukštesne prošvaisa“. O ką jau kalbėti apie „Audi“, BMW ar „Mercedes-Benz“, kurie kepa vieną didesnio pravažumo automobilį po kito. Daugelis nesivargina jų skirstyti ir visus vadina vienu vardu – visureigiai. Bet tai nėra teisinga.

Kas yra tikras visureigis?

Tikras visureigis turi būti varomas keturiais ratais, turėti didelę prošvaisą, diferencialų blokavimo galimybę, palėtintą pavarą bei galėti įveikti tokius kelius, kuriuose įklimptų daugelis šiandieninių evoliucionavusių hečbekų. Tokius, kurie nauji parduodami Lietuvoje, greičiausiai galima suskaičiuoti rankų pirštais: „Jeep Grand Cherokee“, G klasės „Mercedes-Benz“, „Land Rover Discovery“, „Toyota Land Cruiser“...

Bei dar kokia dešimtis pikapų kaip „Ford Ranger“, „Mitsubishi L200“, „Nissan Navara“ ar „Toyota Hilux“. Tačiau pikapai – komercinio transporto rūšis ir, nors pasižymi išskirtiniu pravažumu, visureigiais nėra vadinami.

Kas yra krosoveris

Visiems kitiems automobiliams vertėtų taikyti krosoverių pavadinimą. Tai – „Audi Q5“, BMW X3, „KIA Sportage“, „Nissan Qashqai“, „SEAT Ateca“, „Škoda Kodiaq“, „Volkswagen Tiguan“ ir daugybė kitų. Tokie automobiliai paprastai turi nedidelę prošvaisą, stipriai ribojančią pravažumą. Be to, didelė dalis jų varomi tik dviem ratais, o tai palaidoja daugelį pravažumo vilčių labai prastuose keliuose.

Kuo skiriasi SAV ir SUV?

Patys automobilių gamintojai savo krosoverius skirsto į dar kelis segmentus. Nors sutartinai teigiama, jog visi jie yra SUV (angl. sport utility vehicle) – didesnio pravažumo automobiliai, rinkoje galima matyti interpretacijų kaip SAV (angl. sport activity vehicle). SAV yra iš esmės SUV, tik jie geriau jaučiasi ant asfalto nei kitos dangos. Šio segmento išradėju save pristato BMW, o pirmasis pasaulyje SAV yra X3 modelis. Vėliau BMW praplėtė X gamą nuo 1 iki 6 ir visi jie yra SAV.

Dažnai galima pamatyti pavadinimą CUV. Tai – kompaktinės klasės SUV, kaip „Opel Mokka“ ar „Mazda CX-3“. Tokie automobiliai kartais net papildomoje įrangoje neturi keturių varančių ratų pavaros ir yra iš esmės nedideli hečbekai, kurių buferis yra aukščiau, tad galima drąsiai priekiu važiuoti prie visų bortų.

Bet kokiu atveju, visi aukščiau išvardytų segmentų automobiliai gali būti apibūdinti vienu vardu – SUV. Taip pavadinus jų automobilius nesupyks nei „Discovery“, nei „Mokka“ savininkai. Tačiau jeigu „Mokka“ pavadinsite visureigiu, o „Discovery“ – krosoveriu, gali kilti nesusipratimų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?