Istorija: kam reikalinga automobilio priekyje montuojama arklio galva?

20 amžiaus pradžia buvo didelių virsmų laikotarpis miestų gatvėse. Tarp arklių traukiamų vežimų vis dažniau pasirodydavo automobiliai. Inžinieriai iš karto suprato, kad tai – perspektyvi pramonės šaka, todėl stengėsi sukurti pačius naudingiausius išradimus. Tuo tarpu Uriah Smithas iš Mičigano užpatentavo ant automobilio priekio montuojamą medinę arklio galvą. Kam? Ir kodėl dabartinis jūsų automobilis šio išradimo neturi?
„Ford Mustang“
„Ford Mustang“
Temos: 2 Arklys Automobilis

2014 metais Niujorko mieste JAV eisme žuvo kiek mažiau nei 300 žmonių. Tai – didžiulis skaičius, nes ir vieno žmogaus žūtis yra tragedija. Tačiau 1900 metais, kai eismas buvo nelyginamai lėtesnis ir ne toks intensyvus, Niujorko gatvėse žuvo 200 žmonių. Tokia situacija tvyrojo jau kelerius metus. Kodėl? Todėl, kad automobiliai buvo labai nauji.

Burzgimas baidydavo arklius

Ne, kaltas ne vairuotojų patirties ar automobilių saugumo technologijų stygius. Tiesiog garsiai burzgiantys ir keistai atrodantys automobiliai baidydavo arklius. Ištikimieji žmonių pagalbininkai negalėjo suprasti keistai judančių transporto priemonių, kurios atrodė kaip karietos, bet neturėjo nei vieno arklio. Taigi gyvūnai baidėsi ir šokinėjo. Būtent jie ir sukėlė daugelį paminėtų nelaimių, kurių metu žuvo žmonės. Reikėjo imtis priemonių ir religingas inžinierius Uriah Smithas sumanė, kad reikia arkliams padėti.

1899 metais Uriah Smithas iš Mičigano užpatentavo automobilį „Horsey Horseless“. Tai, kaip sakė pats Smithas, buvo visiškai nauja automobilio forma. „Horsey Horseless“ priekyje tiesiog buvo didelė medinė arklio galva, kuri, kaip sakė pats išradėjas, buvo ir naudinga, ir graži. Kuo ji galėjo būti naudinga?

Uriah Smitho „Horsey Horseless“ patento iliustracija © US PATENT OFFICE
Uriah Smitho „Horsey Horseless“ patento iliustracija © US PATENT OFFICE

Priminė arklio traukiamą karietą

Na, visų pirma, tai joje buvo paslėptas degalų bakas (ar galėtumėte įsivaizduoti save užpildantį arklio galvą?), o antra – ji turėjo padėti tikriems arkliams priprasti prie automobilių. Smithas manė, kad arkliai iš tolo pamatys automobilį ir pamanys, kad tai – arklio traukiama karieta. Tokiam automobiliui pravažiavus arklys tikriausiai pastebėtų, kad ten tik netikra arklio galva, tačiau tuomet baidytis jau būtų per vėlu.

Idėja buvo labai keista, bet pritraukė investuotojų. Kita vertus, susidomėjimas buvo toks mažas, kad net neaišku, ar Smithas pagamino nors vieną prototipą. Arklių žinovai sako, kad idėja vis tiek nebūtų suveikusi. Visų pirma, arkliai nėra tokie kvaili – jie lengvai atskirtų medinę galvą nuo tikro arklio. Antra, kitus gyvūnus jie atpažįsta pagal kvapą. Kad ir kiek arklio šlapimo būtų užpilta ant „Horsey Horseless“, automobilis vis tiek pasižymėtų kitokiu kvapu nei tikras arklys.

Galiausiai, arkliai turi gerą atmintį. Vos supratę, kad automobiliai nieko blogo nedaro, jie prie jų pripranta. Būtent tai galiausiai ir nutiko – su laiku arkliai ėmė vis mažiau baidytis ir nelaimių keliuose buvo vis mažiau. Būtent todėl dabar jūsų automobilio netikri arkliai nepuošia, nebent vairuojate „Mustang“ ar „Ferrari“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų