Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Istoriniai automobiliai: įvežti negalima sunaikinti. Kur dėsime kablelį?

Liaudies išminti teigia: „Norėjo kaip geriau, o gavosi kaip visada“. Taip įvyko ir su LR Aplinkos ministro 2017-08-02 priimtu įsakymu Nr.D1-658 „Dėl Lietuvos Respublikos Aplinkos ministro 2003 m. gruodžio 24 d. įsakymo Nr.710 „Dėl eksploatuoti netinkamų transporto priemonių taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“, apimančiu istorines transporto priemones, rašoma pranešime.
Ramūnas Kardelis prie „Dodge Brothers 30“
Ramūnas Kardelis prie „Dodge Brothers 30“ / Asociacijos Retromobile nuotr.

Aplinkos ministro įsakymas numato, jog transporto priemonė pripažįstama eksploatuoti netinkama transporto priemone, jeigu transporto priemonės remonto išlaidos yra lygios 75 procentams turto rinkos vertės iki eismo įvykio ar kitos žmogaus ar gamtos sukeltos nelaimės arba didesnės, išskyrus istorines motorines transporto priemones (2 priedo 5 punktas). Štai ši numatyta išlyga ir suglumino istorinės technikos gerbėjus, bei įstatymo vykdytojus.

Asmeninio archyvo nuotr./R.Kardelis ir 1922 m. gamybos „Dodge Brothers“
Asmeninio archyvo nuotr./R.Kardelis ir 1922 m. gamybos „Dodge Brothers“

Asociacijos „Retromobile“, Lietuvoje valdančios du istorinės technikos muziejus, prezidentas Ramūnas Kardelis teigia, jog numatyta išimtis istorinėms priemonėms sveikintina, tačiau yra vienas „bet“. Kaip automobiliui tapti istoriniu jei jis nesukomplektuotas ir asociacijos, turinčios teisę vertinti automobilį, nėra įvertintas?

Ar svarbus asociacijos žodis?

Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie LR Susisiekimo ministerijos 2011-10-06 įsakyme Nr.2B-368 numatyta tvarka, jog transporto priemonė, prieš jai tampant istorine motorine transporto priemone turi būti įvertinta asociacijos.

Asociacija tokią transporto priemonę gali vertinti tikslu ją pripažinti istorine motorine transporto priemone tik tuo atveju, jei ji sukomplektuota ir parengta viešajam eismui.

Asociacija tokią transporto priemonę gali vertinti tikslu ją pripažinti istorine motorine transporto priemone tik tuo atveju, jei ji sukomplektuota ir parengta viešajam eismui.

Tuo atveju, jei transporto priemonė nėra sukomplektuota (nesvarbu kokiu procentu), ji negali būti pripažįstama istorine motorine transporto priemone.

Ministerijos numatyta išimtis tampa beprasme

Tokiu atveju, LR Aplinkos ministro įsakymu numatyta išimtis istorinėms motorinėms transporto priemonėms tampa beprasme ir sukelia didžiulius nepatogumus tokių transporto priemonių restauratoriams bei gerbėjams.

R.Kardelis pažymi, jog istorinių transporto priemonių restauratoriai pastatyti prieš faktą, įsakymas priimtas rugpjūčio 2 dieną, įsigaliojo nuo rugpjūčio 4 dienos. Visi suplanuoti darbai, užsakymai, iš užsienio šalių atkeliaujančios istorinės transporto priemonės akimirksniu tampa bevertėmis, nes anot aplinkos ministro tai jau metalo laužas, kurio nebus galima įregistruoti ir nebus galima dalyvauti viešajame eisme.

Taigi kur dėti kablelį – įvežti negalima sunaikinti?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos