Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ištuštėjus automobilių turgui – kainų kritimas žemyn

Kauno automobilių turgaus prekeiviai, anksčiau džiaugęsi pirkėjais iš Baltarusijos ir Kazachstano, jau mėnuo kaip prie suskilusios geldos. Dėl pasikeitusių muitų baltarusių ir kazachų – nė kvapo. Dabar kiekvienas turguje pasirodęs lietuvis gali drąsiai diktuoti savo sąlygas.
Kauno automobilių turgus
Kauno automobilių turgus / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Liepos 1 d. įsigaliojusi bendra Rusijos, Baltarusijos bei Kazachstano muitų sąjunga naudotų automobilių verslu užsiimančių lietuvių gyvenimą apvertė aukštyn kojom. Pastaruosius šešis mėnesius tikrą „aukso amžių“ išgyvenę Kauno bei kitų šalies turgaviečių prekybininkai, kurių parduodamus automobilius baltarusiai ir kazachai šluote šlavė, nuo liepos pradžios turi taikytis prie pasikeitusių žaidimo taisyklių.

Lygiavertės pamainos kelius į Lietuvą užmiršusiems baltarusiams bei kazachams kol kas neatsiranda. Šalies automobilių turguose dabar – pereinamasis laikotarpis, kurio metu prekeiviai bando prisitaikyti prie besikeičiančių rinkos poreikių.

Ekonomikos dėsniai teigia, jog sumažėjus paklausai, prekės anksčiau ar vėliau pradeda pigti. Ar Lietuvoje šie dėsniai veikia? „15min“ kalbinti prekybininkai ir ekspertai prognozuoja, jog liepos pradžioje pradėjusios mažėti naudotų automobilių kainos dar labiau nukris rudeniop.

Atpigo brangiausi

Vos prieš mėnesį judrų skruzdėlyną priminęs Kauno automobilių turgus šiuo metu pustuštis. Iš pastarąjį pusmetį turguje nuolat pardavinėtų maždaug 9 tūkst. automobilių dabar teliko trečdalis.

„Turi praeiti šiek tiek laiko, kol viskas susistatys į savo vietas“, – tikino turguje sutiktas nenaujų automobilių prekyba jau 25 metus užsiimantis Raimundas.

Pasak vyriškio, prekybininkai su baime laukė liepos pradžios ir būgštavo, jog išvažiavus baltarusiams bei kazachams automobilių kainos nukris perpus.

„Tačiau taip neatsitiko. Suprantate, juk lietuviai negamina mašinų. Jas reikia vežti iš užsienio. O vokiečiams ar prancūzams vienodai rodo, kad pas mus nebeliko pirkėjų. Kol automobiliai nepinga ten, nelabai gali pigti ir pas mus, – dėstė neseniai Vokietijoje savaitę praleidęs, tačiau nė vieno automobilio už prieinamą kainą neradęs Raimundas. – Tiesa, manėme, kad lietuviams nustojus pirkti automobilius iš vokiečių ar prancūzų, mašinos pradės pigti ten. Bet mes esame per maži. Juk pas juos atvažiuoja ir lenkai, ir čekai. Nemažai automobilių nukeliauja į Afriką.“

„Kainų pokytis kol kas pasijuto tik brangesnių automobilių prekyboje. Juk kai perki brangią mašiną, gali lengviau laviruoti kaina. O kai automobilis kainuoja 1,5 tūkst. eurų, tai nelabai yra kur jam atpigti“, – savo kolegai antrino Algirdas, kuris buvo įsitikinęs, jog iki rudens pradžios apynaujai automobiliai atpigs dar labiau.

Pokyčiai – per vieną naktį

Pasak Kauno automobilių turgų valdančios bendrovės „Varanas“ direktoriaus Valentino Naujanio, po liepos pradžios labiausiai atpigo prancūziški automobiliai, kuriuos itin mėgo pirkėjai iš Baltarusijos. Tie prekybininkai, kurie nespėjo baltarusiams parduoti savo atvežtų „Peugeot“, „Renault“ arba „Citroen“, dabar priversti mažinti jų kainas. Anot V.Naujanio, taip pat šiek tiek atpigo kazachų mėgti „Mercedes“ automobiliai.

„Kitų markių mašinų kainos kol kas stipriai nekrenta. Bet nusiderėti dabar tikrai lengviau, – pastebėjo bendrovės „Varanas“ vadovas. – Viskas pasikeitė per vieną naktį. Pastaruosius pusę metų automobilius pirko labai stipriai, jų skaičius nuosekliai mažėjo. Ir tuomet per vieną naktį dingo beveik visi pirkėjai.“

„Pastebime, jog nenaujų automobilių kainos šiek tiek smuktelėjo. Ta žinia, jog Lietuvoje nebeliko baltarusių, padarė savo. Pardavėjai supranta, kad nebelikus baltarusių srauto jie parduos mažiau“, – tvirtino portalą autoplius.lt administruojančios bendrovės „Plius“ generalinis direktorius Martynas Basokas.

Žvilgsniai krypsta į Ukrainą

Tiesa, pastarąjį mėnesį gana nuobodžiai gyvenantys automobilių prekeiviai ateities scenarijų spalvina gana šviesiomis spalvomis. Viena vertus, visi supranta, jog vasaromis, kuomet daugelis atostogauja, prekybą visuomet apima sąstingis. Be to, prekybininkai viliasi, jog baltarusius ir kazachus anksčiau ar vėliau pakeis pirkėjai iš kitų šalių.

„Kad ir dabar Kaune yra tikrai nemažai kirgizų ir jų atvažiuoja vis daugiau. Taip pat automobilių dairosi turkmėnai ir tadžikai. Daugelis jų perka gana senus, benzinu varomus „Opel“ automobilius. Jeigu dabar atvežtum automobilvežį tokių mašinų, visas jas būtų galima parduoti per dieną. Tačiau kol kas tokių automobilių nėra daug, tad ir kainos kol kas negali labai kristi“, – aiškino Kauno turgui vadovaujantis V.Naujanis.

Pasak bendrovės „Varanas“ direktoriaus, turguje taip pat kartais pasirodo lenkai, latviai, estai ir krovininius mikroautobusus bei Lietuvoje registruotus lengvuosius automobilius perkantys ukrainiečiai. Būtent pirkėjai iš šios šalies yra laikomi didžiausia turgaus prekybininkų viltimi.

„Baltarusių praradimą artimiausiu metu šiek tiek kompensuos lietuviai, kurie taip pat nori atnaujinti savo automobilius. Matome, kad prekyba vidaus rinkoje atsigauna. Kita vertus, prekeiviai netruks susirasti kitų rinkų rytuose. Labai didelė potenciali rinka yra Ukrainoje. Pagal mūsų srautus matyti, jog žmonių iš šios šalies susidomėjimas Lietuvoje parduodamais automobiliais auga. Taip pat lietuviškais skelbimais domisi žmonės iš Moldovos“, – ateities automobilių prekybos kryptis prognozavo bendrovės „Plius“ vadovas M.Basokas.

Viršūnėje – vokiški automobiliai

Šių metų balandžio–birželio mėnesiais Lietuvoje parduotų nenaujų automobilių TOP10.

1. „VW Passat“ (parduota 7,8 tūkst.)
2. „VW Golf“ (7,2 tūkst.)
3. „Audi 80“ (3,7 tūkst.)
4. „Audi A6“ (3,3 tūkst.)
5. „Opel Astra“ (3,2 tūkst.)
6. „Audi A4“ (2,6 tūkst.)
7. „Audi 100“ (2,4 tūkst.)
8. „Opel Vectra“ (2,2 tūkst.)
9. „Renault Megane Scenic“ (1,4 tūkst.)
10. „Ford Mondeo“ (1,3 tūkst.)

Šaltinis: autoplius.lt ir VĮ „Regitra“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?