Italai pasiryžo sustabdyti vairuotojus „mulkinančius“ automobilių gamintojus

Italijoje pateikti pirmieji grupės ieškiniai prieš automobilių gamintojus dėl galimos apgaulės reklamuojant mažas kuro sąnaudas.
Gruodžio 18 dieną degalų kainos Vilniaus degalinėse
Degalų sąnaudos / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Vartotojų interesus ginanti organizacija „Altroconsumo“ antradienį Turino ir Venecijos teismams pateikė grupės ieškinius prieš automobilių gamintojus FIAT ir „Volkswagen“, skelbiama Europos vartotojų organizacijos BEUC pranešime spaudai.

„Altroconsumo“ dar pernai nustatė, jog automobilių gamintojai klaidina klientus, reklamoje nurodydami pernelyg žemas kuro sąnaudas. Tyrimai buvo atliekami su „Fiat Panda“ 1,2 l ir „Volkswagen Golf“ 1,6 TDI automobiliais.

Gamintojai teigė, kad jų automobiliai yra nuo 20 iki 50 proc. ekonomiškesni, negu realiai nustatyta.

Tai reiškia, jog vartotojai kurui išleisdavo gerokai daugiau, nei būtų galima tikėtis remiantis gamintojų reklama.

Anot Europos vartotojus vienijančios organizacijos BEUC generalinės direktorės Monikos Goyens, dėl testavimo spragų automobilių pirkėjai yra tiesiog apiplėšiami.

„Vartotojai nusipelno, kad automobilių gamintojai, atliekantys testus nė iš tolo neprimenančiomis realybės vairavimo sąlygomis, pagal šiuos ieškinius atlygintų žalą“, – mano ji.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Degalų kainos „Neste Oil“ degalinėse
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Degalai

Atlikdami kuro testus kai kurie automobilių gamintojai užsandarindavo visas automobilio ertmes, kad kėbulas turėtų kuo mažesnį oro pasipriešinimą. Testų metu naudotos specialios padangos, specialūs tepalai. Dirbtinai sumažinamas automobilio svoris.

Anot „Altroconsumo“, „VW Golf“ deklaruojamos 3,8 litro 100-ui kilometrų sąnaudos, o realūs testo rezultatai parodo, jog sąnaudos yra daugiau kaip 50 proc. aukštesnės. Tai papildomi maždaug 2 litrai šimtui kilometrų kelio. Jei automobilio savininkas vidutiniškai nuvažiuoja 15 tūkst. kilometrų per metus, kasmet Italijoje jam teks išleisti 509 eurais daugiau, negu nurodo gamintojas.

Lietuvoje ši permoka būtų ne tokia didelė dėl žemesnių kuro kainų – ne 509, o 315 eurų. Tačiau per vidutinį 5 metų automobilio eksploatavimo laikotarpį permoka sudarytų daugiau kaip 1500 eurų. Jei vairuotojas kasmet nuvažiuoja ne 15, o, tarkime, 30 tūkstančių kilometrų, permoka pasiekia net 3000 eurų.

Ar Lietuvos vartotojai, permokantys už kurą, susivienys ir pateiks analogišką ieškinį Lietuvoje – tik laiko klausimas.

Nuo šių metų pradžios Lietuvoje grupės ieškinys taip pat įteisintas kaip reali kolektyvinė vartotojų interesų gynimo priemonė. Todėl grupės ieškinių bangos, siekiant prisiteisti žalą, patirtą dėl neatitinkančios tikrovės reklamos, galima laukti ir pas mus, mano į BEUC įeinančio Lietuvos Vartotojų Organizacijų Aljanso tarybos narys Kęstutis Kupšys.

„Ar Lietuvos vartotojai, permokantys už kurą, susivienys ir pateiks analogišką ieškinį Lietuvoje – tik laiko klausimas. Lietuvos vairuotojai iš patirties žino, kad realios kuro sąnaudos ženkliai skiriasi nuo nurodomų reklaminiuose lankstukuose skaičių. Tačiau tik dabar atsiranda reali teisinė galimybė apginti savo teises pateikus grupės ieškinį. Be to, precedentas Italijoje gali suteikti šiam procesui taip reikalingą postūmį“, – teigia vartotojų interesus ginančio Aljanso atstovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų