Policijoje – tik įskaitiniai įvykiai
Panevėžyje bene avaringiausios sankryžos yra Klaipėdos–Projektuotojų–Dariaus ir Girėno, Klaipėdos–Kosmonautų ir Klaipėdos–Nemuno gatvių sankirtos.
Tiesa, policijos duomenimis, šių metų avaringiausiomis laikomos Beržų–Staniūnų, Projektuotojų–Kniaudiškių ir Liepų–Marijonų gatvių sankryžos.
Šie duomenys nesutampa todėl, jog eismo dalyviai dažnu atveju patys užsipildo įvykio deklaracijas ir pareigūnų nekviečia į eismo įvykio vietą, todėl avarijos nėra užfiksuojamos įskaitoje.
Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio vedėja Odeta Jukniūtė naujienų portalui JP teigė, kad policijoje registruojami įskaitiniai eismo įvykiai.
„Per pirmus šešis šių metų mėnesius, 3 įskaitiniai eismo įvykiai įvyko Beržų–Staniūnų g.; po 2 įvykius – Projektuotojų–Kniaudiškių ir Liepų–Marijonų g. sankryžose. Noriu atkreipti dėmesį, kad tai tik šešių šių metų mėnesių duomenys ir negalima teigti, kad šios sankryžos yra avaringiausios“, – pabrėžė policijos atstovė.
Patys užsipildo deklaraciją
Panevėžietis žurnalistas Tomas Markelevičius patvirtino, kad avarijų mieste daugiausiai įvyksta minėtose Klaipėdos–Projektuotojų, Klaipėdos–Kosmonautų ir Klaipėdos–Nemuno gatvių sankirtose. Tačiau čia vairuotojai patys išsprendžia nesutarimus, todėl šių avarijų policijos įskaitose – nėra.
„Policija renka statistiką tik įskaitinių eismo įvykių, kuriuose nukenčia žmonės arba reikia nagrinėti, kas kaltas. Tais atvejais, kai žmonės nenukenčia, vairuotojai sutinka su kalte, pildomos deklaracijos, įvykiai neįtraukiami į policijos statistiką. Žmonės tokiais atvejais iškart kreipiasi į draudimą“, – aiškino žurnalistas.
Sankryžų saugumą nagrinėja Savivaldybė
Avaringumas stebimas ketverius metus. Jeigu per juos įvyksta 4 įskaitiniai eismo įvykiai – Panevėžio miesto savivaldybė sprendžia jos saugumo klausimą. Šiuo metu eilėje dėl finansavimo – Klaipėdos-Projektuotojų-Dariaus ir Girėno gatvių sankryžos rekonstravimo į žiedinę sankryžą projektas.
Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo pavaduotojas Darius Linkonas pasakojo, kad darbus planuojama atlikti per dvejus metus ir norima turėti garantijas gauti rezervinius pinigus.
„Turint tokia garantijas bus galima vykdyti viešuosius pirkimus bei pasirašyti rangos sutartį, todėl ir reikalingas Tarybos pritarimas dėl viešojo pirkimo vykdymo ir sutarties pasirašymo. Kita vertus, viešieji pirkimai tęsis du-tris mėnesius. Jeigu nebus apskundimų, gruodžio mėnesį galbūt jau turėsime darbų sutartį su rangovu, o kitąmet galėsime pradėti darbus“, – aiškino D.Linkonas.
Tiksli kaina paaiškės po viešojo pirkimo
Pasak Miesto infrastuktūros skyriaus vedėjo pavaduotojo, jei Tarybos politikai pritars sprendimo projektui, bus pradėtas viešasis pirkimas projekto „Panevėžio miesto Klaipėdos g., Projektuotojų g., Dariaus ir Girėno g. sankryžos rekonstravimo į žiedinę sankryžą“ rekonstrukcijos darbams nupirkti.
„Finansavimo šaltinis – Lietuvos automobilių kelių direkcija ir Kelių priežiūros ir plėtros programos bei planuojama numatyti lėšas ir iš Savivaldybės biudžeto bei kitų finansavimo šaltinių. Jeigu viskas seksis pagal planus, darbus planuojame baigti iki 2024 metų. Nupirkus rangos darbus bus rekonstruota reguliuojamoji Klaipėdos g., Projektuotojų g., Dariaus ir Girėno g. sankryža į žiedinę sankryžą. Rekonstravus sankryžą tikimasi sumažinti nelaimingų atsitikimų šioje sankryžoje bei padidinti eismo pralaidumą“, – sakė D.Linkonas ir pridūrė, kad pagal parengto techninio projekto skaičiuojamąją kainą, projekto įgyvendinimas gali kainuoti 1 420 167 eurai, bet tiksli kaina bus žinoma tik įvykdžius viešąjį pirkimą ir pasirašius sutartį.