Šie bandymai – tai dalis didesnės apimties, 7,1 mln. svarų sterlingų vertės UK CITE projekto, kurio tikslas – sukurti pirmąją Jungtinėje Karalystėje išmaniai susietą kelių infrastruktūrą ir taip žingsnis po žingsnio kurti platformą savavaldžiams automobiliams.
„Kad suvoktume, kokie yra savavaldžių automobilių didžiausi privalumai, visų pirma turime suprasti, kokia būtina infrastruktūra turi būti sukurta, kad palaikytų šiuos automobilius. Tarpusavio susiejimas ne tik leidžia mums žengti žingsnį link savavaldžių automobilių virtimo realybe, bet ir sukuria platformą, kuri leis per artimiausius kelerius metus suteikti vartotojams vis daugiau susietomis technologijomis pagrįstų saugumo sprendimų. Bendradarbiaujame su aukščiausio lygio pasauliniais šios pramonės ekspertais, akademikais ir nekantriai laukiame, kol projektas pasieks bandymų etapą“, – sako „Jaguar Land Rover“ susijusių technologijų vadovas Colinas Lee.
Platformos bandymams pasitelkta internetu susieta kelių infrastruktūra ir automobilių, įskaitant „Land Rover“ modelius „Discovery Sport“, „Ranger Rover“ ir „Jaguar“ visureigį „F-Pace“, komanda, aprūpinta pirmąja pasaulyje bevielių technologijų kombinacija, kurioje naudojamos DSRC, 3/4G mobiliojo ryšio rinklų, bevielio interneto ir šviesolaidinės technologijos.
Automobilių susiejimas vieno su kitu ir su jų aplinka (Vehicle to Everything, V2X) – esminis ir platus žingsnis link savavaldžių automobilių išriedėjimo į kelią. Naujausios susiejimo technologijos papildo kitus automobiliuose įdiegtus jutiklius ir išplečia transporto priemonių galimybes „pamatyti“ tolesnį kelią bei „susikalbėti“ su kitais automobiliais, infrastruktūra, pėsčiaisiais ir virtualiais tinklais.
Bandymų metu bus tobulinamos automobilių tarpusavio sąsajos ir jų susiejimas su aplinka, siekiant didinti saugumą kelyje, iki minimumo sumažinti incidentų tikimybę ir pagaliau visiškai pasiruošti savavaldžių automobilių pasirodymui keliuose.
Kuriant susietų automobilių infrastruktūrą, diegiamos neįtikėtino tikslumo sistemos – pavyzdžiui, perspėjimas, kad priekyje esantis automobilis, kurio dar net neįmanoma pamatyti, nuspaudė stabdžio pedalą. Toks tikslumas leis išvengti potencialių incidentų, be to, šios išmėginamos sistemos veiks tiek automobilius vairuojant žmogui, tiek savavaldžiu režimu – taigi, daugėjant autonominio valdymo keliuose, siekiama ir maksimaliai didinti saugumą.
„Jaguar Land Rover“ išmėgins visą gamą išmanių susijusių elementų, tokių kaip avarinis elektroninis stabdžių šviesos signalas (EEBL), perspėjimas apie pagalbos automobilių buvimą aplinkoje (emergency vehicle warning, EVW), taip pat vidinės automobilio informavimo sistemos dėl kelių darbuose ir eismo būklės.