Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Jaguar XE“ ginkluojasi: keturi varantieji ratai ir daugiau išmaniųjų sistemų

Naujasis „premium“ segmento kompaktinės klasės sedanas „Jaguar XE“ vos pasirodęs rinkoje šiemet jau tapo specializuotos žiniasklaidos numylėtiniu, tačiau „Jaguar Land Rover“ inžinieriai nė nemano sustoti tobulindami savo mylimą kūdikį, skelbiama gamintojo pranešime spaudai.
„Jaguar XE“
„Jaguar XE“ / „Jaguar“ nuotr.

„Jaguar“ patvirtino, kad 2017 metų laidos XE turės ir visais ratais varomą versiją, bus aprūpintas išmaniosiomis pagalbinėmis sistemomis ir naujos kartos komunikacijos sistema „InControl Touch Pro“.

Pastaroji bus valdoma naudojant 10,2 colio įstrižainės didelės raiškos liečiamąjį ekraną, o sistemos branduolį sudarys galingas keturių branduolių procesorius bei 60 GB talpos diskinis SSD kaupiklis. Atskiros sistemos dalys bendraus tarpusavyje itin sparčiu „Ethernet“ tinklu. Sistema bus valdoma tiek liečiant ekraną, tiek pirštų judesiais priešais jį. Išmani navigacijos sistema sukonstruota taip, kad net praradus GPS palydovų signalą, automobilyje įtaisyta įranga tiksliai nustatys geografinę padėtį ir toliau rodys pasirinktą maršrutą.

„InControl Touch Pro“ taip pat stebės degalų suvartojimą ir perspės, jei bake jų bus likę per mažai, kad būtų pasiektas kelionės tikslas. Tuomet sistema parodys artimiausias maršrute esančias degalines iki kurių dar galima nuvykti. Jei vėluojate, sistema perspės numatytus asmenis elektroniniu paštu arba SMS žinute.

„Jaguar“ nuotr./„Jaguar XE“
„Jaguar“ nuotr./„Jaguar XE“

XE taps mielesniu ir garso mėgėjams – Didžiosios Britanijos bendrovė „Meridian“ specialiai šiam modeliui sukūrė 11 garsiakalbių sistemą, kurios galia siekia 380 vatų, o dar toliau pažengusiems siūloma 18 garsiakalbių 825 vatų galios garso sistema. „Meridian“ sukurta garso apdorojimo sistema užtikrina beveik idealų skambesį  – iškraipymo lygis grojant maksimaliu garsu siekia vos 0,2 proc. 

„InControl Touch Pro“ turi programėles tiek „Android“, tiek iOS sistemoms, taip pat ir nuotolinio valdymo programėlę išmaniajam laikrodžiui „Apple Watch“.

Dinamiško vairavimo mėgėjams „Jaguar“ parengė kitą saldainį – visų varomų ratų sistemą su „Intelligent Driveline Dynamics“ (IDD) moduliu. Sistema daugeliu atvejų XE leidžia likti galiniais ratais varomu automobiliu, tačiau jei sąlygos staigiai keičiasi, akimirksniu suveikia daugiadiskė sankaba, kuri trauką išmaniai paskirsto visiems keturiems ratams. Tokia pat sistema montuojama į naujos kartos „Jaguar XF“ ir į miesto visureigį F-PACE.

„Jaguar“ nuotr./„Jaguar XE“
„Jaguar“ nuotr./„Jaguar XE“

IDD ne tik nuolat vertina kiekvieno rato sukibimą, skaičiuoja traukos praradimo potencialą, bet ir stengiasi nuspėti būsimas važiavimo sąlygas pagal pokyčių tendencijas. Taigi, jei sistemai „atrodo“, kad galiniai ratai greitai nebepajėgs veiksmingai išnaudoti traukos, sankabos prijungia ir priekinius ratus. Priekiniai ratai tampa varomais ir tuomet, jei posūkyje automobilio galinė dalis pradeda slysti nevaldomai. IDD veikla taip pat lemia ir dinaminės stabilumo kontrolės bei „Jaguar Drive Control“ sistemų veikimo pobūdį.

Maža to, XE turi įdiegtą ir „Land Rover“ šeimos visureigiuose išgarsėjusios „Terrain Response“ sistemos analogą – „Adaptive Surface Response“. Šios sistemos vaidmuo – traukos skirstymą subalansuoti taip, kad šis labiausiai tiktų kelio (ar bekelės) dangai. Tiesa, sistemoje jau nėra atskirų Ledo, Sniego ir Lietaus algoritmų – adaptyvi technologija leidžia sistemai prisitaikyti prie bet kokios dangos, įskaitant ir mišrius variantus. 

Kol kas „Jaguar“ visų varomų ratų technologijas ketina diegti tik į tas XE modifikacijas, kuriose montuojami „Ingenium“ šeimos dviejų litrų darbinio tūrio 180 AG dyzelinis ir turbininis 3 litrų darbinio tūrio 340 AG benzininis variklis. Abu varikliai poruojami su 8 laipsnių automatinėmis pavarų dėžėmis ZF. 

XE sukonstruotas naudojant modulinę „Jaguar“ architektūrą, tačiau jo monokoko tipo kėbulo konstrukcija unikali – net 75 proc. struktūros sudaro aliuminio dalys.

„Jaguar“ nuotr./„Jaguar XE“
„Jaguar“ nuotr./„Jaguar XE“

XE yra pirmasis naujos „Jaguar“ modulinės aliuminio architektūros kūdikis. Ilga ratų bazė ir žemai įtaisyti keleivių krėslai kėbulo dizaineriams leido brėžti veržlias, sportinėms kupė būdingas linijas. Ryžtingas XE priekis išsiskiria masyviais ortakiais ir griežtu žibintų žvilgsniu. Nedideli chromuoti šoniniai ortakiai bei subtilus galinis aptakas aiškiai užsimena, kad sportiškumas yra „Jaguar“ genuose.

Mažiausio „Jaguar“ šeimos modelio salone vyrauja „premium“ klasės modeliams būdinga kokybės ir elegancijos dvasia, kurią nesunku ir apčiuopti – tereikia paliesti priekinę prietaisų panelę ar durų rankenėles.

XE tapo lengviausiu, tvirčiausio kėbulo ir aerodinamiškiausiu „Jaguar“ sedanu markės istorijoje. Jis taip pat yra pirmasis „Jaguar“, kuriame montuojamas visiškai elektrinis vairo stiprintuvas. Šio modelio eksploatacinės sąnaudos yra mažiausios iš visų „Jaguar“, jis taip pat pats draugiškiausias aplinkai. Beje, praėjusią savaitę vykusiuose „EuroNCAP“ saugumo bandymuose XE (kaip ir jo vyresnysis brolis XF) gavo aukščiausią – 5 žvaigždučių – įvertinimą.

Sukurtas ir sukonstruotas Didžiojoje Britanijoje, naujasis XE yra pirmasis „Jaguar“ modelis, gaminamas specialiai jam pastatytoje gamykloje Solihale. Į naujai pastatytas gamybos linijas koncernas investavo daugiau nei 1,7 mlrd. eurų. Naujoje gamykloje dirbs 1700 žmonių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos