Septintajame dešimtmetyje sportinių automobilių segmente „Jaguar E-type“ modelis tiesiog karaliavo. Jis buvo mėgstamas tiek sporto entuziastų, tiek žvaigždžių, tačiau po 14 metų gamybos atėjo laikas naujam agregatui.
„Jaguar XJ-S“ buvo pradėtas projektuoti dar tuo metu, kai „E-type“ buvo populiarumo viršūnėje, tačiau bendrovės inžinieriai jau mąstė apie kitą žingsnį, kuris nepakenktų „Jaguar“ vardui. Buvo nuspręsta, kad naujasis modelis bus didesnis, galingesnis ir labiau aerodinamiškas už savo pirmtaką, taip pat taikysis į prabangių „Grand Tourer“ modelių segmentą.
1975 metų rudenį į gatves išriedėjo pirmieji XJ-S modeliai su 5,3 litro V12 varikliu, pasiekiančiu 284 AG. Tai buvo viena iš kritiškiausių gamintojo klaidų kuriant šį modelį, nes jis į pasaulį buvo išleistas tuomet, kai ką tik buvo pasibaigusi 1973 metų naftos krizė, degalų kainos vis dar buvo didelės, tad rinka dideliems ir daug benzino ryjantiems monstrams buvo itin maža. Savo ruožtu pirmaisiais metais pardavimai buvo stebėtinai maži.
Tačiau „Jaguar“ per daug nenukentėjo ir nepasidavė. Šešerius metus iš esmės be pakeitimo buvo leistas XJ-S, ir tada jis sulaukė kelių naujovių. Pirma – naujas ir kur kas efektyvesnis, mažiau degalų naudojantis V12 variklis. Antra naujovė maloniai nustebino visus „Jaguar“ mėgėjus – gamintojas pristatė kabrioleto versiją.
1991 metais „Jaguar“ paskutinį kartą šiek tiek patobulino jo išvaizdą. Per 21 metus „Jaguar“ iš viso išleido 115 tūkst. XJ-S modelių. Vis dėlto tai nebuvo vien laurus skinantis automobilis. Didžiausios kritikos pliūpsnio modelis sulaukė savo gyvenimo pradžioje, kai buvo sukritikuotas jo dizainas. Tuo metu buvo manoma, kad modelis per stambus ir griozdiškas, palyginti su savo pirmtaku „E-type“.
Tačiau XJ-S atlaikė laiko patikrinimą. Jis buvo panašus į tuo metu rinkoje buvusius „Lamborghini“ ir „Ferrari GT“ klasės automobilius, kadangi buvo didelis ir turėjo V12 variklį, nepaisant jo išleidimo datos ar degalų sąnaudų.
Šiuo metu patys geidžiamiausi yra ankstyvieji XJ-S modeliai ir vėlesni kabrioletai. Pigesnis variantas yra vėlesnis XJ-S su mažesniu varikliu, tačiau nė vienas tikras kolekcininkas į šiuos modelius rimtai nežiūrės. Jeigu norite garaže turėti seną „Jaguar“, o kišenėje šiai svajonei yra apie 8 tūkst. eurų laisvų lėšų – XJ-S skirtas būtent jums.
„Jaguar XJ-S“ techniniai duomenys |
|
---|---|
Kaina |
Apie 8 tūkst. Eur |
Maks. greitis |
237 km/val. |
0–100 km/val. |
8,2 sek. |
Svoris |
1 825 kg |
Variklis |
12 cil. benzininis, 5 343 cm3 |
Sukimo mom. |
415 Nm esant 2 800 aps./min. |
Galia |
284 AG esant 5 500 aps./min. |
Degalų sąn. |
Vidutiniškai 13,4 l |
Pavarų dėžė |
Automatinė, 4 laipsnių |
Varantieji ratai |
Galiniai |