Japonijos automobilių gamintojai, ypač „Toyota“ bei „Mazda“, ne kartą sakė, kad staigus perėjimas prie elektromobilių gali būti klaida. Jų manymu, vidaus degimo variklis dar turi ką pasiūlyti, o elektromobilių gausa gali tapti problema elektros tinklams. Todėl neskaitant įvairių keistų mažylių, Japonijoje beveik nėra vietinės gamybos elektromobilių.
9 iš 10 Japonijos automobilių pirkėjų renkasi vietinės gamybos mašinas. Taip yra dėl daugelio priežasčių, kurių visų net neverta vardinti. Bet svarbiausios – noras remti vietinę pramonę ir geresnis japoniškų kompanijų supratimas apie vietinių vairuotojų poreikius. Tačiau, kaip rašo „Reuters“, elektromobilių pirkėjai dabar yra priversti rinktis kitų šalių automobilius.
Štai Narumi Abe yra jauna verslininkė. Ji ieškojo elektromobilio ir savo pasirinkimus susiaurino iki „Peugeot e-208“ bei „Honda e“. Prancūziškas elektromobilis tarp įkrovimų nuvažiuoja toliau, todėl pasirinko jį.
Elektromobilių paklausa Japonijoje auga, o gamybos apimtys – nelabai. Taigi, jei benzininių automobilių rinkoje beveik 90 proc. Japonijoje parduodamų automobilių yra vietinių prekės ženklų atstovai, elektromobilių segmente ši dalis jau po kelių metų gali būti 50 proc. Bet tik po kelių metų, nes elektromobiliai kol kas apskritai mažai ką Japonijoje domina.
2021 metais Japonijoje parduota 8610 importuotų elektromobilių. Daugiau nei pusė jų – „Tesla“, bet populiarūs ir „Volkswagen“. Didelis dėmesys elektromobiliams Europoje gamintojams gali tapti raktu į Japonijos rinką. Jei tik japonai patikės elektromobilių ateitimi.