Dėl šių pagalvių, kurios visame pasaulyje siejamos su mažiausiai 16 žūčių ir daugybe sužalojimų, Tokijuje įsikūrusiai įmonei gresia gausybė ieškinių ir didžiulės išlaidos.
Į šį skandalą pateko beveik visi didžiausi pasaulio automobilių gamintojai, savo transporto priemonėse įrenginėję „Takata“ oro pagalves.
Tuo tarpu JAV automobilių dalių gamintoja „Key Safety Systems“ (KSS), kurią valdo Kinijos „Ningbo Joyson Electronic“, rengiasi perimti „Takata“ už maždaug 1,58 mlrd. JAV dolerių.
„Takata“ vadovas Shigehisa Takada, kurio senelis 1933 metais įkūrė šią įmonę, tuomet gaminusią tekstilę, pareiškė, kad, užbaigus perėmimo sandorį, jis atsistatydins.
„Nuoširdžiai atsiprašau, kad sukėlėme tiek rūpesčių visiems susijusiems žmonėms ir kreditoriams, kurie mus palaikė ir su mumis bendradarbiavo“, – pareiškė Sh.Takada.
„Birželio 26 dieną įvykusiame valdybos posėdyje mūsų įmonė nusprendė pradėti procedūras dėl apsaugos nuo kreditorių pagal bankroto įstatymą“, – pranešė įmonė ir pridūrė, kad teismas jau priėmė jos prašymą.
„Takata“ turi 12 užsienio padalinių, kurie taip pat paprašė apsaugos nuo kreditorių.
Žiniasklaidoje skelbiama, kad „Takata“ įsipareigojimai viršys 1 trln. jenų (9 mlrd. JAV dolerių). Šie pranešimai oficialiai dar nebuvo patvirtinti.
Prekyba „Takata“ akcijomis Tokijo biržoje pirmadienį sustabdyta. Liepos 27 dieną įmonės akcijos bus išbrauktos iš biržos prekybos sąrašų.
Už Japonijos ribų mažai žinoma „Takata“ iš mažos gamyklos 9-ąjį dešimtmetį virto automobilių dalių milžine.
Ji turi dešimtis gamyklų ir biurų 20 šalių, įskaitant JAV, Kiniją ir Meksiką.
Oro pagalvių padaliniui tekdavo daugiau kaip trečdalis visų metinių įmonės įplaukų, kurios sudarė maždaug 663 mlrd. jenų.
Dėl brokuotų „Takata“ oro pagalvių visame pasaulyje teko atšaukti beveik 100 mln. automobilių, įskaitant maždaug 70 mln. Amerikoje. Tai buvo didžiausias istorijoje tokio pobūdžio atšaukimas. Vien tik Amerikoje brokuotos „Takata“ pagalvės siejamos su vienuolikos žmonių mirtimi.