Ūkininkų „Porsche“ prieš statybininkų „Ferrari“
Niekam ne paslaptis – šie pikapai yra bene geriausi savo klasėje. Visi, kurie svarsto apie tokios komercinio transporto pirkimą, norėtų „Hilux“ ar „Navara“. Tačiau dažnas, pritrūkęs finansų, nusprendžia eiti į kitus automobilių pardavimo salonus. Abu jie yra puikūs pikapai, tačiau vienas turėtų būti geresnis už kitą, o gal jie abu lygūs konkurentai?
„Toyota Hilux“ – bene geriausiai žinomas pikapas visame pasaulyje. „Toyota“ po dvejų metų jau galės švęsti pusšimtį amžiaus trunkančią „Hilux“ gamybą.
Apie šio automobilio patikimumą ir tvirtumą sklando legendos, o vieną jų yra buvę patvirtinusi ir legendinės britų laidos „Top Gear“ trijulė. Vieną „Hiluxą“ jie skandino, degino, sprogdino, daužė, laužė ir visaip kaip gadino, tačiau į studiją atvežtas „Hilux“ vis tiek užsivedė. Jūsų kompiuterių ir telefonų ekranuose – jau aštuntoji japoniškojo „Hilux“ karta.
Kitas pikapas taip pat gerai žinomas komercinių automobilių mėgėjams. „Navara“ gaminamas ne taip senai kaip „Hilux“ – nuo 1997 metų. Per beveik tris dešimtmečius šis pikapas įsitvirtino šiame automobilių segmente ir taip pat yra geidžiama ir itin vertinama mašina.
Skaičiai
Prieš pradedant detaliai nagrinėti abu automobilius, jų pravažumo ir technines savybes, pasižvalgykime į skaičius. Taip, tai nuobodžioji teksto dalis, tačiau įvertinti ką kiekvienas gamintojas siūlo už atitinkamą sumą – privalu.
„Toyota Hilux“ Lietuvoje parduodamas tik su vienu varikliu. Visiems šios japoniškos automobilių markės gerbėjams žinomas D4-D variklis, montuojamas ir į šį darbinį automobilį. „Hilux“ esantis 2,4 darbo tūrio dyzelinis motoras generuoja 150 AG. Šis variklis gali būti suporuotas su mechanine arba automatine pavarų dėže, kiekviena dėžė turi po šešias pavaras.
„Nissan Navara“ galima rinktis iš šiek tiek platesnio asortimento. „Navara“ gali būti komplektuojama su 2,3 litrų darbo tūrio dyzeliniu motoru, kurio vienas variantas generuoja 160, o kitas 190 AG. Varikliai gali būti suporuoti su 6 pavarų mechanine, arba 7 pavarų automatine dėžėmis.
„Toyota Hilux“ bazinė versija gerokai pigesnė už „Navara“ – 26 390 eurų prieš 29 990 eurų. Tačiau toks „Hilux“ vadinsis „Extra cab heavy duty“. Tai reiškia, kad jis bus varomas ne visais keturiais, o tik dviem ratais. Pigiausią „Hilux“, varomą visais keturiais ratais, įsigysite už labai artimą sumą „Navarai“ – 29 190 eurų.
„Nissan“ deklaruoja, kad „Navaros“ variklis, nors ir yra galingesnis negu „Hilux“, naudoja mažiau degalų. Tuo įsitikinome ir mes – grąžinus „Navarą“ po savaitgalio pasivažinėjimų, degalų vidurkis rodė 8,9 litrus šimtui kilometrų, kai po analogiškomis sąlygomis bandyto „Hilux“ prietaisų skydelyje švietė 9,3/100 km žyma.
Abu gamintojai skirtingai komplektuoja bazinius modelius. Pavyzdžiui bazinėje „Hilux“ įrangoje nebus pastovaus greičio palaikymo sistemos, kokia yra „Navaroje“, tačiau bus didesni ratai – 17 colių, vietoj „Navaros“ komplektuojamų 16 colių ratų. „Navara“ įrangoje turi kablį priekabai, o „Hilux“ ne. Tačiau „Hilux“ jau bazinėje komplektacijoje siūlo avarinę stabdymo sistemą, kai „Navaroje“ ji komplektuojama tik už papildomus pinigus.
Tačiau, žiūrint į „Hilux“ kainoraštį, labiau nuvilia tai, kad „Hilux“ bazinėje įrangoje neturi pagalbinės važiavimo nuokalne sistemos ir išjungiamo diferencialo. Pastarosios sistemos „Navaroje“ yra komplektuojamos už minėtus 29 990 eurus, o jų efektyvumu įsitikino kolega Tomas Markelevičius, kuris pirmasis buvo pakviestas į „Navaros“ bandymus Laplandijoje.
Beje, „Toyota“ savo pikapui Lietuvoje suteikia 3 metų, arba 100 tūkst. kilometrų garantiją. „Navara“ garantijos atžvilgiu suduoda skaudų smūgį „Toyotai“, kadangi šiam pikapui duodama net 5 metų, arba 160 tūkst. kilometrų garantija. Tai – bene geriausias rodiklis tarp visų Lietuvoje parduodamų pikapų. Už papildomą mokestį galima nusipirkti garantiją 5 metams „Hiluxui“, o tokiu atveju ridai apribojimo nebus. Abu automobilių gamintojai duoda 12 metų garantiją nuo korozijos ir nemokamą pagalbą kelyje.
Interjeras
Įsėdęs į aukščiausią komplektacijos lygį turintį „Hilux Invincible“, pasijunti tarsi sėdėtum C ar D segmento automobilyje. „Navaroje“ viskas atrodo paprasčiau, tačiau tikrai ne prasčiau. Nors demonstracinis „Hilux“ automobilis buvo prabangiausios komplektacijos, tačiau tokių paprastų, komfortą didinančių priemonių kaip elektra valdomos sėdynės, nebuvo.
Taip pat „Hilux“ turi tik užpakalinę dalį matančią kamerą, kuri neturi automobilio statymo daviklių. O štai „Navara“ siūlo ne tik priekį ir užpakalinę dalį matančias kameras su parkavimosi davikliais, tačiau kamerų pagalba matysite automobilio šonus, o taip pat 360 laipsnių vaizdą.
Tačiau „Hilux“ navigacinė sistema pasirodė tikrai geriau už „Navaros“, kuri net važiuojant Vilniaus vakariniu aplinkkeliu rodo, kad važiuojama pievomis. Apskritai, japonų „Hilux“ interjeras atrodo solidžiau, tačiau skonis juk labai subjektyvus dalykas, o gal tokio dalyko kaip gražaus interjero darbiniam automobiliui net nereikia?
Tiesa yra viena – kumščiais spaudomų mygtukų interjere, ko gero, neberasite jokiame pikape. Ir visai nesvarbu, kad tai darbinis automobilis, kurį perka ūkininkai, darbininkai, statybininkų brigados.
4x4
Praleidęs savaitgalį su „Navara“ ir džiaugdamasis nerealiu šio automobilio komfortu važinėjant bekelėmis, iš kolegų automobilių žurnalistų sulaukiau įspėjimų: „Kai važiuosi su „Hiluxu“, nelaikyk liežuvio tarp dantų – nusikąsi – ten gi lingės“.
Iš tiesų, vienas didelis „Navaros“ pliusas slypi galinėje automobilio pakaboje – ji čia daugiasvirtė, kai tuo metu „Toyota“ savo pikapui parūpino seną gerą linginę pakabą (daugiasvirtė pakaba „Navaroje“ naudojama tik modeliams su dviguba kabina) Viskas skamba ganėtinai keistai – kam rinktis linges, kai galima imti daugiasvirtę pakabą, siūlomą konkurentų.
Tačiau pavažinėjus „Hiluxu“ bekelėmis tenka pripažinti, kad „Toyota“ inžinieriai sukūrė bene geriausią lingių pakabą, kokią tik įmanoma. Nejausdamas visiškai jokio diskomforto šokinėdamas per purvynus ir miškų kelius ir nenusikandęs liežuvio galiuko, išlipęs iš automobilio bėgu įsitikinti ar ten tikrai lingės? Taip, netgi aukščiausios komplektacijos „Hilux“ turi linges, užpakalinėje automobilio pakaboje.
„Navaros“ patikimumą, universalumą, ir ilgą garantiją įvertino ir „Metų komercinio automobilio 2016“ rinkimų komisija, pripažinusi „Nissan Navara“ geriausiu pikapu. O „Toyota Hilux“ atlaikė „Top Gear“ komandos bandytą „Hiluxo“ sunaikinimą.
Turbūt čia galioja taisyklė – nepabandęs nežinosi. Tiesa, „Toyota“ pardavėjai taip pat neslėpė nuostabos, jie teigė, kad linginė pakaba jiems taip pat buvo mįslė, tačiau abejonės dėl tokios pakabos patikimumo greitai išsisklaidė išbandžius šį pikapą.
Vienintelis lingių minusas juntamas važinėjant lygiu keliu. Važinėjant „Navara“ plentu, nesijaučia jokio lingavimo, koks jaučiasi važiuojant „Hiluxu“.
Taigi kuris pikapas geresnis? Atsakyti į šį klausimą galite kiekvienas, kuris ruošiasi pirkti vieną iš jų. Tačiau turite užduoti sau klausimą – kam naudosiu šį pikapą aš? Jeigu ruošiatės tiesiog vežti krovinius iš taško A į tašką B, rinkitės pigesnį „Hiluxą“. Jeigu nevengiate važinėti bekelėmis „Navara“ bus teisingas pasirinkimas. O jei norite reprezentatyviai atrodančio pikapo, komplektuokite „Hilux Invincible“, kadangi šis atrodo solidžiau. Bet vėlgi – skonis, subjektyvus dalykas.
„Navaros“ patikimumą, universalumą ir ilgą garantiją įvertino ir „Metų komercinio automobilio 2016“ rinkimų komisija, pripažinusi „Nissan Navara“ geriausiu pikapu. O „Toyota Hilux“ atlaikė „Top Gear“ komandos bandytą „Hiluxo“ sunaikinimą.
Pirkdami bazinę „Navarą“, gausite daugiau, negu siūlo „Hilux“, tačiau tai kainuos jums brangiau. Galbūt brangumą atpirks net 5 metų garantija bet kokiai „Navarai“. Taigi įvertinkite kokiomis sąlygomis naudosite pikapą, ir bet kuriuo atveju – tiek „Navara“, tiek „Hilux“ bus pasirinkimas tiesiai į dešimtuką.
Bandytų automobilių techniniai duomenys:
„Nissan Navara“ | „Toyota Hilux“ | |
Variklis | dCi, Dyzelinas | D4-D, Dyzelinas |
Variklio darbinis tūris, cm3 | 2298 | 2393 |
Maksimali galia, kW/AG | 140/190 | 110/150 |
Maksimalus sukimo momentas, nM | 450 | 400 |
Pavarų dėžė | Automatinė, 7 pavarų | Automatinė, 6 pavarų |
Įsibėgėjimas 0-100 km/val, s | 10,8 | 13,2 |
Maksimalus greitis, km/val | 180 | 170 |
Degalų sąnaudos mieste/užmiestyje/vidutinės, l/100km | 8,7/6/6,9 | 8,2/6,3/7 |
Vidutinė CO2 emsija, g/km | 183 | 185 |
Automobilio Ilgis/plotis/aukštis, mm | 5 300-5 330/2 075-2 085/1 805 | 5 330/1 855/1 810 |
Bagažo skyriaus Ilgis/plotis/aukštis, mm | 1 573/1 560/ 474 | 1 840/1 540/480 |
Ratų bazė, mm | 3 150 | 3 085 |
Prošvaisa, mm | 223 | 228 |
Bendroji automobilio masė, kg | 3 035 | 3 210 |
Didžiausias tempiamas svoris/be stabdžių, kg | 3500/750 | 3200/750 |
Bazinio automobilio kaina, Eur | 29 990 | 26 390 |
Bandyto modelio kaina, Eur | 38 220 | 39 290 |