Ir iki šiol buvo kuriami automobiliai, kurie teoriškai gali save vairuoti patys. Jie puikiai veikė greitkeliuose ir kitose neurbanizuotose vietovėse, tačiau akinanti saulė ir kitų eismo dalyvių klaidos šias autonominio vairavimo sistemas trikdydavo. Įstatymų leidėjai neskuba įteisinti autonominių automobilių.
Nors šios technologijos jau diegiamos, vairuotojai yra įspėjami nuolat laikyti rankas ant vairo, nepriklausomai nuo to, kokiu keliu važiuojama. Kokia nauda iš autonominio vairavimo sistemos, jei žmogus vis tiek negali atsipalaiduoti? Su naujojo „Audi A8“ atėjimu tampa aišku, kad būtent Vokietija taps pirmąja šalimi, kurios greitkeliuose bus galima paleisti vairą ir užsiimti kitais darbais.
Trečiojo lygio autonominio vairavimo sistema, kokia yra įdiegta „Audi A8“, teoriškai gali susidoroti ir su sudėtingais manevrais, todėl įprastas lenkimas, apvažiavimas, greičio pritaikymas prie eismo tėkmės ir panašios situacijos „Audi A8“ tikrai negąsdina. Peteris Frommas, didžiųjų „Audi“ automobilių gamybos vadovas, aiškina, kad jau kitais metais Vokietija leis paleisti vairą kai kuriuose keliuose. Visų pirma, A9 greitkelyje iš Miuncheno į Niurnbergą. Bet juk „Audi A8“ pirkėjai visose šalyse galės naudotis automobilio galimybėmis, už kurias sumokėjo? Juk autonominio vairavimo sistemos yra vienas iš privalumų, kuriuos „Audi“ pabrėžia reklamuodama naująjį automobilį. Visgi ne viskas taip paprasta.
Frommas teigia, kad „Audi“ įgalins trečiojo lygio autonominio vairavimo sistemą tik tose šalyse, kuriose tai legalu. Taigi kol kas tik Vokietijoje. Kertant sieną automobilis įspės vairuotoją paimti vairą į rankas ir sistema bus išjungta. Įjungti autonominio režimo nepavyks niekur, kur to neleidžia įstatymai.
O kaip atsakomybė?
Tuo metu, kai automobilis save vairuos pats, už bet kokius nusižengimus ir eismo įvykius bus atsakinga „Audi“ kompanija. Tai pirmasis žingsnis, tačiau neabejojama, kad jis sukels bangą, kuri nusiris ir per kitas Europos valstybes. Jungtinė Karalystė taip pat svarstė įteisinti autonominį vairavimą, tačiau kol kas neaišku, kada šis sprendimas taps realybe.