Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

JAV automobilių gamintojai laipsniškai atsisako nedidelių automobilių gamybos

JAV automobilių gamintojai laipsniškai nutraukia vadinamųjų keleivinių automobilių – palyginti nedidelių ir ekonomiškų sedanų, kupė ir hečbekų – gamybą ir pereina prie pelningesnių visureigių ir pikapų, kurių dalis rinkoje toliau didėja, rašo JAV verslo dienraštis „The Wall Street Journal“.
Chevrolet Sonic
Chevrolet Sonic / Gamintojo nuotr.

Ilgą laiką buvo manyta, kad vadinamasis Detroito trejetas turi gaminti nedidelius automobilius, jeigu nori sėkmingai konkuruoti su Japonijos gamintojais ir taip pat pritraukti jaunų ar ribotą biudžetą turinčių pirkėjų. Tačiau pingant benzinui ir didėjant visureigių degalų vartojimo efektyvumui, iš mados išėjo net dideli sedanai.

„General Motors“ per 2018 metus nutrauks subkompaktinių automobilių „Chevrolet Sonic“ gamybą, o per kelerius artimiausius metus gali atsisakyti ir sedanų „Chevrolet Impala“, rašo leidinys, cituojantis informuotus šaltinius.

Tuo tarpu „Ford Motor“ per artimiausius dvylika mėnesių greičiausiai nutrauks JAV rinkai skirtų „Fiesta“ automobilių gamybą, o ateityje atsisakys ir sedanų „Taurus“ gamybos, tikina su įmonės planais susipažinę šaltiniai. Galutinio sprendimo dėl „Ford Fusion“, kuris jos modelių asortimente buvo laikytas pagrindiniu „Honda Accord“ ir „Toyota Camry“ konkurentu, „Ford“ vadovybė dar nepriėmė.

Analitikai mano, kad toks strategijos pakeitimas gali sukelti papildomą riziką, jeigu pasikeistų energijos išteklių kainos, reguliavimas arba vartotojų pageidavimai.

Tuo tarpu kol kas „General Motors“ Jungtinėse Valstijose toliau prekiaus „Chevrolet Cruze“ ir „Chevrolet Bolt“, taip pat „Buick“ ir „Cadillac“ sedanais, o „Ford“ ir „Fiat Crysler“, atsižvelgę į naujų „Jeep“ modelių bei pikapų F-150 sėkmę, planuoja vis sparčiau didinti dideliems ir brangiems automobiliams tenkančią bendrų pardavimų dalį.

„Fiat Chrysler“ jau prieš kelerius metus nutraukė sedanų „Chrysler 200“ ir kompaktinių automobilių „Dodge Dart“ gamybą. Dabar ateis eilė „Chrysler 300“ ir „Dodge Charger“.

Sedanams, kupė ir kitų kategorijų keleiviniams automobiliams tenkanti bendrų automobilių pardavimų JAV rinkoje dalis sumažėjo nuo 51 proc. 2012 metais iki 37 proc. 2017 metais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos