JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija (NHTSA) teigia, kad naujoji inžinerinė analizė apims daugiau nei 3 mln. transporto priemonių, pagamintų nuo 2011 iki 2016 metų. Agentūra gavo 161 skundą dėl užsidegusių variklių, o dalis jų kilo jau atšauktose transporto priemonėse.
Pietų Korėjos automobilių gamintojų transporto priemonių variklių gedimai ir gaisrai fiksuoti nuo 2015 metų rugsėjo, kai bendrovės paskelbė transporto priemonių atšaukimą dėl variklių gedimo. Remiantis NHTSA dokumentais, paskelbtuose agentūros svetainėje pirmadienį, nuo tada buvo paskelbti dar mažiausiai aštuoni atšaukimai dėl įvairių variklių problemų.
Agentūros teigimu, ji pradeda inžinerinę analizę, kad įvertintų, ar ankstesni atšaukimai apėmė pakankamai transporto priemonių.
Taip pat bus įvertintas ankstesnių atšaukimų veiksmingumas bei ilgalaikis patvirtintų programų ir su sauga susijusių veiksmų, kuriuos įgyvendina „Hyundai“ ir „Kia“, efektyvumas.
Tyrimo rezultatai gali lemti tolesnius atšaukimus.
Transporto priemonių gaisrai yra susiję su gamintojų varikliais „Theta II GDI“, „Theta II MPI“, „Theta II MPI Hybrid“, „Nu GDI“ ir „Gamma GDI“. Tai apima modelius „Hyundai Sonata“, „Santa Fe“ ir „Elantra“ bei „Kia Sorento“, „Rio“, „Optima“ ir „Soul“.
Pasak agentūros, trys žmonės pranešė apie akių sužalojimus ir nudegimus, tačiau jiems medikų pagalbos neprireikė.
2020 metų lapkritį NHTSA paskelbė, kad „Kia“ ir „Hyundai“ privalo sumokėti 137 mln. JAV dolerių baudų ankstesniame tyrime dėl įmonių elgesio, kai buvo atšaukti keli modeliai, pagaminti 2011 metais.
„Kia“ turėjo sumokėti 27 mln. JAV dolerių ir investuoti 16 mln. JAV dolerių į saugos priemones. Dar 27 mln. JAV dolerių mokėjimas bus atidėtas tol, kol „Kia“ atitiks saugos sąlygas, pranešė NHTSA.
„Kia“ paneigė Jungtinėse Valstijose iškeltus kaltinimus, tačiau teigė norinti išvengti ilgos teisinės kovos.