Pirmieji prie vidutinio dydžio visureigio „Jeep Compass“ vairo sėdo kauniečiai, gavę progą automobilio savybes patikrinti „Peak Point“ platformoje. Spalio pabaigoje ši platforma ir visureigis atkeliauja į Vilnių, o lapkritį bandymai persikels į Klaipėdą.
„Peak Point“ platformą kartu sukūrė vienas labiausiai patyrusių visureigių specialistų Lietuvoje – panevėžietis Audrius Sutkus, dalyvaujantis įvairiose bekelės varžybose tiek savo tėvynėje, tiek aplinkinėse valstybėse. „Peak Point“ platformoje objektyviai įvertinamos visos visureigio technologijos: diferencialų darbo efektyvumas, įkalnės ir nuokalnės įveikimo galimybės, judėjimas pasvirus šonu, kėbulo standumas.
Tiek sėdintis prie automobilio vairo žmogus, tiek stebintys veiksmą iš šalies gali jausti bei matyti, kaip tiksliai dirba automobilio sukimo momento paskirstymo sistema, kai trys jo ratai praslysta ir tik vienas turi sukibimą. Kėbulo standumo bandymas stebėtojams atrodo ne mažiau įspūdingai.
Išbandymus įveikė nesunkiai
„Jeep Compass“ visureigis tokius iššūkius gliaudė lengvai – jo kėbulo gamyboje panaudota net 65 proc. itin tvirto plieno, kuris ne tik užtikrina standumą automobiliui pasvirus, bet ir saugumą susidūrimo metu. Rugsėjį vykusiuose nepriklausomuose „Euro NCAP“ saugumo bandymuose „Jeep Compass“ surinko didžiausią galimą penkių žvaigždučių įvertinimą – tokį rezultatą pasiekti padėjo ne tik itin tvirtas kėbulas, bet ir daugiau kaip 70 į automobilį įdiegtų pasyvaus ir aktyvaus saugumo sistemų.
Daugelį „Peak Point“ rungčių kauniečiai išbandė patys. Tik vienintelėje rungtyje, kylant į 45 procentų statumo įkalnę, dėl dalyvių saugumo nepatyrusiems vairuotojams teko užimti keleivio vietą. Čia prie vairo sėdėjo rungties instruktorius, „Compass“ salone sėdintiems žmonėms dovanojęs nekasdienius įspūdžius: automobiliui kylant į tokį kalną, keleiviai kone atsigula ant sėdynės, o pro priekinį stiklą mato tik dangų.
„Peak Point“ rezultatais remiasi ir Lietuvos „Metų automobilio“ rinkimų komisija – visi konkurse dalyvaujantys visureigiai, tarp kurių šiemet bus ir naujasis „Jeep Compass“, turi atlikti užduotis šioje platformoje ir yra įvertinami.
Sujungia kompaktiškumą su pravažumu
Vidutinio dydžio SUV segmentas auga visame pasaulyje – skaičiuojama, jog jis padidės apie 20 proc. iki 2020-ųjų. Vien Europoje metiniai šio segmento automobilių pardavimai viršija 1,6 mln., o šio dešimtmečio pabaigoje turėtų padidėti iki 2 mln.
Būtent šioje sparčiai augančioje rinkoje „Compass“ išplečia visureigių pasiūlą – dabar „Jeep“ turi po modelį kiekviename SUV segmente.
Naujasis „Compass“ siūlomas pasirinktinai su dviem benzininiais ir dviem dyzeliniais varikliais, kurie derinami su automatinėmis ir mechaninėmis pavarų dėžėmis.
Benzininis 1,4 l darbinio tūrio „MultiAir 2 Turbo“ variklis su „Start&Stop“ sistema pasiekia 140 AG ir 230 Nm, o galingesnė šio agregato versija – 170 AG ir 250 Nm.
Į „Jeep Compass“ Lietuvoje montuojamas dyzelinis 2 l darbinio tūrio variklis, kurio dvi modifikacijos pasiekia 140 AG ir 350 Nm arba 170 AG ir 350 Nm, bei 1,4 l darbinio tūrio benzininis variklis, išvystantis 140 AG ir 230 Nm arba 170 AG ir 250 Nm.
Visureigį galima rinktis iš trijų komplektacijos variantų: „Longitude“, „Limited“ ir „Trailhawk“, skirto tikriems bekelės mėgėjams. Šios komplektacijos „Compass“ yra 2,5 cm aukštesnis, turi specialias dugno apsaugas ir gali pasigirti įspūdingais užvažiavimo ir nuvažiavimo kampais: atitinkamai 30 ir 33,6 laipsnių.
Kiekvienas „Compass“ komplektuojamas su autonominio stabdymo sistema – visureigio išorėje sumontuota kamera ir radaras stebi priekyje judančius objektus ir įspėja vairuotoją, jeigu šie staiga sulėtėjo ar atsirado važiavimo trajektorijoje. Jeigu artėjant susidūrimui vairuotojas nesiima veiksmų, sistema kritiniu atveju pati stabdo automobilį.
Naujojo „Jeep Compass“ kaina Lietuvoje prasideda nuo 24 590 eurų.