„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Jeep Gladiator“ apsivilko karinį kamufliažą: kuo „Gladiator XMT“ skirsis nuo civilinės versijos?

„Jeep Gladiator“ yra kietas bekelei sukurtas pikapas. Šis visureigis gaminamas nuo 2019-ųjų pavasario ir yra labai populiarus. Jį mėgsta tiek bekelės entuziastai, tiek tie, kuriems patinka grubaus stiliaus automobiliai. Tačiau „Gladiator“ gali būti dar grubesnis – naujausias „Jeep“ pikapas jau ruošiamas ir kariuomenei.
JEEP GLADIATOR XMT. Priekyje galima sumontuoti labai galingą gervę. (AM General nuotrauka)
JEEP GLADIATOR XMT. Priekyje galima sumontuoti labai galingą gervę. (AM General nuotrauka)

Gladiator toli gražu nėra pirmasis Jeep pikapas – jų markės istorijoje yra net keli. Štai 1956 metais pasaulį išvydo Jeep FC – neįprasto dizaino pikapas, kuris, tiesą sakant, tuomet žmonėms nelabai patiko. Gladiator buvo sutiktas žymiai šilčiau, nes atrodo tiesiog puikiai ir turi rimtą techninių savybių sąrašą.

Gladiator buvo viešai pristatytas 2018-ųjų Los Andželo automobilių parodoje, tačiau gandai apie naują Jeep pikapą sklandė jau labai ilgai. Laukti tikrai vertėjo, nes Gladiator iš karto tapo kiečiausiu pikapu rinkoje. Jis turi benzininį 3,6 litrų V6 variklį, tačiau vėliau bus pristatyta ir versija su 3 litrų dyzeliniu varikliu. Galia visiems ratams perduodama per 6 laipsnių mechaninę arba 7 laipsnių automatinę transmisiją. Jeep Gladiator nešioja bekelei skirtas padangas, pasižymi aukšta prošvaista, turi blokuojamus diferencialus, lengvai numontuojamas dureles ir daug kitų bekelės entuziastams patinkančių savybių.

Tačiau Jeep Gladiator nėra šiaip visureigis – tai yra ir neblogas pikapas. Savo krovinių kėbule Gladiator gali vežtis 760 kg svorio krovinį. Dar įspūdingiau skamba maksimalus tempiamas svoris – Gladiator gali su savimi pasiimti 3,2 tonų priekabą. Jei to negana, galima rinktis specialią versiją, kuri leis tempti 3,47 t. Dyzelinis Gladiator patemps šiek tiek mažiau.

Taigi Jeep Gladiator yra labai pajėgus visureigis ir puikus pikapas. Akivaizdu, kad tokia mašina praverstų ir kariuomenei, todėl JAV Sausumos pajėgos ja jau domisi. AM General, kompanija, kuri karinį Humvee pavertė civiliniu Hummer, kartu su Jeep transformavo Gladiator į karinį visureigį Gladiator XMT (Extreme Military-Grade Truck).

Tiesa, tos transformacijos buvo ne tiek jau daug. Gladiator gavo papildomas apsaugas – plieniniais vamzdžiais papuoštos priekinės grotelės, abu bamperiai pakeisti metaliniais, dar viena plieninė plokštė saugo automobilio dugną.

AM General pristato dvi koncepcijas. Vienas Gladiator XMT net neturi įprastų durelių ir stogo, todėl labai primena lengvąjį JAV kariuomenės desantinį automobilį. Kita Gladiator XMT versija turi dureles ir stogą, o gale sumontuotas papildomas krovinių ar įrangos modulis. Aišku, šių mašinų viduje bus ryšių įranga ir žymiai mažiau prabangos – šildomų sėdynių kariai tikriausiai negaus.

Gladiator XMT bekelėje turėtų būti dar pajėgesnis už civilinę versiją. Jis pasižymi 54 laipsnių įkalnės ir 30 laipsnių nuokalnės įveikimo kampais, turi didžiules BFGoodrich bekelės padangas ir centrinę jų pripūtimo sistemą, o priekyje montuojama 5,44 tonų gervė. Po XMT kapotu burzgs dyzelinis 3 litrų variklis.

Savaime aišku, visi šie patobulinimai stipriai padidino Gladiator svorį. Standartinis Jeep Gladiator sveria 2 109–2 301 kg, o štai karinė XMT versija – apie 5 806 kg. Įdomu tai, kad nepaisant išaugusio svorio Gladiator XMT gali pavežti ir patempti tiek pat sveriančius krovinius, kiek ir standartinė civilinė versija. Užsakovai galės rinktis ir papildomą įrangą – šarvus, papildomus saugos lankus, 37 colių ratlankius dar stipresnę važiuoklę. Gamintojas teigia, kad visureigius bus galima pritaikyti prie kiekvieno pirkėjo poreikių.

AM General teigia, kad jei tik bus susidomėjimas, pirmieji Gladiator XMT iš gamyklos galėtų išriedėti jau kitais metais. Taip pat teigiama, kad ši platforma yra pakankamai lanksti, todėl ateityje galėtų būti sukurta ir dar įdomesnių karinių Jeep Gladiator versijų.

Beje, įdomus faktas – Jeep yra didelė AM General istorijos dalis. 1953 metais Kaiser Motors įsigijo Willys-Overland kompaniją, kuri sukūrė pirmąjį Jeep – tą visureigį, kuris padėjo JAV laimėti Antrąjį pasaulinį karą. 1963 metais kompanija įgijo Kaiser Jeep vardą, o jau 1970 metais ją nupirko American Motors Corporation.

Tada ir buvo įkurta AM General kompanija, turėjusi kurti karinius visureigius. Tuo tarpu civilinių automobilių gamintojas Jeep kelis kartus pakeitė rankas ir dabar priklauso Fiat Chrysler Automobiles korporacijai, o štai AM General automobilių ir sunkiosios technikos versle sukasi atskirai. Taigi, AM General yra tiesioginis Kaiser Jeep palikuonis, o jos sukurtas Humvee taip pat turi bent jau netiesioginių ryšių su Antrojo pasaulinio karo laikų Jeep.

Aišku, tai – tik įdomus faktas, tačiau bus įdomu pažiūrėti, kaip Jeep Gladiator XMT suras vietą šiuolaikinės karybos rėmuose. Pagal šiuolaikinius standartus, Gladiator XMT būtų lengvoji karinė mašina, kuri būtų lengvai transportuojama ir pasitarnautų ten, kur stipriai šarvuotos mašinos nėra reikalingos.

Šį visureigį būtų lengva transportuoti oro transportu ir jis būtų labai universalus – galėtų padėti nuvažiuoti iki gretimos bazės, vežti sužeistuosius ar įvairią įrangą. Jei šiuos privalumus pastebės JAV Sausumos pajėgų vadovybė, Jeep Gladiator XMT taps labai naudingu ir karių mylimu visureigiu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs