Jungtinė Karalystė ankstina automobilių perversmą: Londone – pirmieji žingsniai

Mažiau nei prieš dvejus metus Jungtinė Karalystė paskelbė planus savo transportą pilnai elektrifikuoti iki 2040-ųjų metų bei visiškai uždrausti benzinu ir dyzelinu varomų automobilių pardavimus. Tačiau dabar jau kyla minčių šį terminą paankstinti ir šiuos tikslus pasiekti gerokai anksčiau.
Londonas rengiasi pasaulio lengvosios atletikos čempionatui
Londonas rengiasi pasaulio lengvosios atletikos čempionatui / Alfredo Pliadžio nuotr.

Kaip praneša „BBC“, JK Klimato kaitos komitetas „Committee on Climate Change“ mano, jog elektromobiliai iki 2024-2025 metų kainuos tiek pat, kiek ir dyzeliniai bei benzininiai automobiliai. Ir teigia, kad yra „įvykdoma“ užduotis iki 2030-ųjų visiškai uždrausti vidaus degimo variklį turinčių automobilių pardavimus.

Toks tikslų įgyvendinimo paankstinimas dešimtmečiu dar labiau JK leistų užsitikrinti, kad iki 2050-ųjų metų JK keliuose apskritai neliktų dyzelinu ir benzinu varomų automobilių bei būtų lengviau įgyvendinti JK vyriausybės siekiamo „nulinio anglies dioksido kiekio“ tikslą.

Visgi dar yra keletas klausimų dėl tos 2030-ųjų datos. Komitetas tiksliai nežino ar tuo metu bus išgaunama pakankamai kobalto, kuris yra reikalingas elektra varomų automobilių baterijų gamybai.

Apie baterijų gamybai reikalingų mineralų ir jų galimą trūkumą viešai prakalbo ir „Tesla“.

Taip pat susirūpinimą kelia ar iki to laiko bus pastatytas pakankamas kiekis įkrovimo stotelių. Tad galutinė „Committee on Climate Change“ rekomendacija JK vyriausybei turėtų būti esamą 2040-ųjų metų ribą sumažinti iki 2035-ųjų.

46 punktai

Mažiau nei prieš metus JK pristatė „46 punktų planą“, kuriuo siekiama, kad iki 2040-ųjų transporto sektorius visiškai neišmestų šiltnamio reiškinį sukeliančių dujų. Tad jei JK vyriausybė sutiks su Komiteto naujuoju pasiūlymu, tai galėtų papildyti šį „46 punktų planą“.

Beje, kitos šalys taip pat yra nustačiusios panašius tikslus. Pavyzdžiui: Prancūzija siekia iki 2040-ųjų pasiekti nulines emisijas transporto sektoriuje, kas reiškia, kad transporto sektorius turės kardinaliai pasikeisti ir vidaus degimo variklis yra nepageidaujamas; Izraelis, Airija ir Nyderlandai tą pasiekti nori iki 2030-ųjų; o Norvegijos tikslas ambicingiausias – 2025-ieji metai. Šios šalies gyventojai, kaip pamišę perka elektromobilius ir ypač „Tesla“ kompanijos.

Pertvarkos Londone

Londonas jau ėmėsi pirmųjų žingsnių ir balandžio mėn. pristatė „Ultra Low Emission Zone“. Šioje teritorijoje benzinu ir dyzelinu varomiems automobiliams tenka susimokėti taršos mokestį arba tiesiog jos vengti ir į ją nevažiuoti. Tačiau naujausi vidaus degimo variklį turintys automobiliai šiuo metu šio mokesčio išvengia. Bent kol kas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis