Vairuotojų siaubas: kokią grėsmę automobiliui kelia duobėtos gatvės?

Automobilių serviso meistrai neslepia, kad pavasarį dažniausiai tenka remontuoti automobilių važiuokles, nukentėjusias duobėtose gatvėse. Blogiausia, kad pavažinėjus tokiomis gatvėmis pasekmes vairuotojai gali pajusti ir po kelių mėnesių, nes važiuoklės dalys nelygiame kelyje dėvisi kur kas greičiau.

Kai kurie žinomi automobilių gamintojai jau vengia Lietuvoje padengti pakabos garantinio remonto išlaidas motyvuodami tuo, kad mūsų šalyje automobilio pakaba dėl prastų kelių natūraliai greičiau susidėvi.

„Važiuoklė yra ta automobilio dalis, kuri turi atlaikyti didžiausius išbandymus. Ji sugeria kiekvieną automobiliui tenkantį smūgį. Kuo tų smūgių daugiau, tuo labiau pakaba dėvisi. Jos būklė labiausiai priklauso nuo vairavimo būdo ir kelių būklės“, – tvirtina „Inchcape Motors“ automobilių serviso vadovas Donatas Gaidelis.

Kas atsitinka, kai automobilis įvažiuoja į duobę?

Duobė duobei nelygu ir vairuotojui įvertinti, kiek kelio nelygumai pakenkė automobiliui, gali būti sunku.

Nuo smarkaus smūgio pirmiausia neretai prakertama padanga ir gali būti sulankstytas ratlankis. Kartais padangą pavyksta išsaugoti, ypač jeigu ji yra nauja, gumos mišinys vis dar elastingas, o protektorius – gilus. Prakirtus padangą, į duobės kraštą rėžiasi ratlankis, kuris gali įlinkti arba skilti. Tai dar menkniekis.

Nuo smūgio gali išsiderinti automobilio ratų geometrija – tuomet automobilį „trauks“ į šoną.

Nuo smūgio gali išsiderinti automobilio ratų geometrija – tuomet automobilį „trauks“ į šoną. Gali būti sulankstyta svirtis ar amortizatorius. Net jeigu iš pirmo žvilgsnio nieko nenutiko, kiekvienas ekstremalus smūgis sutrumpina amortizatorių tarnavimo laiką.

Dėl ekstremalaus poveikio gali įplyšti guminės pakabos apsaugos detalės, tuomet pro jas prasiskverbia drėgmė, kuri sukelia koroziją ir važiuoklės detalė ima dėvėtis sparčiau.

Pavasarį – epidemija

Pasak D.Gaidelio, apie tai, kad automobiliui kažkas atsitiko įvažiavus į duobę, rodo keli dalykai. Pirmiausia, reikėtų atkreipti dėmesį, ar nenukrypo automobilio vairas – tai yra norint automobiliu važiuoti tiesiai, jį tenka šiek tiek pasukti. Tai rodo, kad pažeista važiuoklės geometrija.

Pakabos bildesys, atsirandantis važiuojant net ir per menkiausius kelio nelygumus taip pat nežada nieko gera.

„Servisas – kaip automobilių ligoninė. Pacientų turime visus metus, bet tam tikru metų laiku kyla šiokios tokios epidemijos – pavyzdžiui, pavasarį daugiausia bėdų būna dėl važiuoklių.

Žinoma, automobilių gamintojai su geroka atsarga paskaičiuoja, kad pakabos detalės atlaikytų tam tikrus krūvius. Bet kai pamatai, kad už vienos duobės šalikelėje išsirikiuoja trys, keturi automobiliai, tai nei vairuotojo, nei automobilių gamintojo kaltinti negali“, – sako „Inchcape Motors“ serviso vadovas.

Jeigu įvažiavus į duobę buvo apgadinta ne tik padanga, bet ir ratlankis, kyla įtarimų, kad pažeista važiuoklė, toliau važiuoti nerekomenduojama.

Jeigu įvažiavus į duobę buvo apgadinta ne tik padanga, bet ir ratlankis, kyla įtarimų, kad pažeista važiuoklė, toliau važiuoti nerekomenduojama. Pirmiausia tai – nesaugu, antra, važiuojant, kad ir iki serviso, galima dar labiau apgadinti jau ir taip pažeistą važiuoklę, nes duobių kelyje greičiausiai pasitaikys. Verčiau pasitelkti techninę pagalbą.

Ragina kviesti pareigūnus

„Matydami, kaip vairuotojai pavasarį kovoja su duobėmis, nusprendėme pasiūlyti jiems pagalbą – draudimą nuo duobių – pažeidus ratlankį ar važiuoklę techninė pagalba automobilį nemokamai nuveš į servisą ir mes padengsime remonto išlaidas. Šis draudimas galios visiems, apsidraudusiems transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu (TPVCAPD)“, – sakė „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis.

Automobilį duobėje apgadinę vairuotojai turėtų iškviesti policijos pareigūnus ir įvykį įforminti. Be to, iškviesti pareigūnai tikrai pasirūpins, kad prieš pavojingą kelio ruožą atsirastų apie tai įspėjantys ženklai ir kiti vairuotojai galėtų išvengti incidentų.

Kuo didesnis greitis, tuo stipresni smūgiai tenka važiuoklės komponentams. Duobes reikėtų įveikti nedideliu tolygiu greičiu – nei greitėjant, nei stabdant.

Savo ruožtu D. Gaidelis pataria, kaip teisingai įveikti duobėtą kelio ruožą ir nerizikuoti sugadinti automobilį.

„Svarbiausia – sulėtinti greitį. Kuo didesnis greitis, tuo stipresni smūgiai tenka važiuoklės komponentams. Duobes reikėtų įveikti nedideliu tolygiu greičiu – nei greitėjant, nei stabdant. Didžiausia klaida yra prieš duobę staigiai stabdyti ir į ją įvažiuoti nuspaudus stabdžio pedalą. Tuomet ratas per duobę ne rieda, o į ją trenkiasi. Dėl stabdymo metu veikiančių fizikos dėsnių krūvis priekinei automobilio ašiai dar padidėja. Duobes įveikite lėtai, bet nestabdydami“, – sako D. Gaidelis.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis