Ką bendro turi kibiras ir „Citroën Méhari“?

„Citroën Méhari“ – tai 1968 metais pasirodžiusi legendinio „Citroën 2CV“ versija, skirta bekelei. Galbūt taip ir neatrodo, tačiau „Méhari“ iš tiesų yra visureigis. Ir dar koks. Šis modelis taip patiko žmonėms, kad buvo gaminamas net 20 metų. Bet kuo ypatingas buvo „Citroën Méhari“? Ir ką bendro jis turi su kibiru?
Visi Citroën Méhari pasižybėjo ryškiomis spalvomis
Visi „Citroën Méhari“ pasižymėjo ryškiomis spalvomis

Ne kartą kalbėjome apie „Citroën“ markę kaip apie vieną didžiausių inovatorių automobilių pasaulyje. Nors nei 2CV, nei jo pagrindu sukurtas „Méhari“ nebuvo technologiniai šedevrai, pagaminti pigų automobilį nėra taip lengva, kaip atrodo. Iš tikrųjų, norint pardavinėti pigius automobilius ir iš to uždirbti reikia labai gudrių inžinierių.

Pigusis „Citroën 2CV“ pasirodė dar 1948 metais. Iš tiesų šio automobilio kūrimas prasidėjo dar prieš Antrąjį pasaulinį karą, tačiau globalus konfliktas sustabdė revoliucinio modelio vystymą. 1967 metais į rinką žengė „Citroën Dyane“, kuris buvo giminingas 2CV, bet pasižymėjo kiek aukštesne kokybe ir kaina. „Citroën“ planavo, kad „Dyane“ pakeis 2CV, tačiau tai neįvyko, nes pigesnis modelis buvo paklausesnis. Tiesą sakant, „Dyane“ gamyba buvo nutraukta 1983 metais – 7 metais anksčiau nei gamyklą paliko paskutinis 2CV.

„Méhari“ tiko ir pramogoms, ir transportui nuošaliose vietose
„Méhari“ tiko ir pramogoms, ir transportui nuošaliose vietose

„Citroën 2CV“ buvo labai pigus automobilis, skirtas atokiems Prancūzijos kaimams. Tai turėjo būti lengvai prižiūrima, dėmesio visiškai nereikalaujanti mašina. Tačiau kartu 2CV buvo gana senamadiškas. Antrojo pasaulinio karo naikintuvų asas grafas Rolandas de la Poype, kuris vadovavo „Citroën“ detales gaminusiai SEAP įmonei, 2CV pagrindu sukūrė naujo automobilio dizainą. Ši mašina buvo sukurta būtent ant „Dyane“ platformos, kuri nedaug kuo skyrėsi nuo 2CV. Naujasis automobilis gavo „Méhari“ vardą – šiuo žodžiu vadinami vienkupriai kupranugariai.

1968 metais pristatytas „Citroën Méhari“ sulaukė didelio susidomėjimo. Ryškiaspalvis visureigis atrodė tarsi kokia karinė mašina iš animacinio filmo. Nepaisant linksmomis spalvomis švytinčio kėbulo, „Citroën Méhari“ buvo gana praktiškas. Šį automobilį buvo galima nuplauti tiesiogine vandens srove – net ir jo salonas neturėjo jokių medžiagų, kurias būtų galima apgadinti vandeniu. Po kapotu slėpėsi 0,6 l dviejų cilindrų variklis, išvystantis 28 ag (21 kW) – kaip visureigiui, tai atrodo labai mažai, tiesa? Na, bet „Méhari“ buvo labai pigus ir paprastas. Grotelėse netgi buvo speciali skylė, pro kurią įkišus rankeną variklį buvo galima užvesti rankiniu būdu.

Nors buvo vadinamas visureigiu, standartinis „Citroën Méhari“ buvo varomas tik priekiniais ratais. Tik 1979 metais pasirodė keturiais ratais varoma „Méhari“ versija, kuri pasižymėjo ir kitomis išskirtinėmis savybėmis – turėjo ant kapoto montuojamą atsarginį ratą, pūstas ratų arkas, didesnius ratus bei bamperius. Visgi keturiais ratais varomas „Méhari“ nebuvo labai populiarus – iki 1983 metų „Citroën“ pagamino tik 1300 tokių automobilių, o tada gamybą nutraukė. Dabar tai – kolekcionierių labiausiai medžiojama „Méhari“ versija.

Šioje nuotraukoje – absoliučiai visi pagrindiniai automobilio valdymo prietaisai – Méhari buvo labai paprastas
Šioje nuotraukoje – absoliučiai visi pagrindiniai automobilio valdymo prietaisai – Méhari buvo labai paprastas

Priekiniais ratais varomas „Méhari“ buvo gerokai populiaresnis. Šis automobilis buvo labai lengvas – svėrė vos 570 kg. Aišku, 3,52 m ilgio ir 1,53 m pločio automobilis buvo visai mažas, tačiau vis tiek jis galėjo būti toks lengvas? Padėjo tai, kad standartinis „Méhari“ neturėjo stogo, o ir durelės šiam automobiliui nebuvo būtinos. Tačiau iš tiesų tokį mažą svorį pavyko pasiekti kėbulą gaminant iš ABS plastiko. Šiais laikais, kai sakome, kad automobilio kėbulo elementai yra plastikiniai, dažnai kalbame apie stiklo pluoštą ar anglies pluoštu sutvirtintą polimerą. Tuo tarpu ABS plastikas yra labai pigus ir gana silpnas – iš jo gaminami pigiausių prietaisų korpusai, žaislai, pakuotės ir kibirai.

Kėbulo konstrukcija buvo labai paprasta, tačiau kartu turėjo ir vieną ypatingą bruožą – ji buvo modulinė. Tai reiškia, kad dureles buvo galima greitai išmontuoti, o paskui sumontuoti atgal. Lengvai nusiėmė ir iš audeklo bei rėmo pagamintas stogas, o priekinį stiklą buvo galima nuimti ar paguldyti ant kapoto. Visos šios detalės buvo tokios lengvos, kad vienas žmogus per kelias minutes galėjo lengvai transformuoti „Méhari“ iš uždaro visureigio į bagį.

Citroën Méhari
Citroën Méhari

Plastikinis „Méhari“ kėbulas nebuvo dažomas – ryškūs pigmentai buvo įterpiami tiesiai į plastiką (juk ir jūsų raudonas kibiras nėra dažytas). Tai, beje, reiškia, kad ultravioletiniai spinduliai (saulės šviesa) blukina „Méhari“ kėbulus ir jų spalvos įprastomis priemonėmis jau nebeįmanoma atkurti. „Citroën Méhari“ taip pat nebuvo labai saugus – lengvos, bet silpnos sėdynės ir ABS kėbulas neužtikrino keleivių saugumo eismo įvykių metu. JAV „Méhari“ buvo registruojamas kaip sunkvežimis, todėl net saugos diržų neturėjo – tais laikais tokio reikalavimo tiesiog nebuvo.

Nepaisant trūkumų, žmonės mylėjo „Citroën Méhari“ ir juos noriai pirko. Iki 1988 metų, kuomet „Méhari“ gamyba buvo sustabdyta, „Citroën“ pagamino beveik 145 tūkstančius šių automobilių. Daugiausia jų – paprasti standartiniai priekiniais ratais varomi visureigiai, kiek mažiau – keturiais ratais varomų ir kietastogių versijų. „Méhari“ pardavimai viršūnę pasiekė 1973–1974 metais, kuomet pasaulis išgyveno naftos krizę. „Méhari“ buvo labai taupus, nes turėjo mažą variklį ir svėrė visai nedaug.

„Citroën Méhari“ buvo išties įdomus visureigis su plastikiniu kėbulu – juos ne be reikalo šiandien noriai perka kolekcionieriai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis