Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ką daro šis žmogus? Specialistai-nosys automobilių gamintojams yra labai svarbūs

Garsus vokiečių automobilių gamintojas „Audi“ savo „Twitter“ tinkle neseniai priminė apie vieną mažai kam žinomą automobilių pramonės specialybę. Nors jų darbas atrodo juokingai, šie specialistai dirba labai metodiškai ir tiksliai.
Kvapų specialistai yra svarbūs visiems automobilių gamintojams
Kvapų specialistai yra svarbūs visiems automobilių gamintojams / „Audi“ nuotr.

Tai – uostytojai. Na, oficialiai – „nosių komanda“ arba kvapų inžinieriai, kurie „Audi“ dirba nuo 1985 metų. Tai – įprastai chemijos specialistai, kurie naujuose automobiliuose ieško nemalonių kvapų. Kodėl?

Naujo automobilio kvapas daugeliui žmonių yra malonus. Tiesą sakant, tai – viena iš maloniausių naujo automobilio pirkimo akimirkų. Tačiau tas kvapas ten atsiranda ne specialiai. Kvepia klijai, oda, šviežias plastikas. Kitaip tariant, cheminės medžiagos. Gamintojams svarbu, kad pirmą kartą įlipus į automobilį žmogaus nepriblokštų koks nors nemalonus kvapas. Tačiau kaip tai užtikrinti? Į pagalbą skuba „Audi“ nosių komanda.

Specialistai tiesiog uosto naujas medžiagas. Jie taip pat uosto ir skirtingas detales. Pavyzdžiui, oda, kuria aptraukiamas vairas, gali kvepėti maloniai, bet jei tas kvapas susimaišo su klijais, jis gali pavirsti tikra smarve. Skirtingų medžiagų ir detalių kvapai yra vertinami skalėje nuo 0 iki 6.

Mažiausią balą gauna bekvapės medžiagos – stiklas, keramika, metalas. Didžiausią – nepakenčiamai dvokiančios medžiagos. Visos „Audi“ automobiliuose naudojamos medžiagos privalo gauti mažesnį nei 4 balų įvertinimą.

„Audi“ nuotr./Automobilis kaitinamas IR lempa, imituojant saulės poveikį per kelis metus
„Audi“ nuotr./Automobilis kaitinamas IR lempa, imituojant saulės poveikį per kelis metus

Tačiau viskas ne taip paprasta. Nepakanka tiesiog apuostyti skirtingus automobilio komponentus. Priklausomai nuo detalės, jos kvapas gali būti išskiriamas, siekiant išsiaiškinti, kas iš tikrųjų sukelia nemalonų kvapą. Taigi, dažniau nei detales ir medžiagų pavyzdžius specialistai uosto laboratorinius indus su kvapų mėginiais.

Įdomu ir tai, kad kartais automobiliai sugrąžinami patikrai ir po kelių mėnesių. Tiesa, ne iš pirkėjų rankų – tam naudojami bandomi neparduoti automobiliai. Siekiama įsitikinti, kad nemalonūs kvapai neišryškės automobiliui senstant ir dėvintis. Šis procesas skatinamas įvairiais būdais – salone tai padidinamas, tai vėl sumažinamas drėgmės lygis, jis kaitinamas IR lempomis. Ir visa tai – dėl kvapo.

Tačiau toks dėmesys detalėms nestebina. Kvapas žmogui yra labai svarbus – būtent dėl to parduotuvėse naudoja sintetinį duonos kvapą. Automobilių gamintojai taip pat įsitikina, kad salone nėra girdimi nepageidaujami garsai ir kad blizgantys paviršiai neerzins vairuotojo ir keleivių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos