Kadaise miesto automobilis „Cygnet“ buvo pigiausias ir ekonomiškiausias „Aston Martin“ modelis. Ir vis tiek nebuvo labai perkamas, nes net būdamas pigiausiu tašku „Aston Martin“ gamoje jis vis tiek buvo brangesnis už savo brolį dvynį „Toyota iQ“.
„Toyota iQ“ – tai pakankamai populiarus miesto automobilis, dėl savo dydžio dažnai lyginamas su „Smart ForTwo“. iQ iš pirmo žvilgsnio yra gana nuobodi mašina, tačiau pažvelgus įdėmiau galima pasigrožėti kūrybingu inžinierių darbu – na kaip jie į 2 metrų ilgio automobilį sutalpino keturių cilindrų variklį, šešių laipsnių transmisiją ir net keturias sėdimas vietas?
Tačiau, protinga iQ inžinerija galima žavėtis tik tada, kai automobilį puošia „Toyota“ logotipas – kai tas pats automobilis yra vadinamas „Aston Martin“, tenka iš nuostabos pakrapštyti pakaušį.
„Aston Martin“ nusprendė pasisavinti iQ dėl vienintelės priežasties – kad sumažintų vidutinę savo automobilių taršą. „Cygnet“ pasirodė 2010 metais, o jo gamyba prasidėjo jau 2011-aisiais, nes jau 2012-aisiais įsigaliojo Europos Sąjungos vidutinių emisijų reikalavimai. Kaip galite įsivaizduoti, 1,3 litrų variklį turintis „Cygnet“ buvo gerokai taupesnis ir ekologiškesnis nei V8 ir V12 variklius dėvintys didieji „Aston Martin“. Taip kompanija tikėjosi pasiekti kelis tikslus – padidinti pardavimus, išpopuliarinti „Aston Martin“ markę ir ES taršių gamintojų kategorijose pranokti konkurentus iš Vokietijos ir Italijos.
Virsdamas „Aston Martin“ modeliu, iQ pasiketė ne taip jau mažai. Jis gavo naują bamperį, kuriame dominavo tradicinės „Aston Martin“ grotelės, kapotą papuošė pora nereikalingų ventiliacijos angų, kurios buvo matomos ir ant „Vantage“ V12 variklio dangčio, o ir nauji žibintai buvo pritaikyti prie „Aston Martin“ dizaino kalbos. „Cygnet“ taip pat gavo neproporcingai didelius naujo dizaino ratus. Ir, žinoma, šio automobilio salonas buvo išdailintas aukščiausios kokybės oda.
Vos pasirodęs 2010-ųjų Ženevos automobilių parodoje „Aston Martin“ Cygnet sukėlė prieštaringas reakcijas. Žmonės tikėjosi, kad šis automobilis nuo iQ skirsis ir mechaniškai, tačiau to nesulaukė – tai buvo paprastas miesto automobilis su 1,3 litrų varikliu, išvystančiu 72 kW galią. Kita vertus, „Cygnet“ buvo tikras keistuolis, kuris vis tiek traukė žvilgsnius. Tuometinis „Aston Martin“ vadovas Ulrichas Bezas teigė, kad „Cygnet“ yra „Aston Martin“ drąsos ir inovacijų simbolis, tačiau tuo pačiu pripažino, kad šis automobilis atsirado norint sumažinti markės modelių taršos vidurkį.
„Aston Martin“ tikėjosi, kad keistuolis „Cygnet“ bus puikiai perkamas. Nors iš pradžių planuota, kad „Cygnet“ bus parduodamas tik Jungtinėje Karalystėje, „Aston Martin“ svajojo per metus parduoti 4000 šių mažylių. Nors šis skaičius neatrodo didelis, ir tikri „Aston Martin“ sunkiai pasiekia tokias pardavimų apimtis. Kas nenorės tokio pigaus „Aston Martin“? Joks kitas markės automobilis nekainavo tiek mažai – „Cygnet“ buvo galima įsigyti tik už 30 tūkstančių svarų. Tačiau visi suprato, kad tai nėra pigus „Aston Martin“ – tai buvo triskart brangesnis „Toyota iQ“. Todėl pardavimai buvo itin vangūs, net kai „Cygnet“ tapo prieinamas ir kitose Europos šalyse.
„Aston Martin“ jau 2013-ųjų rudenį nutraukė „Cygnet“ gamybą – automobilis buvo gaminamas vos porą metų. Iš viso „Aston Martin“ sugebėjo parduoti vos apie 300 „Cygnet“ mažylių, todėl galiausiai teko susitaikyti su mintimi, kad taršių automobilių gamintojo etiketė kompanijai tinka labiau.
Tačiau keli „Cygnet“ automobiliai liko „Aston Martin“ sandėliuose. 2018 metais vienas gavo 4,7 litrų V8 variklį, išvystantį 321 kW galią. Šį išskirtinį automobilį užsakė klientas, kuris, tikriausiai, juo niekur nevažinės. Tuo tarpu originalūs „Cygnet“ per visus tuos metus nuo jų gamybos praktiškai nenuvertėjo, nes yra labai reti. Be to, tai yra keista populiarios markės istorijos dalis, o tokie automobiliai tiesiog nepinga.