Ką kiekvienas vairuotojas turi žinoti prieš keičiant padangas: kaip patikrinti senas arba išsirinkti naujas?

Šiemet padangų keitimo sezonas daugeliui įsimins ilgam – dėmesys pasaulį sukrėtusiai pandemijai, naujos tvarkos bei išlygos ekstremaliomis sąlygomis ir buvimas namuose ilgiau nei įprasta. Tačiau turintys automobilius, nors ir gali neskubėti keisti padangas (dygliuotas padangas į vasarines galima pasikeisti per 14 d. po karantino), visgi turi nepamiršti svarbiausių dalykų prieš automobilio apavo keitimą, rašoma pranešime.

Keliais patarimais sutiko pasidalinti „Inbank team Pitlane“ komandos pilotas ir „Nacionalinio automobilių klubo“ vadovas Benediktas Vanagas.

Naudotos padangos? Būtini veiksmai prieš keitimą

Jeigu padangas naudojate ne pirmą sezoną, prieš montuojant jas įdėmiai apžiūrėkite. Patikrinkite, ar nėra gumbų, sutrūkinėjimų, ar tolydus dilimas. B.Vanagas pasakoja, jog nepastebėtas gumbas gali baigtis padangos sprogimu ir avarija, o netolygus protektoriaus nudilimas – diskomfortišku vairavimu ir papildomus ūžesiu.

Atsiradus gumbui, padangą reiktų keisti. Svarbu atminti, kad ant vienos ašies turi būti vienodos padangos, tad keičiant vieną, pakeiskite ir kitą. Esant įtrūkimui ar kitokiam smulkiam pažeidimui, būtina konsultuotis su specialistu, kuris patartų, ar verta taisyti padangą ir tai iš esmės nepakeis jos veikimo ypatybių, ar derėtų įsigyti naujas.

Ryčio Šeškaičio nuotr./Benediktas Vanagas
Ryčio Šeškaičio nuotr./Benediktas Vanagas

Kad būtų išvengtas netolygus dilimas, lenktynininkas pataria kas 5–10 tūkst. kilometrų padangas keisti kryžmai (patarimas netinka kryptinio rašto padangoms). Taip pat nepamirškite, jog padangos bėgant metams praranda savo ypatybes. Veikiant aplinkos sąlygoms, net ir su leistinu protektoriaus gyliu, padanga gali neatlikti savo darbo, todėl naujas padangas rekomenduojama naudoti 3–5 sezonus.

Norint sužinoti, kiek metų yra jūsų padangoms, susiraskite ant jų užrašą DOT. Šalia esančios skaičių kombinacijos paskutiniai 4 skaitmenys reiškia pagaminimo datą: pirmi du skaičiai yra padangos pagaminimo savaitė (nuo 01 iki 52), kiti du skaičiai – metai.

padangos123.lt nuotr./DOT
padangos123.lt nuotr./DOT

Jeigu turite dvejus ratlankių su padangomis (vasarinių ir žieminių) komplektus ir padangų ant ratlankių montuoti nereikia, rekomenduojama prieš keičiant ratus juos subalansuoti iš naujo. „Nacionalinio automobilių klubo“ vadovas pasakoja, jog taip išvengsite vibracijos važiuojant.

Perkant naujas padangas, atsižvelkite į esmines ypatybes

Renkantis padangas, jums reiktų žinoti dydį – rekomendacijas rasite atidarius automobilio dureles, ant statramsčio, arba degalų bako durelių vidinėje pusėje. Kiti svarbūs kriterijai renkantis naujas padangas: greičio indeksas (kokiu didžiausiu greičiu galima važiuoti automobiliu, apautu tomis padangomis), leistina apkrova (aktualu krovinius vežantiems žmonėms), raštas.

Raštą, kaip ir kitas savybes, rinkitės atsižvelgiant į savo vairavimo ypatumus. Vasarinių padangų raštą galima rinktis iš 3 variantų: simetriško, asimetriško ir kryptinio.

Simetriško rašto padangos netinka žmonėms, važinėjantiems dideliais greičiais, prastais keliais ar vietovėse, kur dažnai lyja. Dažniausiai šios padangos yra pigesnės. Patikimesnės – asimetriško rašto padangos. Jos yra aukštesnės klasės ir palaiko geresnį stabilumą kelyje bei šalina akvaplaningo tikimybę tuo pačiu metu. V formos rašto kryptinės padangos labiausiai pasitarnauja per lietų. Šios padangos skirtos sumažinti akvaplaningo pavojų, labiausiai naudojamos ypač lietingose vietovėse.

Nepamirškite pasitikrinti protektoriaus gylio

Norint užtikrinti saugumą sau ir aplinkiniams, B.Vanagas rekomenduoja pasitikrinti protektoriaus gylį. Pats paprasčiausias būdas – pasiimti vieno euro nominalo monetą ir įdėti tarp padangos protektoriaus. Tai padarius, turi nesimatyti žvaigždžių, esančių ant monetos krašto.

Žinoma, geriausias būdas tikrinti protektoriaus gylį – įsigyti specialų aparatą. Tai nėra brangus įrenginys, o padangų susidėvėjimą parodo itin tiksliai.

„Nacionalinio automobilių klubo“ vadovas primena, kad nuo balandžio 1 d. iki lapkričio 10 d. minimalus padangų protektoriaus gylis lengviesiems automobiliams yra 1,6 mm, o motociklams – 0,8 mm. Specializuotam transportui reikalavimai taip pat skiriasi: M2 ir M3 klasių – 2,0 mm; N1 klasės automobilių – 1,6 mm; N1 ir N2 klasių sunkvežimių – 1,0 mm.

Tausokite padangas tikrindami slėgį

Padangų slėgį tikrinti siūloma kartą per mėnesį, nes maždaug kas tiek laiko prarandama viena atmosfera slėgio. Nepakankamas ar per didelis slėgis didina netolygų padangų dėvėjimąsi, gali daryti įtaką vairavimui bei didinti kuro sąnaudas. Norint sužinoti, kiek atmosferų rekomenduojama jūsų automobilio padangoms, žvilgtelėkite į automobilio statramstį arba degalų bako durelių vidinę pusę.

B.Vanagas teigia, jog retsykiais pravartu patikrinti ir atsarginį ratą!

Kur dėti senas padangas?

Jeigu keisti padangų vykstate į automobilių servisą, galite palikti tiek senų padangų, kiek keičiate naujų. Padangų pardavėjai taip pat privalo iš kliento priimti nenaudojamas padangas, jeigu jos skirtos to paties tipo transporto priemonei ir jų atiduodama tiek, kiek perkama. Taip pat senas padangas galima pristatyti į savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles, kurios iš vieno gyventojo nemokamai priima iki 4–5 padangų per metus.

Jokiais būdais nenaudojamų padangų nepalikite pamiškėse, pakelėse, prie buitinių atliekų konteinerių, pastatų ar kitur!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų