Ką primena naujojo „Porsche 911“ užvedimo rankenėlė?

„Porsche 911“ – tai sportinio automobilio etalonas. Visi kiti sportiniai automobiliai yra lyginami būtent su juo ir visi nori jo sėkmės. Naujausia 911 versija, žymima skaičiais 992, buvo pristatyta 2018-ųjų pabaigoje. Automobilis išlaikė pažįstamą formą, tačiau buvo atnaujintas ir dabar yra dar stabilesnis ir modernesnis. Tik kas nutiko užvedimo mygtukui ir kodėl jis primena įprastą šviesų jungiklį?
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992) / Porsche nuotr.

Porsche 992, kaip jį vadina gamintojas ir markės žinovai, yra 45 mm platesnis už savo pirmtaką 991 ir turi žymiai daugiau lengvo aliuminio komponentų. Dizainas, žinoma, nesikeitė drastiškai, bet to niekas ir nesitikėjo. Įdomu tai, kad dizaineriai žvalgėsi į ankstyviausius 911 modelius ir stengėsi sukurti modernią jų interpretaciją.

Sumažėja apsauga nuo vagystės

Tuo tarpu viduje gerokai sumažėjo mygtukų. Mygtukynas, anksčiau supęs bėgių perjungimo svirtį, išnyko – dabar, kaip jau įprasta, visos funkcijos kontroliuojamos didelio ekrano pagalba. 911 taip pat įgijo beraktę atrakinimo ir užvedimo sistemą. Tiesa, norėdami patekti į automobilį neišsitraukę raktelių iš kišenės turėsite pasirašyti kelis dokumentus. Porsche taip užsitikrina, kad visi šią galimybę pasirinkę pirkėjai supras, kad taip šiek tiek sumažėja automobilio apsauga nuo vagystės.

Raktelis užvedimui nebėra būtinas – vairuotojas jį gali palikti kišenėje ar kuriame nors skyrelyje daiktams. 992 variklis užvedamas pasukus jungiklį, įsitaisiusį tarp vairo ir durelių – čia anksčiau būdavo įprasta užvedimo spynelė. Tai yra, dešiniavairiuose automobiliuose užvedimo rankenėlė yra dešinėje, kairiavairiuose – kairėje vairo pusėje. Ir ji iš tikrųjų tiek savo forma, tiek padėtimi primena automobilio šviesų jungiklį, tačiau toks dizainas pasirinktas neatsitiktinai.

Porsche nuotr./Naujasis „Porsche 911“
Porsche nuotr./Naujasis „Porsche 911“

Skirtingi modeliai turi unikalių bruožų. Didžiųjų Lamborghini superautomobilių su V12 varikliais durelės atsidaro tiesiai į viršų, daugelis Koenigsegg modelių turi nuimamą stogą, o štai išnykęs SAAB užvedimo spyneles įkurdindavo konsolėje tarp sėdynių. Porsche taip pat turi ne vieną tokį firminį bruožą ir vienas iš jų – užvedimo spynelė tarp vairo ir durelių.

Le Mano palikimas

Tokį bruožą Porsche įgijo automobilių sporte. Legendinės Le Mano ištvermės lenktynės taip pat formavo Porsche charakterį. Kadaise šios lenktynės prasidėdavo sprintu – vairuotojai turėjo bėgti iki savo automobilių per visą trasos plotį. Kuo greičiau vairuotojas pasiekdavo savo automobilį, įsitaisydavo sėdynėje, užvesdavo variklį ir pradėdavo važiuoti, tuo geresnes starto pozicijas jis įgydavo. Porsche sugalvojo kaip pagerinti šio proceso efektyvumą – įtaisė užvedimo spynelę kairėje vairo pusėje, kad vairuotojas viena ranka galėtų užvesti automobilį, o kita – pasirinkti pirmąjį bėgį. Tai suteikė šiokį tokį pranašumą, net jei ir labai mažą.

Žinoma, kiek įmanoma greitesnis automobilio startas kasdieniame gyvenime nėra toks svarbus. Niekas iki savo Porsche nebėga per visą prekybos centro aikštelę, kad galėtų startuoti kiek įmanoma greičiau. Tačiau Porsche šį bruožą išsaugojo kaip unikalią savybę, pabrėžiančią markės ryšį su automobilių sportu.

Taigi Porsche nenorėjo, kad beraktė užvedimo sistema atimtų šią unikalią savybę, todėl pasirinko tokią netradicinę užvedimo rankenėlę. Kitaip tariant, Porsche tokiu išradingu būdu saugojo vieną su marke siejamą bruožą bei tą gerai pažįstamą jausmą, kuomet pasukus raktelį kažkur už nugaros užriaumoja variklis.

Vairuotojas užvedimo rankenėlę turi pasukti kairiąja ranka (dešiniavairiuose automobiliuose – dešiniąja) – lygiai taip, kaip senuosiuose Porsche modeliuose buvo sukamas raktelis.

Dabar raktelis gali likti kišenėje ar rankinėje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis