Ką reiškia keistas „Mitsubishi Starion“ vardas? Juokinga versija kaltina japonišką akcentą

„Mitsubishi Starion“ yra neblogas 9-ojo dešimtmečio automobilių kultūros simbolis. Variklis su turbokompresoriumi priekyje, mygtukų pilnas 2+2 salonas viduryje ir varantys ratai gale – ko daugiau norėti? Na, nebent atsimerkiančių žibintų, kuriuos „Starion“ taip pat turėjo. Tik ką reiškia toks keistas modelio vardas? Negi buvo padaryta klaida?
Šis automobilis prototipo stadijos neperžengė, nes Group B klasė buvo panaikinta
Šis automobilis prototipo stadijos neperžengė, nes Group B klasė buvo panaikinta / Wikimedia nuotr.

Sugalvoti originalų automobilio pavadinimą nėra taip jau lengva. Gamintojai nori, kad modelio vardas būtų skambus, lengvai ištariamas, įsimintinas ir prasmingas. Jis turi atitikti automobilio charakterį. Geriausi vardai yra istoriniai, nes jie parodo, kad gamintojai nėra atitrūkę nuo savo praeities ir joje ieško stiprybės. Tačiau „Starion“ savo vardą gavo kiek kitaip.

„Mitsubishi Starion“ gamyba prasidėjo 1982 metais. Šis sportinis automobilis pasirodė tuomet, kai sportiški japoniški kupė buvo labai populiarūs – jis iš karto stojo į kovą su „Nissan 300ZX“ ir „Mazda RX7“. Po „Starion“ kapotu riaumojo 2,0 arba 2,6 litrų keturių cilindrų variklis, įprastai montuojamas su turbina. Įvairios „Starion“ versijos išvystė po 150–197 ag (112–147 kW). Tai nebuvo labai galingas automobilis, tačiau jis svėrė tik 1,3 tonas ir buvo varomas galiniais ratais. Smagesnė buvo 5 laipsnių mechaninė transmisija, bet buvo siūloma ir 4 laipsnių automatinė pavarų dėžė.

Wikimedia nuotr./Prižiūrėtas „Mitsubishi Starion“ ir šiandien traukia dėmesį
Wikimedia nuotr./Prižiūrėtas „Mitsubishi Starion“ ir šiandien traukia dėmesį

„Starion“ buvo išties nuostabus automobilis. Kampuotas, su atsimerkiančiais žibintais ir unikaliu statramsčių dizainu jis buvo lengvai pastebimas ir įsimintinas. Salonas, kuris, aišku, šiandien atrodo pasenęs, džiugino krūva mygtukų ir dar daugiau kampų. „Starion“ buvo pats devintasis dešimtmetis ir šiandien, beje, yra neblogas projektinis automobilis arba priedas kolekcijai.

Bet sugrįžkime prie šio modelio vardo. Tuo metu Mitsubishi savo modelius vadino su arkliais susijusiais vardais – tai turėjo simbolizuoti veržlumą ir jėgą. Štai garsusis „Colt“ nebuvo pavadintas ginklų gamintojo vardu. Angliškas žodis colt nurodo jauną vyriškos lyties kumeliuką – supraskite, eržiliuką. „Mitsubishi Eclipse“ savo vardą pasiskolino iš legendinio 18-ojo amžiaus grynakraujo lenktyninio žirgo, kuris laimėjo visas savo lenktynes. „Starion“ vardas taip pat yra susijęs su arkliais ir egzistuoja dvi versijos, kaip.

Pirmoji versija, kurią pakartojo ir garsusis automobilių pasaulio žurnalistas Jeremy Clarksonas, yra susijusi su japonišku akcentu. Japonams sunku ištarti raidę L – tokio garso japonų kalboje tiesiog nėra. Taigi, sklando gandai, kad „Mitsubishi“ savo automobilį norėjo pavadinti žodžiu „Stallion“, reiškiančiu eržilą. Tačiau tuomet telefoninių pokalbių metu dėl to japoniško akcento modelio vardas po truputį pasikeitė į „Starion“. Ši nepatvirtinta teorija teigia, kad tuomet „Mitsubishi“ tiesiog liko prie tokio neįprasto vardo – jis pasirodė esąs dar skambesnis nei „Stallion“. Juolab, kad patiems japonams jį ištarti buvo lengviau.

Tačiau oficiali „Mitsubishi Starion“ vardo istorija yra kitokia. Gamintojas teigia, kad Starion – tai Star of Arion (Ariono žvaigždė) trumpinys. Graikų mitologijoje buvo toks nemirtingas kalbantis žirgas Arionas. Tai buvo ypatingas dievų išveistas gyvūnas, ant kurio sėsti galėjo tikrai ne bet kas. Taigi, „Mitsubishi“ pasirinko tokį mitinį vardą, tačiau, matyt, tiesiog „Mitsubishi Arion“ neskambėjo, todėl buvo pasirinktas „Starion“ vardas.

Wikimedia nuotr./„Mitsubishi Starion“ vardą galėjo gauti ir dėl japonų akcento
Wikimedia nuotr./„Mitsubishi Starion“ vardą galėjo gauti ir dėl japonų akcento

„Starion 4WD“ – keturiais ratais varoma sportinė versija, kuri buvo kuriama raliui. Šis automobilis prototipo stadijos neperžengė, nes Group B klasė buvo panaikinta.

Gali būti, kad abi versijos yra bent iš dalies teisingos – kas dabar pasakys. Kitų markių Starion versijos buvo vadinamos Conquest – „Chrysler Conquest“, „Dodge Conquest“ ir „Plymouth Conquest“. Tačiau Starion vardas skamba žymiai geriau. Mitsubishi nutraukė „Starion “ gamybą dar 1989 metais. Taigi, net paskutiniams pagamintiems „Starion“ šiemet sukanka 30 metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų