Pripažinkite, juk dažna situacija, kad šeimos nariai naudojasi ne vienu, o keliais automobiliais. Tarkime, japonišku ir vokišku. Ar prancūzišku. Todėl, persėdus į kitą šeimos automobilį, kartais prireikia laiko prisiminti, kaip įsijungia šviesos ar valytuvai.
O ką jau kalbėti apie tokius atvejus kai, įvažiavęs į degalinę, stveriatės už galvos: o kurioje pusėje degalų bakas, iš kurios pusės privažiuoti prie degalų pompos?
Bepigu būdavo senų automobilių savininkams, kurių degalų užpylimo anga slėpdavosi ties galiniu registracijos numeriu. Tokiu atveju jokio skirtumo, iš kurios pusės privažiuoti.
Tačiau XXI a. gamintojai elgiasi kaip išmano. Tarkime, „Volvo“, „Škoda“, „Volkswagen“, „Porsche“ bakas – dešinėje pusėje.
O japonai bakus montuoja dažniausiai kairėje: „Honda“, „Toyota“, „Suzuki“. Bet „Subaru“ mąsto kaip vokiečiai – bakas dešinėje. Kodėl susiklostė tokios tradicijos – šiek tiek vėliau. Dabar – apie strėlytę ar rodyklę jūsų prietaisų skydelyje.
Kai kuriuose modeliuose jos nėra – gal gamintojai šiais laikais taupo ir dažams. Tačiau bent jau nebiudžetiniai modeliai tokį žymėjimą turi. Maža rodyklė prietaisų skydelyje parodo, kurioje pusėje yra degalų bakas. Kad degalinėje nereikėtų ieškoti išlipus. Pavyzdžiui, dažniausiai japoniškuose automobiliuose, kairėje:
Arba, dažniausiai vokiškuose, dešinėje:
Iš kur tokia įvairovė? Juk, atrodytų, būtų daug paprasčiau, jei visi gamintojai automobiliuose, skirtuose Europos rinkai (atmetus Jungtinę karalystę, be abejo), bakus montuotų vienoje pusėje.
Lemia saugumo reikalavimai
Na štai, atsakymą jau pasufleravome. Jei eismas organizuojamas nevienodai, tai ir bakai montuojami skirtingai. Viską lemia saugumo reikalavimai.
Bakų automobilio gale neliko, nes jie turi būti montuojami ten, kur juos sunkiausiai pasieks smūgio banga avarijos atveju.
O pusė pasirenkama taip pat pagal saugumo logiką. Kairiavairiai automobiliai, jei jie sustotų šalikelėje, yra saugesni, kai turi baką dešinėje pusėje – prie jos vairuotojas prieina šalikele, o ne eismo juosta, kuria gali atlėkti kitas automobilis.
TAIP PAT SKAITYKITE: Kodėl ne visų „Volkswagen“ degalų bakai yra toje pačioje pusėje, kodėl daromos išimtys