Ką rinksis lietuviai: naują „Subaru Impreza“ ar atnaujintą „Outback“?

Ar žinojote, kad „Subaru“ parduoda daugiausiai keturiais ratais varomų automobilių pasaulyje? O ar žinojote, kad Baltijos šalims priklauso didžiausia pasaulyje „Subaru“ rinkos dalis?
„Subaru Impreza“ ir „Subaru Outback“ bandymai Švedijoje
„Subaru Impreza“ ir „Subaru Outback“ bandymai Švedijoje / Vytauto Pilkausko nuotr.

Nuo 2007 iki 2009 metų pagal pardavimus lydere buvo Lietuva, o po to iki dabar stiprius pirkimus demonstravo ir demonstruoja estai. Štai 2018 metų sausio mėnesį Estijoje „Subaru“ rinkos dalis buvo didžiausia visame pasaulyje – sudarė 5 procentus.

Kodėl Baltijos šalių gyventojai taip mėgsta „Subaru“? Turbūt dėl to, kad tai praktiški, geru pravažumu pasižymintys automobiliai, kurie puikiai tinka mūsų klimato suformuojamoms eismo sąlygoms, o taip pat tai aktyvų laisvalaikį mėgstančių žmonių pasirenkamas automobilis, su kuriuo be problemų galima nusukti ir nuo asfalto, į sunkiau pravažiuojamus ruožus.

Štai neseniai pasirodęs antros kartos „Subaru XV“ modelis puikiai tinka patiems įvairiausiems nuotykiams. Bet šįkart tai ne pagrindinė žinia iš „Subaru“ stovyklos.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Subaru Impreza“ ir „Subaru Outback“ bandymai Švedijoje
Vytauto Pilkausko nuotr./„Subaru Impreza“ ir „Subaru Outback“ bandymai Švedijoje

Dvi naujienos

Japonijos automobilių gamintojas „Subaru“ Baltijos šalių žurnalistams Švedijoje, Malmės mieste, pristatė kitas dvi naujienas: penktos kartos „Impreza“ hečbeką ir penktos kartos atnaujintą „Outback“.

„Outback“ kaip „Outback“ – viskas su juo aišku, tačiau „Impreza“ ir vėl neprimena tos legendinės „Imprezos“ charakterio, dėl kurio alpo daugybė šios markės fanų. Žinoma, su pačiu automobiliu viskas gerai – rieda jis maloniai, o sėdint viduje jo nesumaišysi su jokia kita marke.

Nauja, hečbeko kėbulą turinti „Impreza“ sukurta ant naujosios „Subaru Global“ platformos, kuri buvo panaudota ir antros kartos „XV“ modeliui.

Beje, žvelgiant į šalia stovinčius „XV“ ir „Impreza“, atrodo, kad vizualiai juos skiria tik prošvaisa. Automobilių kėbulai yra bene identiški.

Lyginant su pirmtaku, naujasis „Impreza“ hečbekas yra 45 mm (4460 mm) ilgesnis, 35 mm platesnis (1775 mm) ir 10 mm žemesnis (1480 mm). Jo ratų bazė sudaro 2670 mm (+25 mm), o tai leido gauti papildomos erdvės sėdintiems gale. Be to, išaugo erdvė ne tik kojoms, bet ir keleivių galvoms. Dabar čia patogiau jausis ir aukštesni žmonės. Gale sėdintiems vietos tikrai daug. Į ploti išaugęs automobilis suteikė daugiau vietos pečiams bei tarpui tarp priekinių sėdynių. Taigi, penktos kartos „Impreza“ tapo erdvesnė.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Subaru Impreza“ ir „Subaru Outback“ bandymai Švedijoje
Vytauto Pilkausko nuotr./„Subaru Impreza“ ir „Subaru Outback“ bandymai Švedijoje

Erdvė šiek tiek išaugo ir bagažo skyriuje – čia telpa 385 litrai krovinių arba 5 litrais daugiau nei ketvirtos kartos „Imprezoje“.

Naujas automobilis siūlomas su dvejais varikliais, kurių generuojamą galią į visus keturis, nuolat varomus ratus paskirsto nauja, 7 pakopų „Lineartronic“ transmisija, sverianti 7,8 kg mažiau.

1,6 litro, 4 cilindrų variklis turi 114 AG ir 150 Nm, o 2,0 litrų, 4 cilindrų jėgainė – 156 AG ir 196 Nm. Abu šie varikliai yra 12 kg lengvesni.

Trūksta išskirtinių emocijų

Testų Švedijoje metu teko išmėginti „Impreza“ versiją su galingesniuoju varikliu, kuris pasirodė kiek vangokas, nors ant popieriaus jo pagreitis iki 100 km/h „palenda“ po dešimt sekundžių riba – 9,8 sek.

Variklio ir „Lineartronic“ transmisijos darbas neleidžia pajusti dinamiškumo, aštrumo, „Impreziškos“ energijos, o to juk ir norėtųsi iš šio modelio. Tačiau žinant transmisijos veikimo subtilybes ir akceleratoriaus pedalą dozuojant palaipsniui, labai greitai galima su ja susidraugauti ir atrasti „Impreza“ visiškai kitame amplua. Tuomet automobilis važiuoja sklandžiai, o visus priekaištus galima tiesiog pamiršti. Bet... jie akimirksniu į mintis grįžta tuomet, kai norisi akceleratorių spausti stipriau ir važiuoti agresyviau.

Važinėjant vingiuotais ir kalvotais švediškais keliais, „Impreza“ naudojo apie 7,6 litro benzino šimtui kilometrų kelio. Rezultatas neblogas, žinant, kad automobilis yra nuolat varomas keturiais ratais, o važiuojama buvo ir agresyviai, ir ramiai.

Kelyje automobilis elgiasi gerai, vairas su ratais sąveikauja tiksliai, į vairuotojo komandas reaguoja greitai. Vairuoti „Impreza“ vingiuotuose keliuose tikrai malonu. O jeigu šis automobilis turėtų dar ir šiek tiek ugnelės – būtų tobula.

Dabar gi jis nepateiks jokių siurprizų – nei teigiamų, nei neigiamų. Išskirtinių emocijų „Impreza“ taip pat negeneruoja.

Balsai – „Outback“ naudai

Norintiems jų daugiau, verta būtų rinktis atnaujintąjį „Outback“, kuris yra dar ir praktiškesnis, bet tuo pačiu ir brangesnis. Jis turi smagesnį variklį bei leis patirti daugiau nuotykių, leidžiantis į juos sunkiau pravažiuojamais keliais.

Klausimas jums: jeigu pasaulyje egzistuotų tik du automobiliai: šis „Impreza“ ir šis „Outback“, kurį pasirinktumėte ir kodėl?

Tikėtina, kad atsakymai pasiskirstė „Outback“ naudai. Būtent šis automobilis ir yra itin populiarus Lietuvoje. Žmonės mėgsta tiek naudotus, tiek naujus „Outback“.

Kaip įprasta atnaujintiems automobiliams – penktos kartos modeliui kosmetiškai buvo atnaujintos priekinė ir galinė kėbulo dalys, atsirado naujo dizaino ratlankiai. Automobilis taip pat gavo Bi-LED priekinius žibintus, reaguojančius į vairo pasukimą, juostos sekimo asistentą, naują multimedijos sistemą, atsinaujinusį interjerą, dvi naujas kameras, fiksuojančias vaizdą automobilio šonuose, bei atnaujintą variklį ir greičių dėžę. Taip pat, kaip ir „Impreza“ modelyje, jame gausu ir įvairių pagalbinių sistemų, kurios leidžia „Subaru“ markės automobiliams itin saugiems.

Kaip ir „Impreza“, taip ir „Outback“ turi 7 pakopų variatorių. 2,5 litro, 4 cilindrų benzininio variklio galia išaugo 2 AG ir dabar siekia 175 AG. Sukimo momentas – 235 Nm. Atnaujinta transmisija automobiliui garantuoja mažesnes degalų sąnaudas.

Smagiausia, kad atnaujinusiam modeliui gamintojas nepadidino kainos, kuri Lietuvoje prasideda nuo 30 990 eurų.

Penktos kartos „Subaru Impreza“ hečbekas kainuoja mažiau – nuo 19 990 eurų, tačiau žinant, kad antros kartos „XV“ kaina prasideda nuo 22 990 eurų, tai būtų geresnis pasirinkimas.

Tikėtina, kad Lietuvoje nebus parduota itin daug naujųjų „Impreza“ hečbekų, tačiau „Outback“ toliau sėkmingai turėtų auginti šio gamintojo pardavimus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų