„Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) šiuo metu keleivius veža 649 transporto priemonėmis. Iš jų 397 autobusai ir 252 troleibusai.
Paskutinį kartą 2018 metais VVT įsigijo 41 troleibusą „Solaris“. Bendrovė vis dar eksploatuoja 160 „Škoda 14TR“ markės troleibusų, kurių amžiaus vidurkis – 31 metai. Bendras visų troleibusų amžiaus vidurkis siekia apie 23 metus. Po planuojamo troleibusų parko atnaujinimo troleibusų vidutinis amžius sieks apie 2 metus.
Kada Vilniuje neliks senųjų troleibusų
Be jokios abejonės, važiuoti į darbą erdviu, švariu kondicionuojamu troleibusu gerokai maloniau, nei kratytis „senoliu“. O kur dar saugumo problemos, kai, esant drėgnam orui, keleivius švelniai kresteli elektra.
Praėjusią savaitę surengtoje spaudos konferencijoje Vilniaus meras R.Šimašius ir „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) direktorius Darius Aleknavičius pranešė, kad Vilniaus miesto taryba leido pasirašyti paskolos sutartį dėl naujų autonominės ridos troleibusų.
Iš viso – 159 nauji troleibusai
Tai reiškia, kad pradedamas pirmasis pirkimo etapas, kai bus įsigytas 91 dviašis troleibusas. Dar praėjusiais metais Vilniaus miesto savivaldybė pritarė projektui įsigyti iš viso 159 autonominės ridos troleibusus už 92,4 mln. eurų.
Pirmieji nauji troleibusai Vilnių pasieks 2024 metų vasarą. Pristatymas vyks partijomis po 20, 35 ir 36 troleibusus, o visos transporto priemonės bus pristatytos 2025 metų pirmąjį ketvirtį. Pirkimo laimėtojas bus nustatytas balandžio 19–20 dienomis.
Pasiūlymus pateikė 2 gamintojai – čekai pasiūlė „Škoda“ troleibusus, lenkai – „Solaris“. Iki pirkimo paskelbimo rinkos konsultacijose bendrovė aktyviai kvietė dalyvauti konkurse ir kitus potencialius troleibusų gamintojus – „Vanhool“, „Hess“, „Iveco“, „Dancer“, „Yutong“, „Sor“ ir kt.
Pasak VVT vadovo Dariaus Aleknavičiaus, bendrovė eksploatuojamų senųjų „Škoda 14TR“ markės troleibusų atsisakys 2024–2025 metais. Tuo metu bus pradėtas antrasis troleibusų parko atnaujinimo etapas, kai jį papildys 68 triašiai troleibusai.