Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaip ant delno: iš ko susideda aukcionuose perkamo automobilio kaina?

Jei perkame automobilį aukciono būdu ir nusprendėme sutaupyti 10-12 procentų nuo galimo prekeivio, panagrinėkime, kas sudaro visą automobilio kainą? Tai padaryti nebus sunku, nes Exleasingcar.com svetainėje visi skaičiai – kaip ant delno. Sužinokite, kiek kainuoja automobilis nuo stovėjimo aikštelės kitame Europos gale iki jūsų kiemo.
Automobilis
Automobilis / 123RF.com nuotr.

Jau rašėme apie puikią galimybę privatiems asmenims įsigyti patikimą automobilį aukciono būdu. Aptarėme, kad tiesiai iš lizingo bendrovių perkami 1-5 metų amžiaus automobiliai paprastai būna tvarkingai prižiūrėti autoservisuose, rida tikra, o trūkumai nepaslėpti.

Čia viskas aišku ir skaidru. Net pinigai, kuriuos planuojate skirti automobiliui iš anksto žinomi. Šįkart pabandysime užsukti į pačią Exleasingcar.com svetainę apžiūrėti automobilių ir išnagrinėti, kas sudaro tikrąją automobilio kainą.

Rinka viską sutvarko

Puslapyje galima prisiregistruoti ir stebėtoju, ne tik pilnaverčiu aukciono dalyviu. Stebėtojai jų patogumui mato visus automobilius ir visas jų kainas jau su įskaičiuotais PVM ar kitais mokesčiais.

Pačiame puslapio viršuje dažniausiai galima pamatyti keturženklį skaičių. Tądien švietė 4043. Būtent tiek automobilių šią dieną parduodama. Aukciono naujiena – maržiniai automobiliai – lizingo bendrovės parduodami fiziniam asmeniui priklausę automobiliai. Tai greičiausiai bus kiek senesni modeliai, už kuriuos jau nereikės mokėti PVM mokesčio. Šie automobiliai parduodami lygiai tokiu pat aukciono būdu, tačiau greičiausiai bus pigesni.

Kiekvienas automobilis, parduodamas per Exleasingcar.com, būna kruopščiai patikrinamas jau Lietuvoje.

Žvelgiame į kitus polizinginius automobilius. Akys užkliūva už penkerių metų amžiaus nedidelio „Hyundai i-20“. Pabandykime išnagrinėti jo kainą kaip pavyzdį. Prie šio skelbimo yra nurodoma minimali šio automobilio kaina. Pardavėjas taip daro, kai nori greičiau parduoti automobilį ir atsijoti smalsuolius be motyvacijos. Dažniausiai minimali kaina išvis nenurodoma.

Jei jus tokia kaina tenkina, tokiu atveju galima spausti mygtuką „pirkti dabar“. Neprireiks porą dienų tupėti aukcione. Būtent tiek automobiliai čia užsistovi. Šįkart mažai tikėtina, kad mygtuką kažkas paspaus, nes pardavėjas nori mažiausiai 7300 eurų. Pridėkime visas kitas išlaidas – 1496.77. Bendra suma šiek tiek didoka. Sulyginimui galima panaršyti įvairias lietuviškas ir užsienietiškas automobilių skelbimų svetaines. Nuo siūlomos kainos reikėtų numesti 10-12 procentų, kurie įprastai atitektų prekeiviui. Jei kaina skelbimuose gerokai mažesnė, vadinasi aukcione greičiausiai permokėsime. O dar greičiau – niekas nepirks.

„Aukcione pasitaiko įvairiausių atvejų. Kažkas nori per daug, kažkas siūlo per mažai. Vieni išlošia, kiti pralošia. Tačiau ilgainiui rinka viską sustato į vietas. Gali būti, kad šio automobilio niekas nepaims, o pardavėjas bus priverstas sumažinti kainą. Toks automobilis dažnai pakartotinai keliauja į aukcioną, kol galiausiai randamas pirkėją ir pardavėją tenkinantis pasiūlymas“, – paaiškina Exleasingcar.com pardavimų vadovas Aivaras Jakulevičius.

Asmeninio albumo nuotr./Aivaras Jakulevičius
Asmeninio albumo nuotr./Aivaras Jakulevičius

Skaičiai – kaip ant delno

Taigi, skaičiuojame. Jau aišku, kiek už automobilį nori pirkėjas. O kas sudaro minėtą 1496.77 euro? Dedame. Tiekėjo šalies mokestis – 121 euras. Exleasingcar.com operatoriaus mokestis – 482.79. Tai jų uždarbis už parduodamą automobilį. Ši suma mažai kinta. Jei automobilis pigesnis nei 5000 eurų, tuomet mokestis siekia 399 eurus. Jei brangesnis nei 10 tūkst. eurų – 5 proc. automobilio vertės.

107.69 – aukciono mokestis. Tai fiksuota suma už aukcionų platformos palaikymą. 544.50 – automobilio pristatymas nuo jo buvimo vietos iki Marijampolės. Ši sumos dalis ryškiausiai kinta bendroje sumoje. Pigiausia automobilius gabenti iš Belgijos, Vokietijos, Nyderlandų. Čia veikia daug vežėjų, didelė konkurencija.

Tarkime, iš Paryžiaus pargabenti automobilį galima už 410 eurų, o iš Tulūzos – jau 630. Už papildomą šimtą eurų automobilis atsidurs bet kuriame Lietuvos kampe – jūsų kieme.

240.79 – automobilio dokumentų parengimas, kurį sudaro automobilio patikrinimas servise ir kompiuterinė diagnostika, Techninė apžiūra, automobilio registracija Regitroje ir civilinis draudimas. Dar viena fiksuota dedamoji sumos dalis. Galime apibendrinti, kad prie standartinio lengvojo automobilio sumos visi minėti mokesčiai gali sudaryti nuo nuo 1100 iki 1700 eurų.

Jei jums atrodo, kad aukcione pasiūlyta kaina yra gerokai per didelė, dar nereiškia, jog taip atrodys kitų šalių gyventojams. Pas mus „Fiat“ markės automobiliai nėra labai populiarūs, o štai italai savo gaminius itin mėgsta ir drožia iki galo.

Aklai vištai grūdas – tikrai pasitaiko ir tokių atvejų. Vienas naujausių šių dienų atvejų – Lietuvos pirkėjas sėkmingai įsigijo „Opel Insignia“. 2016 metais registruotas automobilis su 240 tūkst. kilometrų rida pirkėjo kieme atsidūrė už 5800 be PVM. Skelbimuose net prastesnis variantas kainuoja mažiausiai 6500 be PVM, o atitinkantis vertę gerokai viršija 7000 eurų sumą be PVM. „Panašu, kad pirkėjui iš Lietuvos pasisekė, o pardavėjas norėjo kuo greičiau parduoti automobilį. Mūsų misija skaidrinti šį verslą. Niekada nekoreguojame sąskaitų – nemažiname kainų dirbtinai, kad išvengtume mokesčių. Visi privatiems pirkėjams parduodami automobiliai gauna garantiją varikliui ir pavarų dėžei“, – komentavo A.Jakulevičius.

Tendencijos

Pastaruoju metu netrūksta diskusijų, kad dėvėti automobiliai brangsta. A.Jakulevičius teigia, kad tokius gandus galima vertinti dvejopai: "Tai teisybė ir ne visai. Priklauso nuo rinkos. Olandijos, Belgijos ir Vokietijos rinkose pasiūla yra atsigavusi, nors ir buvo susitraukusi. Protestantiškose valstybėse kainos nustojo augti, bet ir nekrenta, nes išlieka paklausa.

Italijoje, Prancūzijoje ir kitose viruso smarkiai paveiktose šalyse gerokai kritusi paklausa. Dėl to kainos yra kiek kritusios, nes čia priešingai – pasiūla grįžusi į priepandeminį laikotarpį. Taip pat reikėtų pažymėti, kad kainų kilimas ar kritimas nėra drastiškas ir svyruoja dešimties procentų ribose.”

Yra ir kitų aspektų, kurie gali šiek tiek keisti automobilio kainą. Pašnekovas priminė, kad dabar ketverių metų automobilis po mėnesio jau bus traktuojamas kaip penkerių ir jo kaina turėtų kristi. Per mėnesį automobilyje iš esmės niekas nesikeičia, tačiau papildomi metai labai veikia pirkėjų psichologiją.

Belieka priminti, kad kiekvienas, norintis įsigyti polizinginį automobilį, gali tai padaryti internetinėje platformoje Exleasingcar.com. Tai tarsi vartai tarp didžiulių Europos polizinginių automobilių aukcionų ir kiekvieno mūsų. Jei norime įsigyti naudota automobilį su realia rida, nepaslėptais trūkumais ir aiškia serviso istorija – tai puiki galimybė, bet ne loterija.

Kiekvienas automobilis, parduodamas per šiuos internetinius vartus, būna kruopščiai patikrinamas jau Lietuvoje.

Ši platforma Lietuvoje veikia jau 11 metų, tačiau tik dabar sudarė galimybes aukciono būdu įsigyti automobilius privatiems klientams. Anksčiau tokią galimybę turėdavo tik automobilių prekeiviai.

Privačių pirkėjų nupirktiems automobiliams suteikiama 6 mėn./6000 km garantija varikliui ir greičių dėžei. Dažniausiai tai automobiliai iš Vokietijos, Belgijos, Olandijos, Prancūzijos lizingo bendrovių. Kasdien aukcione Exleasingcar.com būna 3000-5000 automobilių. Pirkėjams pateikiami visi mokesčiai, todėl iš karto aiški galutinė suma. Visas automobilio pirkimo procesas nuo pasiūlymo pateikimo iki automobilio raktelių įteikimo – iš vienų rankų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs