Nuo ko prasideda kiekvienas vairuotojo rytas? Ogi nuo bandymo užvesti automobilį. Jei tas bandymas nesėkmingas, nuotaika sugadinta visai dienai. Ir dar planai ima griūti.
„Euromaster“ servisų tinklui priklausančių dirbtuvių „Lymbaras“, Alytuje veikiančių jau 26 metus, direktorius Mindaugas Lyčius yra labai patyręs šioje srityje . Automobilių remonto srityje jis darbuojasi jau 34 metus, aštuonerius iš jų patirtį kaupė autosporte: tais laikais ralis buvo neatsiejamas nuo automobilių remonto, lenktynininkai turėdavo išmanyti technikos subtilybes.
Taigi Mindaugas turi auksinę taisyklę: gerai akumuliatorių baterijai, stabdžių trinkelėms ir patikimoms padangoms taupyti nevalia, nes nuo šių komponentų labiausiai priklauso, ar iš taško A pasieksite tašką B. Bet apie viską iš eilės.
Ką vairuotojas gali padaryti pats
„Šiuolaikiniai automobiliai sudėtingi, tačiau ir išmanūs mechanizmai. Taigi vairuotojas pats, vos užmetęs akį, gali nustatyti kai kurių sistemų būklę.
Tarkime, patikrinti, ar gerai valo stiklo valytuvai, ar bakelyje pakeistas langų skystis neužšąlančiu esant neigiamai temperatūrai, ar dega visi žibintai – juokų darbas. Tam nereikia važiuoti į servisą, – vardija „Euromaster“ ekspertas Mindaugas Lyčius. – Geriau šias smulkias problemas išspręsti dabar, kol nereikia klampoti per sniegą“.
„Euromaster“ serviso „Lymbaras“ vadovo teigimu, apie daugelį gresiančių problemų vairuotoją gali informuoti prietaisų skydelyje užsidegančios lemputės ar informaciniai pranešimai. Taigi, jei gavote pranešimą, kad netrukus reikės keisti variklio alyvą, nelaukite tų papildomų kelių šimtų kilometrų – spalis ir lapkritis yra geriausi mėnesiai nudžiuginti variklį pakeičiant alyvą, papildant aušinimo skysčiu ar net atliekant jo patikrą, kad žiemą neužšaltų.
Teoriškai aušinimo skystis gali tarnauti iki ketverių metų. Tačiau Lietuva – nuolat kintančio klimato šalis. Temperatūros svyravimo amplitudė žiemą čia gali būti ir 30 laipsnių, o per visus metus viršija 60 laipsnių. Tokie išbandymai mažina aušinimo skysčio efektyvumą. Todėl prieš žiemą varikliui reikia skirti ypatingą dėmesį.
Pats paprasčiausias „Euromaster“ eksperto Mindaugo Lyčiaus patarimas: vėsų rytą, prieš užvesdami automobilį, pasižiūrėkite: gal kažkur varva skysčiai? Juk, pažemėjus oro temperatūrai, guminės detalės traukiasi. Dėl to gali nukentėti ne tik stabdžių, bet ir aušinimo sistema.
„Žinoma, apie kritiškai žemą alyvos lygį ar susidėvėjusias stabdžių trinkeles vairuotoją dažnai informuoja ir automobilio kompiuteris. Tačiau labiau patyrę vairuotojai žino, kad kilometražas, kurį nuvažiavus būtina keisti alyvą, užrašytas ant lipduko, priklijuoto variklio skyriuje arba ant statramsčio prie durelių. O apie stabdžių būklę gali spręsti pagal garsą ir jų efektyvumą. Be to, labai gera proga patikrinti stabdžių būklę keičiant ratus“, – pasakoja M.Lyčius.
Akumuliatorių baterija – automobilio širdis
Akumuliatorių baterijos talpos sumažėjimas ar „pavargęs“ generatorius vasarą gal ir nebuvo didelė problema, bet žiemą gali virsti dideliais kelionės trikdžiais. Jei prietaisų skydelyje užsidegė lemputė su „pliuso ir minuso“ ženklu, skubiai važiuokite į dirbtuves. Gal tai tik generatoriaus šepetėliai, o gal ir visą bateriją teks keisti prieš žiemą .
Laiku išsprendę šias problemas nesigailėsite, automobilis šaltomis žiemos dienomis atsidėkos su kaupu.
Įdomu tai, kad ir „Euromaster“ meistrai, kurių kvalifikacija aukščiausio lygio, net ir keisdami ratus atlieka smulkią automobilio apžiūrą. Tai vadinamasis „Master Check“ – procesas, kurio metu meistrai į specialią automobilio anketą surašo pastebėtus smulkius trūkumus.
Tam, kad vairuotojas žinotų ir ateityje atkreiptų dėmesį ne tik į padangų būklę bet ir, tarkime, į valytuvus ar amortizatorių apsaugas, stabdžių trinkeles, „Euromaster“ teikia nemokamą informacinę paslaugą.
Padangos – pagrindinis saugumo komponentas žiemą
„Blogomis padangomis žiemą saugiai negali važiuoti net ir pats geriausias vairuotojas. „Euromaster“ atstovauja „Michelin“ koncernui, bet mes prekiaujame visų didžiųjų Europos gamintojų padangomis. Visos jos – kokybiškos ir sertifikuotos. Galime kiekvienam vairuotojui parinkti tinkamiausias pagal poreikius, važiavimo stilių, automobilio klasę ir norimą pinigų sumą padangas.
Jau geriau naujos, kad ir vidutinės klasės padangos nei sudilusios iki minimalaus leistino protektoriaus gylio (žieminėms padangoms – 3 mm) net ir pačios brangiausios“, – aiškina M.Lyčius.
„Euromaster“ gali pasiūlyti ir universalias abiem sezonams tinkančias „Michelin CrossClimate“, ir aukščiausios klasės žiemines „Michelin Alpin 6“ padangas.
Važinėjantiems mažesniais greičiais, „Euromaster“ meistrai parinktų vidutinės ir ekonominės klasių „Michelin“ koncerno gaminius. Jie – tokie pat kokybiški, sertifikuoti, tik šiek tiek už mažesnę kainą. Tai daugelio jau pamėgti prekiniai ženklai „Tigar“, „Kormoran“ ir kt.
Bet svarbiausia, kad „Euromaster“ servisuose (jų tinklas apima visą Lietuvą) veikia „Padangų viešbutis“.
Padangas reikia saugoti kaip obuolius
Kaip sako Marijampolėje veikiančio „Euromaster“ tinklui priklausančio „Ratainės“ serviso vadovas Algirdas Bubnys, padangas žiemą derėtų saugoti kaip obuolius.
Reikia vengti tiesioginių saulės spindulių, laikyti teigiamoje temperatūroje tvarkingai sudėtas. Nes padangos mišinys „turi atmintį“: jei bet kaip sumesi į krūvą kur nors balkone, vėliau subalansuoti tokį ratą bus labai sunku. Net ir pačiomis moderniausiomis lazerinėmis staklėmis, kurias turi įsigiję daugelis Lietuvoje veikiančių „Euromaster“ padangų servisų.
Todėl „Padangų viešbučio“ paslauga populiarėja visoje Europoje. Tai labai patogu ir padeda sutaupyti laiko. Vairuotojas užsiregistruoja „Euromaster“ servise, ir viskas. Serviso darbuotojai pasirūpina, kad viešbutyje saugotos padangos būtų atgabentos būtent tą dieną, kai atvyks automobilis. Arba, jei reikia naujų ratų, pasiūlo geriausią variantą čia pat, dirbtuvėse.