Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaip dizaineris Tomas Jankauskas atsuko nugarą „Ferrari“, „Porsche“ ir pasirinko „Toyota“

Automobilių dizainerio Tomo Jankausko vardą Lietuvoje žino, matyt, didžioji dalis šalies benzingalvių. Jo kurtų automobilių Lietuvoje – pilnos gatvės. Mat T. Jankauskas buvo tas žmogus, kuris sukūrė ir dabar bene populiariausią „Toyota“ modelį RAV4, ir naujausią jo versiją, dar tik pasirodysiančią gatvėse.
Tomas Jankauskas
Tomas Jankauskas / Asmeninio archyvo nuotr.

Automobiliams dedikuotoje tinklalaidėje „Overdraivas“ dizaineris ne tik papasakojo, kokio ilgio kelią teko nueiti norint patekti į „Toyota“ koncerną, bet ir prisipažino, kad visiškai nesibaimina dėl to, kad dirbtinis intelektas gali pavogti iš jo darbą.

Visiškai neseniai T. Jankauskas namus Japonijoje iškeitė vėl į Europą: su visa šeima grįžo į „Toyota“ koncerno padalinį Švedijoje. Čia toliau sėkmingai darbuojasi kurdamas naujus bene didžiausio pasaulyje automobilių gamintojo modelius. „Overdraivo“ tinklalaidėje jis pasakojo, kad dirbti teko ne vienoje šalyje ir su ne vienu projektu, tačiau ilgalaikis jo tikslas visuomet buvo ne kas kita, o „Toyota“ koncernas.

Nuėjo ilgą kelią

Pasakodamas apie savo karjerą, T. Jankauskas neslėpė – teko mokytis įvairiose šalyse. Pirmoji stotelė buvo Italija, Turinas. Ten jis studijavo mokykloje, kurios pagrindiniai tuomečiai rėmėjai buvo „Ferrari“, „Pininfarina“, „Bertone“ ir kiti.

„Mano tuometis mokslų vadovas net norėjo išmesti mane iš klasės, nes mūsų skoniai labai skyrėsi. Aš tuo metu buvau įnikęs į „tiuningą“, JDM (japoniškų automobilių – aut. Pastaba) kultūrą“, – pasakojo T. Jankauskas.

Pasak jo, Italijoje dėstytojai tikėjosi, jog jis pirmiausia mokysis klasikos, o tada leisis į nišas, bet, pasakojo tinklalaidėje „Overdraivas“ T. Jankauskas, klasika tuomet jam nė kiek nerūpėjo.

„Klasiką tu pradedi vertinti kiek vėliau, sulaukęs 30-ies, o tada, kai tu esi jaunas, norisi greičio, riaumojimo, kitko“, – pridūrė pašnekovas.

Dar kita stotele lietuviui tapo Koventris Didžiojoje Britanijoje. Ir čia, sakė jis, pritapo kur kas labiau, mat britai gerokai pažangesni kai kalbama apie inovacijas ir technologijas.

Vienas iš dizaineriui įsiminusių epizodų buvo tai, kad dėstytojas jo vienam užsiėmimui paprašė surašyti, kaip Tomas save įsivaizduoja per ateinantį penkmetį. Automobilių dizaineris nustebo, tačiau atliko užduotį ir įvardino, kad arba studijuos magistro studijose, arba jau dirbs „Toyota“ koncerne.

Studijuodamas Koventryje vienai iš kūrybinių užduočių dizaineris pasirinko sukurti koncepcinį „Toyota“ modelį. Pastarasis buvo išpublikuotas ne viename leidinyje, taip pat gerai įvertintas mokymo įstaigoje. Bet, kaip prisipažino T. Jankauskas, viltys, kad šitaip jį pastebės ir „Toyota“ koncernas, neišsipildė.

Susilažino ir gavo „Red Dot“

Po Didžiosios Britanijos dizaineris pasuko į Vokietiją ir ten nusprendė studijuoti magistrą, kur pagrindiniai dėstytojai buvo iš „Porsche“ ir „Mercedes-Benz“ koncernų. Čia bestudijuojant jam pavyko sukurti koncepcinį „Porsche“, kuriam teko prestižinis „Red Dot“ dizaino apdovanojimas.

„Mano vadovas norėjo neleisti man to daryti, nes, sakė, kiek studentai bandė padaryti „Porsche“ koncepcijų, tiek jos būdavo labai keistos ir ne itin vykusios. Aš jam pasakiau, kad galime lažintis, jog mano sukurta koncepcija bus geriausias kūrinys. Ir ką, lažybas laimėjau“, – juokėsi „Overdraivo“ svečias.

Lažybas pralaimėjęs dizaino studijos vadovas išpildė savo pažadą surengti kepsnių vakarėlį bei pavėžinti savo senu „Ferrari“ automobiliu.

Lemtingas konkursas

Prie „Toyota“ koncerno prisiartinti T. Jankauskui pavyko tada, kai Švedijoje įsikūręs „Toyota“ industrinis skyrius paskelbė konkursą, kuriame pakvietė sukurti transportą oro uostams.

„Man pasirodė įdomu, išsinagrinėjau viską ir sukūriau. O po poros mėnesių skambutis – esu laureatas. O iki tol aš bandžiau visais įmanomais kanalais aplikuoti į „Toyota“, bet tikrai labai sunku patekti į tokių gamintojų vidų“, – kalbėjo dizaineris, gavęs pakvietimą dirbti Švedijoje.

Jis juokėsi, kad dėstytojai pyko, supratę, kad vos gavęs pirmą darbo pasiūlymą dizaineris rengiasi jį priimti, bet T. Jankauskas tik gūžčiojo pečiais – jam tai buvo gyvenimo tikslas.

„Aišku, aš supratau, kad mane pakvietė „Toyota Industries“, o ne „Toyota Motor“, Nicos dizaino studija. Paradoksas tas, kad kiek vėliau gavau kvietimą ir į Nicą, bet įmonės vidinė kultūra neleidžia pervilioti specialistų. Tada susitikau su kaip tik į Švediją atskridusiais „Toyota“ dizaineriais iš Japonijos ir paklausiau jų, ką man daryti. Mane nuramino ir pasakė, kad geriau jau aš keliaučiau į Japoniją, kur pamatysiu, kas yra dizainas“, – kalbėjo T. Jankauskas.

Tiesa, galimybės iškeliauti į Japoniją dizaineris laukė net kelerius metus. Neslėpė, jog jaunam ambicingam dizaineriui laukti nebuvo lengva, bet tikslas pateisino priemones. Po maždaug penkerių metų darbo Švedijoje jis gavo šansą dirbti Japonijoje.

„Gavau šansą sukurti RAV4 atnaujintą versiją, amerikietišką „Toyota Venza“, „Toyota Highlander“, būsimą RAV4 modelį“, – vardino dizaineris.

Likti be darbo nebijo

Visas pasaulis dabar sujudęs dėl dirbtinio intelekto ir to, kad kūrybinių sferų darbuotojams ilgainiui nebeliks darbo vietų – viską perims išmanios sistemos. Tačiau T. Jankauskas ramus.

„Aš nemėgstu snausti, todėl jau seniai pradėjau žaisti su dirbtiniu intelektu, – prisipažino dizaineris, pasakęs, kad netgi savo darbe jau naudojo dirbtinio intelekto siūlomas galimybes. – Nes aš supratau, kad jeigu neprisitaikysime, tai dirbtinis intelektas perims tai, ką veikiame. Dabar mes, kaip sakau aš, esame piešiančios beždžionėlės. Ateina dizaino studijos vadas, pasako, ko jam reikia, o mes nupiešiam. Tai dirbtinis intelektas tą gali daryti. Todėl reikia prisitaikyti ir tapti savotiškais režisieriais.“

Pasak dizainerio, dirbtinis intelektas tėra įrankis ir blogose rankose jis, deja, nieko neduos, o patekęs į geras rankas gali atnešti daug naudos.

Kaip T. Jankauskas panaudojo dirbtinio intelekto galimybes, kuo ypatingas gyvenimas Japonijoje ir darbas didžiausiam pasaulio automobilių gamintojui, galite daugiau išgirsti „Overdraivo“ tinklalaidėje. „Overdraivo“ pasakojimų galite klausytis „YouTube“, „Spotify“ ir „Apple Podcasts“ platformose.

VIDEO: #013 Vaikų žaidimai ar verslo planas: kaip modeliukas už 2€ gali tapti tikru lobiu

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?