Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai?

Neseniai Lietuvoje demonstruotas „Jaguar XE SV Project 8“ – vienas iš viso labo trijų šimtų – užminė mįslę mažiau besidomintiems automobiliais: kas tai per modelis, kuo jis skiriasi nuo tradicinių sedanų, kodėl jų bus gaminama tiek nedaug ir ką reiškia tos SV raidės pavadinime? Kartais klausiamai žiūrima ir į kitus „Jaguar“ modelius, pažymėtus raidėmis SVR – „F-Type“ bei „F-Pace“.
Jaguar F-Pace SVR
Jaguar F-Pace SVR / Jaguar Land Rover nuotr.

Ypatingų automobilių padalinys

Atsakymai prasideda nuo raidžių, kuriomis užkoduojami specialiame „Jaguar“ techniniame centre Vorikšyre (Warwickshire), Anglijoje, įsikūrusio ypatingo įmonės padalinio „Special Vehicle Operations“ (SVO) kūriniai. Čia gimsta vienetiniai legendinės britų markės automobiliai, taip pat didžiausias galimybes turinčios tradicinių modelių versijos ar mažo tiražo unikalūs sportiniai bolidai.

Tradiciškai visi šie automobiliai pasižymi didžiausiais galios ir greičio parametrais, išskirtinėmis valdymo savybėmis bei plačiausiu technologijų pritaikymu. Pavyzdžiui, „Jaguar XE SV Project 8“ yra greičiausias serijinis kasdieniam eismui pritaikytas bendrovės automobilis, kurio legendinės „Nordschleife“ trasos, esančios Niurburge (Nürburg), Vokietijoje, įveikimo laiko kol kas dar nepagerino nė vienas vairuotojas, važiavęs serijinės gamybos ketverių durelių sedanu.

Visi trys šimtai šio modelio automobilių bus surinkti rankomis SVO bazėje. Lenktynininkas Karolis Raišys sako, kad limituoto tiražo dydis paprastai susijęs su poreikiu gauti Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) homologaciją, kuri suteiktų galimybę atitinkamu automobiliu važiuoti lenktynėse, ir siekiu sukurti visiškai ekskliuzyvinį modelį.

„Dažniausiai tokius modelius medžioja kolekcininkai. Gamintojui dėl mažo tiražo juos brangu gaminti, kartais gal net ir neapsimoka finansiškai, tačiau, kita vertus, taip sukuriamas didelis ekskliuzyvumas ir vienareikšmiškai gerinamas markės įvaizdis, didinamas jo reprezentatyvumas sportinių automobilių srityje“, – sako nuolatinis istorinių automobilių Monte Karlo ralio dalyvis, pernai jame triumfavęs savo klasėje su 1958 m. gamybos „Jaguar XK150“.

Tačiau ne vien gamintojo tikslai čia svarbūs. Pašnekovas priduria, kad daugiausia išlošia tokius šedevrus įsigyjantys pirkėjai, nes jie iš esmės „pasmerkti garantijai, kad ateityje toks automobilis smarkiai pabrangs“.

„Dažniausiai į tokius automobilius įdedama daugiau meilės, investuojama daugiau pinigų, įdiegiama daugiau moderniausių techninių sprendimų, ir visa tai atitenka pirkėjams. Todėl šie modeliai natūraliai masina kolekcininkus, bet perka tikrai ne vien jie“, – atskleidžia K. Raišys.

„Tai yra vadinamieji „performance“ automobiliai, kuriais galima važinėtis kasdien, galima dalyvauti įvairiose varžybose ir viską laimėti. Be to, jie tiesiog pasmerkti tapti „Future Classics“ (liet. ateities klasikos) automobiliais – tai būna aišku, vos jie išrieda iš fabriko. SVO padalinyje iš esmės tam automobiliai ir kuriami“, – sako K. Raišys.

Perka ne tik kolekcininkai

Anot lenktynininko, specialių padalinių kūrinius perka ir paprasti automobilių mėgėjai, ieškantys įdomesnio, dar geresnių charakteristikų, labiau išsiskiriančio modelio ir galintys leisti sau jį įsigyti. Minėtas „XE SV Project 8“ sportinis sedanas yra kolekcininkams ir išskirtiniams entuziastams skirtas ribotos serijos modelis, kurio 5 litrų darbinio tūrio V8 variklis su mechaniniu kompresoriumi pasiekia 600 AG ir 700 Nm, tačiau sportinę SVO dvasią galima pajusti ir kituose britiškuose automobiliuose.

SVO padalinio inžinierių rankose atsiduria ir „kasdieniai“ „Jaguar“ modeliai. Vienu naujausių tokio darbo pavyzdžių tapo „F-Type“.

Iš SVO dirbtuvių sportinės dvidurės kupė ar kabrioletai išrieda papildomai pažymėti SVR raidėmis, o vairuotojai gauna automobilius, su kuriais gali ne tik į kelionę išsiruošti, bet ir drąsiai rauti į lenktynių trasą ir mėginti įveikti savo greičiausią ratą. Šios serijos modelių tiražas nėra limituotas, tačiau jų savybės patobulintos iš peties.

Jau minėtas 5 litrų V8 variklis „F-Type SVR“ versijoje pasiekia papildomas 25 AG bei 20 Nm ir išvysto 575 AG galią bei 700 Nm sukimo momentą. SVO technikai taip pat perprogramavo 8 laipsnių automatinę pavarų dėžę ir pakoregavo visų varomųjų ratų pavarą taip, kad šiek tiek daugiau sukimo momento atitektų galinei ašiai.

Taip pat peržiūrėti pakabos veikimo algoritmai, įmontuoti nauji amortizatoriai ir stabilizatoriai, tik spyruoklių darbo eiga nekoreguota. SVR versijose sumontuoti kiek platesni, tačiau lengvesni 20 colių skersmens ratai, o suderintos elektrinio vairo stiprintuvo, traukos ir stabilumo kontrolės sistemos suteikia automobiliui daugiau „aštrumo“ pajudant.

Šiai automobilio versijai galima rinktis specialų aerodinaminį paketą su aktyviu galiniu oro aptaku, lygiu automobilio dugnu ir kitomis detalėmis, padidinančiomis prispaudžiamąją jėgą.

„F-Type SVR“ yra lengvesnė, greitesnė ir aštresnė „F-Type R“ versija. Mes paryškinome visas stipriąsias automobilio puses, tačiau išsaugojome jo tinkamumą naudoti kasdien“, – taip darbo esmę apibendrina SVO padalinio vadovas Markas Stantonas.

SVO padalinys į kelius jau išleido visureigio „Jaguar F-Pace SVR“ versiją, kuri Lietuvoje debiutuos dar šią vasarą. 550 AG bei 700 Nm pasiekiantis erdvus visureigis iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 4 sek. – jame, kaip ir „F-Type SVR“, sumontuotas 5 litrų V8 variklis su kompresoriumi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų