GAZAS.LT paruošė kelių patarimų rinkinį, kaip reikėtų elgtis esant šlapiai kelio dangai. Tiek prie teigiamos temperatūros, tiek prie neigiamos.
- Prieš pradėdami važiuoti, susireguliuokite salono šildymą – esant sudėtingoms vairavimo sąlygoms, turbūt mažiausiai norite sukioti temperatūros ratukus centrinėje konsolėje. Tai taip pat svarbu dėl langų rasojimo – langai gali „užsitraukti“ rūku per labai trumpą laiką, o to galima lengvai išvengti iš anksto sureguliavus šildymo padėtį.
- Nepamirškite, kad per lietų radikaliai keičiasi padangų, o tuo pačiu – ir automobilio – elgesys kelyje. Sustojimo laikas pailgėja kone dvigubai (nebekalbant apie lijundrą, kai kelio danga ne tik šlapia, bet vietomis dar ir padengta ledu).
- Staigus greitėjimas ar stabdymas esant šlapiai kelio dangai yra daug pavojingesnis negu asfaltui būnant sausam – atidžiai stebėkite priekyje važiuojančio manevrus. Ir laikykitės saugaus atstumo.
- Jeigu mėgstate naudotis pastovaus greičio palaikymo sistema (autopilotu), nerekomenduojama jos jungti lyjant – automobiliui patyrus akvaplaningą, kruizo kontrolė gali sukelti problemų.
- Automobilio trumposios šviesos – nors europiečiai jau įprato jas įjungti visur ir visada, vis dar pasitaiko išsiblaškėlių, kuriems yra vieni niekai pamiršti įjungti automobilio žibintus.
- Lenkdami per lietų užmiestyje, pastumkite valytuvų rankenėlę link greičiausios padėties – pasitaikius provėžoms ar didesnėms baloms, galite kurį laiką likti su ant priekinio stiklo užpiltu kibiru vandens, kurį valytuvai nuvalys tik po sekundės. Šito išvengti nėra sudėtinga.
- Reguliariai patikrinkite savo valytuvus, padangų slėgį, jų protektoriaus gylį, žibintus. Taip pat nepamirškite ir vandens apiplovimo skysčio – švarus automobilio priekinis stiklas yra vienas svarbiausių dalykų esant prastoms oro sąlygoms. Tačiau stiklo švarai palaikyti neužtenka jį reguliariai plauti išoriškai – iš automobilio salono pusės jis taip pat apsineša dulkėmis ir kitu purvu.