Tai kokį KET punktą mes labai dažnai pamirštame? „Prieš pradėdamas važiuoti, motorinės transporto priemonės, vairuotojas privalo įsitikinti, ar transporto priemonė tvarkinga, ar joje yra pirmosios pagalbos, gaisrinės saugos, avarinio sustojimo vietos ženklinimo ir kitos atitinkamai transporto priemonės rūšiai privalomos priemonės, taip pat kelionės metu stebėti transporto priemonės techninę būklę“, – parašyta juodu ant balto. Smulkmena? Taip, bet dideli dalykai susideda iš mažų. Taip išugdomas įprotis nuolat stebėti savo automobilį, į jį įsiklausyti. Kad galėtume laiku priimti sprendimą, kada jau metas sukti ratus tiesiai į autoservisą, pas kvalifikuotus meistrus.
Šiais laikais patiems remontuoti automobilio neverta, bet užmesti akį, ar visi svarbiausi agregatai dirba be priekaištų, tikrai nesunku. Taip pat įsitikinti kad visi saugumą didinantys ekipiruotės elementai (liemenė, gesintuvas, vaistinėlė ir kt.) – savose vietose. Įsivaizduokite dažnai pasitaikančią situaciją. Reikia staigiai stoti greitkelyje, eismas intensyvus. O šviesą atspindinti liemenė – bagažinėje. Tad dar prieš kelionę susidėliokite į savo vietas – kad lengvai rastumėte ir pasiektumėte.
Ką galite padaryti patys, o kur padės tik profesionalai
Autoserviso „Melga“ meistras Julius Jočys, turintis jau 20 metų patirtį, sako, kad prieš ilgesnę kelionę sunku išsiversti be profesionalų pagalbos. Nes taip ir laikas taupomas, ir gaunama kvalifikuota pagalba. Žinoma, padangų slėgį degalinėje vairuotojai gali pasitikrinti patys, langų plovimo skysčio taip pat nesunku įsipilti. Tačiau prieš kelių tūkstančių kilometrų kelionę to nepakanka – būtina nuodugni automobilio patikra.
„Melgos“ autoserviso meistrai dėmesį sutelkia į gyvybiškai svarbias automobilio sistemas: variklį, stabdžius, važiuoklę, šviesas, ratus. Ilgesnės kelionės metu automobiliui teks didesnis krūvis, nei įprastai. Todėl kiekviena smulkmena gali virsti galvos skausmu.
Ką būtina patikrinti prieš kelionę
Profesionalūs meistrai patikros metu atlieka daugybę veiksmų, padedančių diagnozuoti automobilio būklę: patikrina akumuliatoriaus būklę, variklio alyvos lygį, ar nėra nutekėjimo ir įvertina, ar jau metas ją keisti (pagal kilometražą arba pagal tai, kiek laiko praėjo nuo paskutinio keitimo), patikrina variklio paskirstymo diržą. Taip pat įvertinama aušinimo sistema – ar pakanka skysčio, ar nesimato nutekėjimo požymių? „Vykdami į tolimą kelionę vasarą, turite įvertinti klimatines sąlygas. Juk Kroatijos pajūryje ar Austrijos serpantinuose variklis kaista labiau. Be to, daug šansų, kad didmiesčiuose pateksite į spūstis. Todėl aušinimo sistema turi dirbti be priekaištų“, – sako autoserviso „Melga“ specialistas.
Autoserviso „Melga“ specialistai įvertina ir padangas. Tuo ir skiriasi profesionalo požiūris nuo mėgėjo, kad didelę patirtį turintis meistras vien pagal protektoriaus nusidėvėjimą gali pasakyti, kokie galimi pakabos ar važiuoklės gedimai, kuri grandis labiausiai susidėvėjusi.
Pašaliniai garsai – pavojaus signalas
Specialistas, turintis 20-ties metų patirtį, atskleidžia, kad net ir nedidelius automobilio gedimus galima identifikuoti išvažiavus į greitkelį. Jeigu važiuojant didesniu greičiu automobilis nėra stabilus, tai pats aiškiausias ženklas, kad yra bėdų. Nes važiuoklės laisvumas (netaisyklinga važiuoklės geometrija, susidėvėjusi vairo kolonėlė, netvarkingos padangos, efektyvumą praradę amortizatoriai ir kt.) ar pakabos gedimai jums tikrai gali apkartinti kelionę ir netgi priversti pabaigti ją anksčiau laiko.
Meistro teigimu, ratų guolių laisvumas – gana dažnas trūkumas, kurį prieš kelionę taip pat reikėtų šalinti. Žinoma, guolio ūžimą patyrusi ausis gali išgirsti ir važiuojant. Tačiau ne visi vairuotojai gali jį atskirti nuo, tarkime, padangų ūžimo.
Taigi bet koks iš automobilio sklindantis pašalinis garsas – rimtas signalas, jog reikalingas automobilio remontas, todėl geriau nedelsiant kreiptis į specialistus automobilio patikrai.
Anot Juliaus Jočio, stabdžių efektyvumas – dar viena būtina saugios kelionės sąlyga. Ir greitkeliuose (ypač Vokietijos, kur eismas žymiai intensyvesnis), ir kalnų keliuose, kur stabdžiams tenka didelis krūvis. Todėl nepakanka vien užmesti akį į stabdžių kaladėles ir diskus. Net jei stabdžių diskai ir trinkelės iš pažiūros nenusidėvėjusios dėl viso pikto paprašykite autoserviso specialistų patikrinti stabdžių sistemą, jos efektyvumą.
Patyręs meistras taip pat patikrins, ar neįtrūkusios stabdžių žarnelės, ar vamzdeliai nepaveikti korozijos, ar nereikia keisti stabdžių skysčio. Praradęs savybes vasaros kelionių metu stabdžių skystis greitai užverda, todėl kalnuose stabdžiai gali dingti. Tad geriausia išeitis prieš intensyvią kelionę – jį pakeisti nauju. Taip pat patikrinti reikėtų ir rankinį stabdį.
Taigi, įsitikinę, kad jūsų automobilis tvarkingas ir paruoštas kelionei, sutaupysite ir nervų, ir laiko, ir pinigų.