Plastikas turi daug privalumų prieš plieną. Visų pirma, jis yra lengvesnis, todėl stiklo ar anglies pluoštu sutvirtintą plastiką pamėgo sportinių automobilių gamintojai. Antra, jis nerūdi – nerūdijantis plienas kėbulams nelabai tinka.
Trečia, jis yra santykinai lengvai formuojamas, todėl puikiai tinka vienetinių mašinų kūrimui. Futuristiškas „Probe 16“ buvo sukurtas iš stiklo pluoštu sutvirtinto plastiko, o koncepcinis „Peugeot 907“ turėjo anglies pluošto kėbulą. Ir taip – tos medžiagos irgi yra (kompozitinis) plastikas.
Plastikinis „Ford“ – pačiu laiku
Henris Fordas buvo tikras inovatorius ir giliai domėjosi alternatyviomis medžiagomis. Jį ypač domino natūraliu pluoštu sutvirtinti plastikai. Kai kurios plastikinės „Ford“ automobilių detalės buvo gaminamos iš tokiu sojos pluoštu sutvirtinto plastiko. Pavyzdžiui, iš jo buvo gaminami rageliai garsiniams signalams, kai kurios apdailos detalės.
1941-aisiais JAV jau tvyrojo karo nuojauta. Suprantant situaciją Europoje buvo akivaizdu, kad JAV nuo įsitraukimo skiria labai nedaug. Karas neišvengiamai pakeičia įprastą pramoninių gamyklų veikimą ir pareikalauja tausoti kai kurias medžiagas, ypač plieną ir kitus metalus. Be to, kai kurių medžiagų jau trūko dėl sutraukytų tiekimo grandinių, o britai dar vasarą ėmė prašyti amerikiečius tausoti maistą ir ruoštis padėti karo kaustomai šaliai.
Plieno naudojimas 1941-ųjų JAV dar nebuvo apribotas, tačiau Henris Fordas matė galimybę pademonstruoti tai, apie ką galvojo ne vienerius metus – plastikinį automobilį. Jis buvo pristatytas 1941-ųjų rugpjūčio 13 dieną – dar prieš Perl Harboro ataką ir visišką JAV įsitraukimą į Antrąjį pasaulinį karą.